sevolito Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Hej följande frågor gäller FL 10-bords 0,5/1$ Hur många limpare tycker ni minst det ska vara för att syna med skräphänder i SB typ 2-5 off. A-x suited i mellanposition hur spelar ni den? Fall1. Alla foldar Fall2. 2 limpare innan Fall3. 1 limpar+1raisar innan. Citera
rahuja456 Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Postad 13 Augusti , 2006 du bör aldrig syna med en så pass dålig hand som 52o såvida sb ej är 2/3 av bb. Angående Axs så beror det på vad är det för sorts bord, men med tanke på att det är 0.5/1$ så borde det vara löspassivt. Om du är först ut i MP och det ofta är många som limpar så bör du också limpa in, har du däremot sista positionen i MP bör du höja för att du har chans att plocka upp blindsen. Fall 2: Limp Fall 3: Fold Citera
elninjopink Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Fall 1: fold Fall 2: limp Fall 3: fold Citera
rahuja456 Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Normalt sett på lite högre nivåer ska man folda Axs i tidig MP, men här gäller det 0.5/1$ där minst 90% av borden är riktigt löspassiva, och då har du tillräcklig pot equity edge för att spela en Axs om du får 3 eller fler spelare efter dig med dig i potten Citera
autumn Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Postad 13 Augusti , 2006 1. Fold 2. Limp 3. Fold Normalt sett på lite högre nivåer ska man folda Axs i tidig MP, men här gäller det 0.5/1$ där minst 90% av borden är riktigt löspassiva, och då har du tillräcklig pot equity edge för att spela en Axs om du får 3 eller fler spelare efter dig med dig i potten Håller inte med riktigt. Spelar hellre Ax suited på mellanhöga nivåer där semibluffar är värt något, och där blindsen KAN lägga sig. Och då kommer jag självklart in för en raise. Och med det sagt så limpar jag hellre Ax suited på button i lowlimit än att raisa den mot lösa blinds. I tidig position blir det en muck oavsett nivå. Citera
SaInT Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Själv foldar jag alla tre utan några större betänkligheter. Men sen har jag en VPIP på 12.9 också. Completa med 52o finns inte heller. Citera
sevolito Postad 13 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Tack för svaren antar att ingen rekommenderar syn på SB med 52 off Citera
Miami Postad 14 Augusti , 2006 Rapport Postad 14 Augusti , 2006 Och med det sagt så limpar jag hellre Ax suited på button i lowlimit än att raisa den mot lösa blinds. I tidig position blir det en muck oavsett nivå. Inte jag, given höjning för värde. (först in) Citera
SaInT Postad 14 Augusti , 2006 Rapport Postad 14 Augusti , 2006 Och med det sagt så limpar jag hellre Ax suited på button i lowlimit än att raisa den mot lösa blinds. I tidig position blir det en muck oavsett nivå. Inte jag, given höjning för värde. (först in) Citatet han citerar pratar om "3 eller fler spelare", så tror inte han pratar om att vara först in. Citera
autumn Postad 14 Augusti , 2006 Rapport Postad 14 Augusti , 2006 Och med det sagt så limpar jag hellre Ax suited på button i lowlimit än att raisa den mot lösa blinds. I tidig position blir det en muck oavsett nivå. Inte jag, given höjning för värde. (först in) Citatet han citerar pratar om "3 eller fler spelare", så tror inte han pratar om att vara först in. Faktiskt inte, jag pratar om first in. I min dagliga grind kanske jag stöter på lägen där jag kan limpa med Ax på button first in en av tio sessioner. På lowlimit rör det sig säkert om bra många fler gånger. Anledningen är att Ax blir så svårspelad i en raisad pott där i princip bara en träff på esset är att räkna som bra. Limpar jag så kan jag lätt betta hem potten om det checkas till mig på floppen, annars kan jag ge upp den billigt och oträffad. Dessutom så är det hemskt att få en trebet mot sig med Ax. Citera
SaInT Postad 14 Augusti , 2006 Rapport Postad 14 Augusti , 2006 Själv limpar jag aldrig någonsin first in. Känns som om man ger iväg mycket mindre information på det sättet. Citera
Saint_Bjorn Postad 14 Augusti , 2006 Rapport Postad 14 Augusti , 2006 Själv limpar jag aldrig någonsin first in. Känns som om man ger iväg mycket mindre information på det sättet. Du ska nog revidera den gamla strategin, i alla fall i typiskt lowlimit FLT. Vid löspassiva bord med några synstationer är jag tämligen övertygad om att det är större värde att limpa Axs. Du kommer billigt undan utan träff men drar förhoppningsvis in en stor pott de gånger du träffar (och du spelar bara handen vidare om du träffar bättre än toppar). Du kommer ju inte skaka av dig ett starkare A med en raise så effekten med en raise kan bli att du isolerar dig mot en dominerande hand alt att du bygger upp en stor pott som du ändå måste släppa på floppen. Alltså: bättre att få in bästa handen med fler spelare i potten och sen plocka in lite värde på turn/river. Eftersom du limpar fler händer vid sådana här bord så ska du inte bekymra dig så mycket om informationsläckage. Edit: Nu la jag märke till att du skrev first in. Men det spelar egentligen ingen roll, är det inte rent blindsteal så är det bästa ändå att limpa. Citera
SaInT Postad 14 Augusti , 2006 Rapport Postad 14 Augusti , 2006 Håller inte alls med vad du säger. Bara spela vidare om man träffar bättre än toppar? När man sitter på knappen mot en eller max två motståndare, som dessutom är blinds? Låter helknäppt. Nej, jag fortsätter nog att aldrig openlimpa. Citera
Saint_Bjorn Postad 14 Augusti , 2006 Rapport Postad 14 Augusti , 2006 Jag missförstod dig eller tvärtom. Blindsteal = raise (som jag skrev i edit). Multiway = limp. Taskig pos och dåliga utsikter till multiway = fold. Citera
SaInT Postad 14 Augusti , 2006 Rapport Postad 14 Augusti , 2006 Okay. Hänger inte riktigt med resonemanget bakom att aldrig openlimpa dock, framförallt med Axs. Även om du sitter på ett löspassivt bort och har dålig pos och limpar så är ju chansen överhängande att du för en raise precis bakom dig och sitter där med din Axs ur position mot 1-2 motståndare i en raisad pot. Inte någon risk jag är villig att ta. Citera
Recommended Posts