Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelar NL50, och är lite nyfiken på olika spelsätt som respektive motståndare, lös eller tajt använder sig av, tex att donkbett betyder färgdrag och checkraise turn betyder set. Bidra med egna erfarenheter!

Postad

EDIT: Det jag syftar på i inlägget är när jag höjt på ett 6-max bord och poten har blivit HU på flopen.

I 90% av fallen när någon donkar HU mot mig efter att jag höjt preflop så höjer jag till runt 3-3.5x deras bet-storlek. En donk i det läget ser jag som svaghet, vilket det i de flesta fallen är. Ni kommer bli förvånade hur ofta ni tar poten direkt på flopen i de lägena.

Att tillägga är att de donk-betarna som jag oftast höjer tenderar att vara runt 1/3 till 1/2 av poten, de kan ibland vara mindre än så. Ibland höjer jag även större donk-betar än så.

Och dessa höjningar gör jag med en LAG image. Jag har ca 30% VPIP och 20%+ PFR, så de kommer förmodligen fungera ännu bättre med en tightare image, om nu fisken uppfattar din image.

Postad
Spelar NL50, och är lite nyfiken på olika spelsätt som respektive motståndare, lös eller tajt använder sig av, tex att donkbett betyder färgdrag och checkraise turn betyder set. Bidra med egna erfarenheter!

Checkraise turn = set, ja! Det gäller då en sämre spelare eller ngt man som duktig kan göra då raisaren är en som (sämre spelare)inte kan släppa AA/KK.

Duktiga spelare som setar på flop mot preflopraisares höga PP betar ofta ut 1/2 till 3/4 pott som jag märkt iaf.

Dålig spelare brukar även betta ut typ kvartspott ur pos då de har färg/stegdrag och gör efter syn ofta samma sak på turn.