Gå till innehåll

NLT - AA sen postition, borde jag foldat?


richardd

Recommended Posts

Tänkte börja med att tacka för detta suvveräna forum, har lärt mig massor.

 

Dags för min första HH :P

 

Bakrundsfakta:

 

Jag är nybörjare när det gäller No limit och känner att jag har svårt att släppa denna hand (AA), spelar 0.25/0.50 på 24h

 

Stämning

 

Ganska lös passive.

 

Spelet

 

har just tredubblat min då halva stack till ca 75euro med QQ mot AJo, A9o och TT som ställde in preflop (helt plötsligt så tilta alla?).

 

OpeningBetRound

 

Har inte fått HH:n från 24h (grrr) så jag gör ett försök själv.

 

Alla foldar utom en som synar, jag höjer knappen 4 BB med AA för att få lite action (något som jag ångrar bittert, skulle höjt mer som jag brukar men självförtroendet var på topp). Fi synar.

 

Flop

 

Floppen känns väl helt okej fi bettar 4BB, lite rädd för Q10.

Raisar ca 18 BB (denna raise var dum känns det som nu fast den kändes jäkligt bra då) och tror han har AJ, KJ, J10 eller möjligen AQ, Ak, JJ-AA känns inte trolig alls då han borde raisat preflop. Fi höjer och går all in med sina resterande ca 36 BB tänker ett tag men synar med att han gick all in med A9o preflop tidigare.

 

Dealing [Flop: :club: 8 :club: 9 :spade: J]

(Pot = 8.5BB )

 

Turn

 

Jahap faan..

 

Dealing Turn: [ :spade: Q ]

(Pot = 80.5 BB )

 

River

(inte säker men nått oviktigt)

Dealing River: [ :diamond: 2]

(Pot = )

 

Showdown

Fi shows J8 two pair jacks and eights

mjaoo shows AA one pair aces

Result

Fi collects 40.25e

Avslutning

Några kommentarer jag känner lite såhär i efterhand att jag spelade över handen på min flop raise och kanske borde raisat 8BB istället eftersom denn enda handen jag får syn av med mitt kraftiga bet som jag kan vinna över är KJ AJ, J10 och QJ (med farliga steg drag) men samtidigt så känns det som jag låter steg draget och färgdraget komma igenom billigt om jag inte bettar mer och eftersom jag sätt hur han spelat innan så ville jag vinna mer på han (dumt som faan). Nu när jag skriver här så förstår jag mina brister känns det som hehe. Kommentarer är väldigt välkomna :)

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur kunde du känna att den där floppen var helt okej?
Säger samma sak jag. Det där är verkligen inte en flop som känns helt ok.

En möjlig stege som du aldrig kan nöta med något A. Dessutom ett färgdrag.

Skulle jag sitta med AA, har preflophöjt och Fi därefter börjar betta... Det luktar förlust lång väg.

Triss, färgdrag, Tvåpar eller stege känns alla troliga. Sen att han "bara" hade två par var väl inte speciellt i sammanhanget.

 

Jag skulle varit väldigt försiktig i den potten med mina AA. Tyvärr har man tiltat bort liknande situationer just på ditt sätt. AA är inte oövervinnerliga, vilket många verkar tro. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...