Gå till innehåll

NLT - TT floppar set, dras ut!

Recommended Posts

Postad

Litet projekt att se hur långt jag kom från 5$. Spelade x antal sit'n'gos, drog upp till 100$ och övergick till cashgame. Efter x antal tråkiga händer kommer dödsstöten:

------HAND 4------

Game #294082383: Texas Hold'em No Limit ($0.50/$1) - 2004/12/30 - 19:19:24 (GMT)

Table "Pawtucket" Seat 6 is the button.

Seat 1: Themag ($25.50 in chips)

Seat 2: Stahl1 ($62.50 in chips)

Seat 3: Dentist ($57 in chips)

Seat 4: abullus ($136.50 in chips)

Seat 5: keyzer ($168 in chips)

Seat 6: Kingmill ($3.50 in chips)

Themag: posts small blind $0.50

Stahl1: posts big blind $1

----- HOLE CARDS -----

dealt to Stahl1 [Tc Td]

Dentist: folds

abullus: calls $1

keyzer: calls $1

Kingmill: folds

Themag: calls $0.50

Stahl1: checks

----- FLOP ----- [9c Th Kd]

Themag: checks

abullus: bets $2

keyzer: calls $2

Themag: calls $2

Stahl1: raises to $4

abullus: raises to $6

keyzer: calls $4

Themag: folds

Stahl1: raises to $15

abullus: calls $9

keyzer: folds

Ingen action preflop och hans reraise och call på min reraise får mig att tro K9, K10 eller max 99. I vilket fall som helst är det ju kalas.

----- TURN ----- [9c Th Kd][6d]

Stahl1: bets $5

abullus: raises to $10

Stahl1: raises to $30

abullus: calls $20

Gör ett minibet för att verka svag. Det fick önskad reaktion.

----- RIVER ----- [9c Th Kd 6d][Ks]

abullus: bets $16

Stahl1: raises to $16.50 and is all-in

abullus: calls $0.50

Inte alls kul att se det. Är rätt säker på att han sitter med kåken nu, men 99 är fortfarande ett alternativ. Inte mycket att göra förutom att betala de sista $.

----- SHOW DOWN -----

Stahl1: shows [Tc Td] (A Full House, Tens full of Kings)

abullus: shows [6h Kh] (A Full House, Kings full of Sixs)

abullus collected $132 from Main pot

-------------------

Förutom att betala de sista $16.50, vad kunde jag gjort annorlunda eller borde ha tänkt på?

Postad
du kan börja med att inte spela över din rulle så spelar någon sån där hand ingen större roll

Läs längst upp. Detta handlar inte om rulle eller pengar, detta handlar om spelet i sig. Hade jag whinat över förlusten i sig hade jag postat i annan avdelning.

Det andra du skrev, är målet att händerna inte ska äga rum? TT är en bra hand som du kan få bra betalt för om du träffar trissen och har överkort på bordet med. Antingen spelar man TT hårt som stryk eller hoppas på trissen, och jag tycker jag tog rätt beslut att inte höja.

Postad

Med den floppen kunde ju någon ha floppat stegen oxå. Så sådär jätte "kalas" var ju inte floppen för TT. Men en skaplig höjning preflop (som sagts ovan) är ju ett bra recept på att få bort skräphänder. Och jag tror INTE K6 hade callat tex 4bb preflop. DÅ är han ju dummare än vad som är tillåtet. :roll:

Postad
Det är väll klart du ska höja preflop med TT om potten inte är höjd innan.

Svårt att se tomtarna på de där borden lägga sig för 1-2 dollar till...

Det är poängen. Antingen har jag en caller och då har jag en god chans att TT står, och då måste jag antagligen höja en 4 x BB. Om jag bara höjer 1-2 dollar och får med mig två el fler callers och inte träffar trissen, och det finns överkort ute och de spelar emot mig, så var höjningen i stort sett slöseri.

Med TT tar jag hellre en stor pott med en triss eller förlorar blinden, än att höja upp som fan, betta på och ändå eventuellt få stryk mot äss eller kung eller vad fan som helst som med stor sannolikhet kommer.

Postad
Med den floppen kunde ju någon ha floppat stegen oxå. Så sådär jätte "kalas" var ju inte floppen för TT. Men en skaplig höjning preflop (som sagts ovan) är ju ett bra recept på att få bort skräphänder. Och jag tror INTE K6 hade callat tex 4bb preflop. DÅ är han ju dummare än vad som är tillåtet. :roll:

Tror inte de personerna anser QJ eller K6s vara en skräphand dock. :)

QJ är ju för fan två klädda kort?!

Postad

ja brukar inte heller betta på par under JJ. och är det inte alltför många med bettar jag inte JJ heller. tycker det är alldeles för stor chans att nån träffar ett överpar och mina TT är slagna, gör precis som du, tar betalt vid triss och om det inte kommer nått överpar än att betta preflop och få se AKQ eller J på floppen å lägga mej. iof hade jag nog satt fi på triss i kungar och inte kåk på rivern.

Postad

Blado har rätt, ett större bet pre-flop hade antagligen fått bort en sån där lirare. Och ifall alla foldar så har ju köpt deras blinds, inget fel i det!

Och så är det ju väldigt onödigt att syna om du är rätt säker på att han sitter på kåken... :S

Postad
Blado har rätt, ett större bet pre-flop hade antagligen fått bort en sån där lirare. Och ifall alla foldar så har ju köpt deras blinds, inget fel i det!

Och så är det ju väldigt onödigt att syna om du är rätt säker på att han sitter på kåken... :S

Till dig och Blado: nej.