Gå till innehåll

NL - Bonushora på speciellt sätt?


richardd

Recommended Posts

Hejsan allihoppa såhär ligger det till jag har satt in ca 200euro (max för credit kortet grr) på 24h för att få ut en bonus på 60 euro. Jag spelade nästan bara fixed cash 0.25/0.50 innan och gick över till 24h och insåg att bonusen inte skulle trilla in så lätt så jag började testa lite 0.25/0.50 NL istället vilkett känns oväntat bra (har bara spelat ca 1-2 veckor men känner att det känns bättre för mig) och jag vill nu helt gå över till NL men problemet är ju att bankrullen knappast klarar 0.25/0.50 nivå utan snarare 0.05/0.10 nivå på dollar ställen. Problemet är ju att jag fortfarande vill ha ut bonusen som jag kom dit för därför tänkte jag köra väldigt passivt under någon vecka på 2-3 fullsatta åttamanna bord samtidigt och intensivt (absolut inte va inne på msn hehe) för att få ihop dom resterande 300 vip poängen som jag behöver för att sedan ta ut allt ink bonusen. Och jag har lagt upp en liten strategi, väldigt riskfri.

 

Tycker ni att detta är att rekommendera?

 

Iaf så här tänkte jag spela preflop ungefär:

 

Vanligt loosepassive bord

 

Tidig pos (4 första):

AA-JJ

AK

 

Mitten pos (5 och 6)

AA-JJ

AK

AJ och AQ (foldas mot 3x BB raise)

KQs, KJs och TT (spelas endast ohöjda potter)

 

Sen pos (7 och 8)

AA-TT

AK

AJ och AQ (foldas mot 3x BB raise)

KQo, KJo, TT-88, JTs, QJs(spelas endast ohöjda potter)

 

 

Loose agrresivt bord

 

Tidig pos (4 första):

AA-JJ

AK

 

Mitten pos (5 och 6)

AA-JJ

AK

AQ (Ohöjda potter)

 

Sen pos (7 och 8)

AA-JJ

AK

AQ (foldas mot 3x BB raise)

KQs, KJs och TT (spelas endast ohöjda potter)

 

Tight agreesiva och tight passiva bord spelas inte, möjligtvis tight aggresiva om det finns tomtar som skapar stora potter och då är det loose aggressive strategin som gäller möjligtvis lite lösare.

 

På på flopp och postflopp tänkte jag spela tightare en vanligt.

 

Skulle va evigt tacksam för några kommentarer, och jag är berred på att torska allt om det nu skulle vilja sig illa med några riktiga badbeats.

 

/Richard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spontant ser din lista ut att fokusera för mycket på höga kort och för lite på par.

 

KQo, KJo är skräp i NL. Även AJo är svårspelade. Det är bättre att spela T9s, 98s, 87s om du vill släppa lite på öppningskraven i sen position.

 

Vidare så bör du spela pocket par mer. 77-22 är definitivt spelbara från sen position. Personligen brukar jag spela alla par från alla positioner (om det är billigt att gå med) men vill man ha lite mer konservativ stil så är det kanske inte att rekommendera.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

99 i middle position first in fold? lite väl tight kanske?

 

Ja det är det nog, men det blir en svår situation om nån limpar efter mig och en 10 t.ex dyker upp på floppen, vanligtvis hade jag givetvis spelat denna och jag gör det nu också men främst för set då.

 

Tack toktuff jag ska tänka på vad du sägeer för jag har märkt att man sätter säg i svåra situationer med t.ex KQ top pair.

 

Tack för svaren bara 200 vip kvar nu :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska inte spela 99-22 för att försöka floppa ett överpar utan för att dra in ett set, med vilket du kan busta någon

 

Men säg att floppen kommer 8 2 5 rainbow bettar ni inte ut?, eller J 6 4 rainbow bettar ni inte obettad pott sen position då?

 

Jag är NL nybörjare eller rättare sagt en riktig rookie, har bara läst en del på forumet om det och pokerhandboken som rör NL. Nån fin länk för NL?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men säg att floppen kommer 8 2 5 rainbow bettar ni inte ut?, eller J 6 4 rainbow bettar ni inte obettad pott sen position då?

Jo, det är klart att man lirar handen och försöker ta potten. Men om man har 99 som överpar så är det extremt sällan som man kommer vinna en jättepott, eftersom det finns så löjligt många sätt som man kan sitta på 2 outs i det läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...