Klyka Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Spelade igår en session mot en synstation som jag lyckades isolera tämligen ofta. Lustigt nog så lyckades jag plocka upp AK 5 ggr på ca en halvtimme, endast en av dessa gånger träffade jag floppen (och turn och river gav aldrig nåt heller). Detta var en ganska extrem synstation. Jag såg honom lägga sig tre gånger under en timme. Han bettade eller höjde aldrig. Så man kunde räkna ganska kallt med att få betalt på sina värdebettar och att få checka ned om man inte bettade. Dumt nog testade jag aldrig att betta mer än bara något över potten, så vet inte om han skulle betala av hur mkt som helst... Hade lite svårt med hur jag skulle spela AK när jag missat. Med parad flop leder man ju mot hans HD (säkert en HD kring 90% av händerna), och med oparad bräda leder man för det mesta. Finns några floppar där man inte värdebettar AK? Med parad bräda på turn verkar man också leda mot hans HD. Men oparad missad bräda på turn tycks vara dåliga nyheter. Ska man alltid checka ner där? Även parad river ger viss overlay ser det ut som. Nåja, själva frågan är vilka typer av brädor man kan vänta sig overlay på och följaktligen ska värdebetta på, och vilka typer av brädor man bara ska checka. Ovan var bara några exempel. Oparade brädor är ofta gränsfall, så vad ska man mer ta hänsyn till? Oparat och nåt visst antal outs = alltid värdebet, tex? Citera
jojje2k Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Jag skulle nog checka ner och satsa på att betta när jag har prickat nåt. Liksom han kommer ju syna ner dig hela vägen med pocket 2 ändå. Kör ABC-poker mot honom altså. Citera
Klyka Postad 13 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Men det är ju att ge upp en massa equity. Ofta träffar du ju inget på floppen men har overlay ändå.. De e de situationerna jag vill ta vara på.. Visst, om han alltid synar all in på river efter att detcheckats ned så är väl det bästa att checka ned och trycka all in om jag slår hans HD på river, men jag det skulle inte funka mot särskilt många motståndare.. Bättre då att valuebetta pot när man e favorit o checka när man inte är det.. Citera
Recommended Posts