Gå till innehåll

Spelschema 2005


Recommended Posts

Novella hur ser det ut inför bonusturneringen, kommer den att flyttas eller kommer den att spelas den 28/5???? Har inte hört något om detta efter Pollen som drc la upp...

 

M

 

Det är väl bara att flytta den till den 4/6... Och hur vi ska lösa med valborgsturneringen... jag vet inte om jag är så pigg på första maj så jag får fundera på det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

2/4 300 + 30 + 300 1 addon .. blir det nån satellit innan?

 

Ja vi kommer ha satelit somstartar ca 13:00.

 

Innebär det att man ska dyka upp 13 eller 12:30 eller rentav 12:55:23?

=)

 

Här är det som bäddat för att jag ska dryga mig, men jag låter bli...

 

Ganska stort av dig...

:D

All makt åt Heltenkelt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, om man löser medlemskap får man vara åskådare då? :)

 

Men, det är väl bara att spela!? En pokerspelare måste våga chansa lite...

Vi rullar bara var tredje nykomling i tjära och fjäder, så du har bra odds för att klara dig. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, om man löser medlemskap får man vara åskådare då? :)

 

Men, det är väl bara att spela!? En pokerspelare måste våga chansa lite...

Vi rullar bara var tredje nykomling i tjära och fjäder, så du har bra odds för att klara dig. ;-)

hehe visserligen sant, men som live-poker-noob så har jag ju inte full koll på allt, tänkte så att säga lära mig allt runt-omkring-grejs innan jag ger er alla mina marker. :)

 

10/4 200 + 20 PotLimit/fixed/Dealers Freezeout

Kan nån förklara vad det här betyder? 10/4 är datumet, så det behöver ni inte förklara :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Freezeout innebär att man är utslagen när markerna är slut, ingen rebuy eller add-on alltså. Dealers choice innebär att att dealern i handen får välja vilket kortspel som skall spelas i den aktuella handen. Om jag inte är helt fel ute så går det att välja mellan texas, 7 card stud eller omaha. Kan man som jag enbart spela texas hyfsat så bör man kanske inte vara med just den gången. Potlimit/fixed är olika varianter på hur mycket som får satsas varje satsningsrunda (till skillnad från no limit där man kan satsa hela stacken på en gång).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RogerP, det betyder att på söndag så kommer vi att köra en 200 kr freezout (redan förklarats) men att det är majoriteten av de som är närvarande som avgör om vi kör antingen Texas fixed limit eller om vi kör Texas Potlimit eller om vi kör dealers choice (alltid potlimit, och du har redan läst vilka spel man får välja mellan). MAO om man vill spela ngt så ser man till att rösta för det och hoppas att man har majoriteten med sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Något inlägg skall väl vara det första antar jag...

 

Finns det någon som kan reda ut datumförvirringen här?

 

Skall det vara turnering på Valborg/dagen innan/dagen efter/inte alls?

 

Skall invitationalturneringen flyttas??? Why, oh why? Jag har ju planerat mitt bröllop efter att den skall spelas den 28/5... 8-)

Måste jag sluta försöka försvara min top-20-plats nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi gjorde en poll för länge sen om att den kanske skulle flyttas. Många röstade för flytt.

 

jag föreslår att du sätter upp en egen poll med tre nya datum för giftemål och så skickar du ett mail med länken till pollen till din trolovade. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Vi gjorde en poll för länge sen om att den kanske skulle flyttas. Många röstade för flytt.

 

Jag hoppas det blir en omröstning bland de som nu faktiskt är berörda? Det börjar bli dags att bestämma när 20-manna verkligen ska gå...

 

Personligen vill jag inte ha flytt, eftersom jag är upptagen helgen efter. (Det ser ut som om jag nu har en ganska säker plats, något som jag inte trodde skulle hända i början av terminen, så jag har inte engagerat mig i daturmfrågan tidigare...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...