Gå till innehåll

NLT - SnG, rätt läge att gå all-in?


Hristo

Recommended Posts

Bara tre kvar i en 5+0.5 dollars turnering...NL

 

Goner (jag) med 1604 chips

Reyes med 1200 chips

Dockers1 med 5200 chips

 

SB Reyes 100

BB Goner 200

Button Dockers

 

Jag får A :spade: J :spade: som BB, nice tänker jag, bara att stjäla mörken iaf...

 

Dockers bets 500!!!

Reyes folds

 

Hm, Dockers har stulit en hel del blinds, speciellt från mig. Jag lastar in! Fel eller rätt???

 

Får in paret i A på river men Dockers satt med AK...Visst, han raisade rejält preflop, men har har som sagt var försökt steala blindsen förut...Skulle ni lastat in med AJs i BB efter en sådan höjning?

 

* Kortar ner rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med

 

På Pacific poker så finns det ett par olika prisstrukturer på single table-turneringarna, men gemensamt har de (nästa alla) att 3:e pris får bara igen sina pengar minus rake, eller "fast" turneringarna som bara ger pris till första och andra person...

 

I alla fall så vill jag undvika förlora pengar (3:e plats) och om möjligt vinna turneringen.

 

Jag skulle valt att lägga handen, och krigat mot honom med minst chip istället...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok jag visste inte att det var pacific poker han spelar på, en annan grej är att du borde fundera på att spela lösare i slutet hristo. det låter på inlägget som att du spelar för svagt i slutet av turneringen fast det kanske är bara som jag inbillar mig också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eh, du behöver inte vara orolig, det är nog jag som blandat ihop med en annan tråd, för nu när jag läser om så vet jag inte var jag fick det ifrån...

 

var helt säker på att jag läste att det var där... jaja

 

korrigerar mitt misstag...

 

...men prisstrukturen kan i alla fall påverka beslutet i denna situationen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker nog inte att ditt försprång gentemot Reyes är tillräckligt stort för att motivera en fold här, eftersom Dockers1 bör kunna ha väldigt många händer i det här läget och dessutom så dominerar du en hel hög av dem. Det beror kanske lite på utbetalningsstrukturen, men spontant känns AJs för starkt för att ge upp rätt av 3-handed mot en trolig steal-raise.

 

Ett alternativ hade ju iofs kunnat vara att syna och sedan ställa in på floppen, oavsett vilka kort som kom. Jag tror dock inte att det är riktigt rätt med ett så här pass stort ess, händerna som du har nytta av att få ut (och dessutom _kan_ få ut) representerar en ganska liten mängd av alla de händer han har (typ små par och AQ AK). Dessutom så är han chipleader och antagligen en aning mer synbenägen än vad som är bekvämt.

 

Du skrev ett utropstecken vid Dockers höjning, varför då? Om det var ett ovanligt spel för honom så är situationen ganska annorlunda, om den skiljer sig mycket i storlek från ett normalt bet så kan det vara en indikation på en hand som han vill all-in med. Något som skulle kunna motivera en fold för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synar du så har du ungefär 1100 kvar att betta i en pott på 1300, du kommer få syn på det betet om Dockers har bara nåt så litet som ett backdoordrag.

 

Foldar du är du, om du ursäktar uttrycket, dum i huvudet :)

 

All in utan att blinka är det som gäller, alltid. Personligen hade jag tom synat all-in om det hade behövts. Om Dockers ens har ett liiitet hum om hur en stor stack bör spelas mot två snubbar som gör vad de kan för att överleva varandra så höjer han rimligen med alla händer från knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...