toppace Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Hej Vänner har letat nu en stund men hittade inget om detta. Jag skulle vilja veta vad man bör ha för kort(starthänder) för att spela 6max NL? Gör man indelningen ungefär så här? UTG+UTG+1 MP1+MP2 SB BB ---------------------------------------------------- Jag vore tacksam för all hjälp här. /Toppace Citera
spyse Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Har du lyckats missa: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=21359&highlight=starhands+tabell ? Citera
kfluffie Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Postad 13 Augusti , 2006 har letat nu en stund men hittade inget om detta. Sökte på "starthänder" och denna låg högt upp: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=21359&highlight=starth%E4nder MVH //KF Citera
toppace Postad 13 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Här följer ett eget upplägg på hur det kanske kan se ut. jag börjar med paren: -------------------------------------------------------------------- Detta Starthandsschema gäller NL10-20€ 6MAX 1. Ingen har synat ännu. 2. Minst en har limpat men ingen höjning. 3. Potten höjd och ingen har synat. 4. Potten höjd och minst en har synat. Par Early (UTG, UTG+1) Mid (Cut off) Late (Button) AA-QQ Re-Raise Re-Raise Re-Raise JJ-TT Raise Re-Raise Re-Raise Raise Call Call Call Call Call N/A Call Call 99-77 Call Raise Raise Call Call Call Fold Fold Fold N/A Fold Call 66-22 Fold Raise Raise Fold Fold Call Fold Fold Fold N/A Fold Fold Suited Cards Unsuited Cards Citera
toppace Postad 13 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Det är dock svårt att göra strarthandskrav i NL tror jag för spelet är så pass individ och situationsbaserat. Så att hitta ett defaultläge är nog svårt Citera
riosatiy Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Den största luckan i era starthandscheman för NLT SH är att ni ens har en. Citera
serenity Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Eh, du menar $0.10/$0.20 när du säger $10/$20 va...? Dags att gå ner i nivå annars Citera
jojje2k Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Om man använder en starthanstabell på 10-20 så kommer du bli så jäkla uppäten. Du måste variera dig hela tiden. Möjligtvis på 0.5/1 kan du använda dig av starthandstabell. Citera
Recommended Posts