Gå till innehåll

NLT - Startade för 1.5 månad sen, vill ha tips?


Eddie88

Recommended Posts

Hej!

 

Jag startade spela poker online för drygt 1.5 månad sen. Jag har spelat innan men då på gymnasiet för skojs slull dock ej texas hold em.

 

I början gick det åt skogen, torskade rejält på vissa sajter. Sen började jag spela turneringar på dem olika poker sajterna. (Hold em - No limit).

 

Efter ett par topp placeringar i turneringarna, topp för mig alltså. 29 plats --24 plats - 14 plats av drygt 10 000 deltagare. Jag spelar bra i turneringar men det går åt helvete på normala spelbord på dem lägsta nivåerna, med helvete menar jag att jag har svårt att gå plus-eftersom alla synar. Jag vill testa lite högre nivåer men har ej kapital för det just nu. Jag har nu vunnit 7 sit and go turneringar med buy in på 2 dollar av 8 möjliga där första priset är 20 dollar. Vilken nivå kan jag ranka mig som- medelspelare eller fortfarande nybörjare. Skulle gärna vilja ha tips på ifall jag ska testa högre stakes.

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan äga bordet på en 0.05/0.10 no limit. Men många amatörer höjer innan floppen med ska vi säga 0.30 och big blindsen på 0.10 äter upp mig, tycker inte det lönar sig, dessutom synar dem nästan allt och får oftast in nått på rivern. Vad ska man göra åt spelarna som konstant höjer innan floppen, jag spelar riktigt tajt ibland, men det är riktigt svårt o bluffa bort dem eftersom många av dem alltid går med fram till rivern. Har spelat på högre nivåer, 1/2 samt 3/6 och det kändes betydligt lättare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om de konstant höjer preflop så bör du ju värdera dina händer bra mycket starkare som man alltid gör mot loosa spelare. Överbettar är även effektivt mot lösa spelare.

Det som gör dig till en dålig spleare i detta fall är kanske att du är för tight vid dessa bord? att vara för lös är inte enda sättet att vara dålig på. (inget illa menat med dålig spelare)

 

Sen är det även en fråga om vad du vill med ditt pokrande? Som gör att det bestäms på vilken nivå du ska spela på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag stormtrivs i turneringar, jag vill utveckla mitt pokerspel- långa loppet vet jag att jag vinner, men som sagt har inget kapital för det. Har snackat med en del proffs som spelar på nätcafen...dem tycker jag spelar väldigt bra. Jag har spelar konstant alltså mer än 10 timar per dag, så jag känner att jag utvecklats enormt. Och tycker inte det är någon slump att jag vinner 7 av 8 turnerinagr sit and go med 20 pers. Heads up har jag torskat 1 gång, på en all in av kanske 13 gånger. Men som sagt jag anser mig själv som en nybörjare, som behöver mycket mer kunskap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart det inte är en slump at vinna 7 av 8 sng. Det är riktigt bra, men är som sagt inget matrial man kan göra ngn statistik på. Skulle säga att det är för bra, antar att du även haft en del tur då du spelat dessa. Med tur menar jag inte att du gått in med sämre händer utan mera att dina favoriter har stått sig.

Du vill ha en br som duger till högre spel antar jag du syftar på och inte lyckas bygga den på lägre cashgamenivåer?

Eftersom du vinner så pass många sng är det väl bara att fortsätta med det och på så sätt bygga rullen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo alltså det blir ju som en drog, dessutom är det ju fruktansvärt kul och spela. Självklart skulle jag vilja tjäna lite stålar, men ej leva på det som vissa andra. Jag ser det bara som en kul grej. Men jag ska försöka bygga på med sng turneringar. Och sakta jobba mig uppåt. Grejen med tur är att jag senaste 3 turneringarna, totalt dominerat bordet. Jag hade senast 23 000 chips medans killen som låg bakom mig låg på 7300. Alltså spelade jag fruktansvärt tajt men väldigt aggressivt när jag hade bra startkort, och många lägger sig ju när dem ser att jag spelar så aggressivt. Och dem som synar, förlorar dem så torskar dem mycket-förutom dem riktigt bra spelarna. Men som sagt- på vanliga bord går det inte så bra. Men jag tror mycket av det är att jag har för lite pengar att spela för, vill inte åka på onödiga förluster. Jag fortsätter i den här stilen så får vi se vad som händer. Tack för tipsen. Nån som har msn- ni får gärna adda mig o snacka skit-på nätterna - alltid kul med mera erfarenhet från bättre spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du är bra på turneringar så ser jag ingen andledning att gå över till cashgames, specialicera dig på sngs och lira upp din bankrulle

 

en annan sak: du ser det bara som en kul grej, men du verkar nästan ha givit upp hela ditt liv åt pokern om du lirar 10h/dag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag tror inte du behöver några tips vinner man 7/8 20 personers turneringar så är man nog redan en av de bästa.Grejar man dessutom 13 av 14 all in så då är det klart.Låna pengar på banken och börja spela 1000$:S

 

Jag förstår inte varför man ska vara en dryg fitta och försöka scora någon poäng, säg det du vill säga utan ironi, för killen som stället frågan är seriös, då kan väl du också vara det?

 

Du verkar höra hemma i fjortis-cs-scenen och inte här. http://www.fragbite.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...långa loppet vet jag att jag vinner, men som sagt har inget kapital för det..

 

Hur kan du vet det? Ta o läs några av dom klistrade trådarna om statistik så inser du att du inte kan veta att du är en vinnande spelare bara för att kontot ökar, men givetvis är det möjligt att du är det på dom lägsta SnG-nivåerna, men ska du gå uppåt så behövs det många timmar för att fastställa om man är vinnande på riktigt.

 

 

Kommer ett par liknande trådar varje månad med någon som lirat ett par månader och känner sig som gudar för dom vunnit men är ändå ödmjuka. Mitt tips är att försöka fråga mer specifikt om vissa händer eller situationer, generella frågor får bara löjliga generella svar och massa onödig argumentation som den jag skrev ovan. Ta vissa händer som du tyckte du lirade fel eller har frågor om (behöver inte BARA vara sådana man förlorar även om det mest blir sådana)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blev ju helt OT nu, men lite ironi har väl aldrig skadat och jag tycker det är ett trevligt inslag i vardagen (helgdagen)

 

Ironi kan vara roligt, och är oftast det, men när en 16årig kille vill ha seriösa svar om sitt pokerspel tycker jag inte man ska svara så otrevligt vilket hans inlägg faktiskt är. Vad är OT? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm..

Det låter för mig som du vill tycka att du är bra snarare än att vara det.

Jag tycker att du borde testa spela lite mer playmoney, freerolls, billiga sng's etc och lära dig variera din spelstil efter motståndet.

Nån/några böcker skulle nog inte skada heller.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...