Gå till innehåll

Ta bort mig :)


Djens

Vem av de? de sid 95  

45 medlemmar har röstat

  1. 1. Vem av de? de sid 95

    • Christie
      31
    • Helena
      14


Recommended Posts

Bah.

 

Slutar back idag, kommer inte ens ihåg senaste sessionen, den är en stor dimma, jag blev utspelad av de jag tycker är usla.

Nej usch!

 

Imorrn äre skärpning som gäller!!

 

En sista ansträngning de sista dagarna nu så plusset blir 40k+bonus+RB ska försöka ges!

 

3 dagar, 5k, borde gå ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om du behöver fler tips så kan jag verkligen rekommendera Mauritius. Jag använde inte tuber men snorklade flitigt. Vattnet är klart som kristall och det finns många roliga fiskar :) Jag bodde i södra delen nära Blue Bay och tog en taxi till västra delen för att åka med en båt och fiska marlins. Det är varmt, det är sjukt billigt att äta gott och dricka gott och människorna är supertrevliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför jag inte spelar 5/10 :cry:

ge mig 200 inköp så, prima börjar ge mig en ganska äcklig motrigg nu.

 

** Game ID 1228712911 starting - 2007-02-26 14:18:10

** Kinna [Omaha] (5.00|10.00 Pot Limit - Cash Game) Real Money

 

- nowa1 sitting in seat 1 with $1178.65

- SaveDave sitting in seat 2 with $1764.82

- Djens83 sitting in seat 3 with $875.00

- 300104 sitting in seat 4 with $259.00

- kizzzo sitting in seat 5 with $884.00 [sitting out]

- yokomono sitting in seat 6 with $925.00 [Dealer]

 

nowa1 posted the small blind - $5.00

SaveDave posted the big blind - $10.00

 

** Dealing card to Djens83: King of Clubs, King of Diamonds, 10 of Spades, 8 of Clubs

Djens83 called - $10.00

300104 called - $10.00

yokomono called - $10.00

nowa1 raised - $60.00

SaveDave folded

Djens83 called - $60.00

300104 went all-in - $249.00

yokomono folded

nowa1 called - $259.00

Djens83 went all-in - $815.00

nowa1 called - $875.00

 

** Dealing the flop: 9 of Hearts, Ace of Clubs, 6 of Diamonds

 

** Dealing the turn: 2 of Diamonds

 

** Dealing the river: Queen of Diamonds

Djens83 shows: King of Clubs, King of Diamonds, 10 of Spades, 8 of Clubs

nowa1 shows: Queen of Hearts, King of Hearts, 10 of Diamonds, 6 of Clubs300104 shows: 3 of Clubs, Ace of Spades, Ace of Diamonds, 6 of Spades

nowa1 wins $1232.00 from side pot 1300104 wins $795.00 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hatar verkligen Omaha-HH:s, får sitta i flera minuter och fundera på vilka kort som använts och vilken den vinnande handen är. Hur mycket braj rökte personerna på som uppfann detta kortspel? Men jag måste ju erkänna att det är lite lockande att prova spela bara för det är så mycket mer komplicerat är Holdem. Det får bli när man känner sig så psykiskt stabil och full av självförtroende att man på fullaste allvar tror man kan gå på vatten. :roll:

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drar du till NZ så ska jag binda några torrflugor till dig som du måste prova, dom kommer kallas "AcidSpy fångar fisk". Har du provat flugfiske så tar det bara en kväll att öva upp färdigheterna hyfsat igen. Isen borde ha släppt i slutet av mars så man kan träna i någonstans där det finns öring. Finns ju öring i Motala ström här i Motala och den är garantrat isfri då.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående resa:

 

Du ska inte åka till Aussie eller Nya zeland om du inte kan lägga 3v. 2v är det Mauritius eller andra resmål inom 12h som gäller :)

 

Ska du vara lite coolare o flasha med glassiga bilder när du kommer hem:

Aruba

Cook Islands

 

Cooköarna är dock lite väl soft för dig. Tror du behöver lite mer drag än så. Har du magsår är det dock det bästa du kan göra :-D

 

Ska du ha grymma hotels är det Mauritius som gäller. Där kan du få till bra fisketurer med dyra båtar. Fiske kan du få på cooköarna också.. lite billigare men sämre! :)

 

 

Johns prio

 

Fiske efter de stora

Cairns i Australien

Cap verde

Tobago

 

Softa bananer på stränder delux

Fiji, Tonga, Cooköarna, Söderhavet

 

Party on + hyggliga stränder

Bali

Sydney

 

Flådigare grejer (vet dock inte om de är ok där längre..ingen koll riktigt :))

Mauritius

Aruba

Barbados

 

 

 

Dykning:

Ningalo reef på västsidan om australien (den är grym för snorkling då man hoppar i direkt vid stranden, mycket colare än barrärrevet, mer djurliv, mindre med koraller)

Söderhavet: sikten under vattnet är det värsta som går att få. dvs reent vatten.

Bariärrevet

 

Om det är någon del som du vill ha extra info om, hojta till så skriver jag en uppsats! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man få en uppsats och prisuppskattning om mauritius, är det inte där det typ finns en massa djur som inte finns på andra ställen eller tänker jag på madagaskar? :-D

 

En massa info om Nz vore skoj oxå om du har det på dig!

 

Barbados var jag på förra året! i 2 timmar, mellanlandade mellan st kitts och england.

 

Cooköarna är dock lite väl soft för dig

Det är meningen det ska bli en SLÖ semester!

 

Spelrapport:

inledde dagen med att backa 1k väldigt snabbt, har tappat det där riktiga flytet med korten, fast det var ju bara en tidsfråga känns det som.

Cryptokontot är dock ganska varmt så är just nu $1k+

 

Har börjat spela en del 5/10 med, motståndet varierar sjukt ifrån jättefiskar till riktigt duktiga LAG spelare. Och i PLO är ju en normaltight grinder den bästa inkomstkällan, så det e jobbigt. Men kul.

 

Hur mycket braj rökte personerna på som uppfann detta kortspel

Jag tror det var en sexig, smart ung kvinna som hade en väldigt rik make på runt 80 bast som spelade poker som uppfann PLO. Varför hon gjorde det är ju självklart och hennes make lär inte ha levt länge när han började spela det! :mrgreen:

 

Flugor uppskattas såklart! jag har faktiskt bundit några själv för en herrans massa år sen under ledning av min morbror kalle. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tar tillbaka allt jag sagt om crypto.

 

Game #3275599073: Omaha PL ($2.50/$5) - 2007/02/26 - 23:05:19 (CET)

Table "Heeleyhazel" Seat 2 is the button.

Seat 1: nameless ($1246.75 in chips)

Seat 2: MrLiza ($575.25 in chips)

Seat 3: Tw2000 ($370.50 in chips)

Seat 4: djens007 ($500 in chips)

Seat 5: Pjackson ($753.75 in chips)

Seat 6: ON_DRUGS ($500 in chips)

Tw2000: posts small blind $2.50

djens007: posts big blind $5

----- HOLE CARDS -----

dealt to djens007 [Qs Qc 3s Th]

Pjackson: folds

nameless: raises to $17.50

MrLiza: folds

MrLiza sits out

Tw2000: folds

djens007: calls $12.50

----- FLOP ----- [Qh 6d 9c]

djens007: checks

nameless: bets $37.50

djens007: raises to $125.77

nameless: calls $88.27

----- TURN ----- [Qh 6d 9c][As]

djens007: checks

nameless: bets $289.04

djens007: raises to $356.73 and is all-in

nameless: calls $67.69

----- RIVER ----- [Qh 6d 9c As][Ts]

----- SHOW DOWN -----

djens007: shows [Qs Qc 3s Th] (Three of a kind, Queens, Ace high)

nameless: shows [8h Jc Ks Kh] (A Straight, Ace high)

nameless collected $999.50 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $1002.50 Main pot $999.50 Rake $3

Board [Qh 6d 9c As Ts]

Seat 1: nameless showed [8h Jc Ks Kh] and won ($999.50) with A Straight, Ace high

Seat 2: MrLiza (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: Tw2000 (small blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: djens007 (big blind) showed [Qs Qc 3s Th] and lost with Three of a kind, Queens, Ace high

Seat 5: Pjackson folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

själv var jag på perhentian ilands i malaysia förra året o tog dykarcert, va rätt fett. tog 4 dar o kostade typ.. ja vafan var det.. 1500 eller knappt det tror jag.

 

fick se finding nemo fiskar, drakfiskar, barracudor, hajjar m.m

o vattnet är kristallklart.

 

om du du har sett robinson nångång så vet du hur det ser ut, för är typ nån mil därifrån dom spelar in den:) så bor man i bungalos på stranden

 

går att åka ut med fiskebåtar där också.

 

kostnad

 

resa: 10k (finns resor för typ 5-6k nu har jag sett, men min kostade 10:P)

boende: 50-100kr/natten

mat: 50kr/dan

 

så sjukt gött när det är så billigt att man har råd o göra allt

 

EDIT: tänkte nog åka tebax till sommarn om jag spelat in tillräckligt:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm..det låter inte dyrt o låter fint! :)

det kommer bli svårt o välja sen!

 

Hur gillar vi det här spelet?

 

- Nadja sitting in seat 1 with $816.00

- Djens83 sitting in seat 2 with $2159.64

- ojemar sitting in seat 4 with $1491.88 [Dealer]

- tiger19 sitting in seat 5 with $1466.43

- Anders sitting in seat 6 with $1152.00

 

tiger19 posted the small blind - $5.00

Anders posted the big blind - $10.00

** Dealing card to Djens83: King of Hearts, Ace of Hearts, Ace of Spades, 6 of Diamonds

Nadja folded

Djens83 raised - $35.00

ojemar folded

tiger19 raised - $115.00

Anders folded

Djens83 called - $115.00

 

** Dealing the flop: 2 of Hearts, 2 of Clubs, 8 of Spades

tiger19 bet - $240.00

Djens83 called - $240.00

 

** Dealing the turn: 9 of Hearts

tiger19 bet - $720.00

Djens83 raised - $1440.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst det mesta jag kommit över.

Men "How good is your PLO" av reuben är bra föra tt lära sig nutpeddla.

samt super system IIs del.

 

Sen när du lärt dig det kommer den svåra biten, positionsspel, stackspel (eftersom du antingen spelar mot shortstackar eller 200+ BB stackar hela tiden).

 

Att läsa motståndarna och deras bettingmönster är ovärderligt.

 

Eftersom jag spelar på prima och en del av mina motståndare säkert läser här så vill jag inte berätta för mycket, men det finns en gräns för somd et känns nu 90% av alla PLO spelare där de helt enkelt inte blir bättre, och som det känns just nu har jag passerat den :-)

 

dagsresultat förresten...slutar på $2k upp, var $3k upp ett tag men gjorde några dåliga spel på slutet, för trött helt enkelt antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det nån skillnad på spelkvaliten mellan texas o omaha spelare överlag ?

 

alltså är det fiskigare på omaha? eller är det typ samma?

 

Man tycker ju att det borde finnas mer pengar o hämta i PLO p.g.a. den extrema bredden som NLH har fått under de senaste åren, men det lär man ju märka när man börjar spela...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm..det låter inte dyrt o låter fint! :)

det kommer bli svårt o välja sen!

 

Hur gillar vi det här spelet?

 

- Nadja sitting in seat 1 with $816.00

- Djens83 sitting in seat 2 with $2159.64

- ojemar sitting in seat 4 with $1491.88 [Dealer]

- tiger19 sitting in seat 5 with $1466.43

- Anders sitting in seat 6 with $1152.00

 

tiger19 posted the small blind - $5.00

Anders posted the big blind - $10.00

** Dealing card to Djens83: King of Hearts, Ace of Hearts, Ace of Spades, 6 of Diamonds

Nadja folded

Djens83 raised - $35.00

ojemar folded

tiger19 raised - $115.00

Anders folded

Djens83 called - $115.00

 

** Dealing the flop: 2 of Hearts, 2 of Clubs, 8 of Spades

tiger19 bet - $240.00

Djens83 called - $240.00

 

** Dealing the turn: 9 of Hearts

tiger19 bet - $720.00

Djens83 raised - $1440.00

 

Vad gör du om turn inte är hjärter? :)

Som det är nu kan det väl knappast vara fel att höja. Med tanke på att han reraisat pre bör väl inte brädan kunna vara till supermycket hjälp för honom, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag undrar över är om du spelar handen som bluff eller ifall att du tror du har bästa handen. Det kanske inte spelar jättestor roll i det här fallet, förutom att synen på floppen ligger mera i spel med en bluff-linje.

 

Kommer fi syna ner här med AA-QQ? Jag undrar ju lite vad för hand han har här när han pottar på turn också, börjar kännas som en liten tvåa trots allt kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag undrar över är om du spelar handen som bluff eller ifall att du tror du har bästa handen. Det kanske inte spelar jättestor roll i det här fallet, förutom att synen på floppen ligger mera i spel med en bluff-linje.

 

Kommer fi syna ner här med AA-QQ? Jag undrar ju lite vad för hand han har här när han pottar på turn också, börjar kännas som en liten tvåa trots allt kanske.

 

 

Fi är inne med 75% av sin stack så han kommer nog syna med det mesta. Om han inte är helt megatom dvs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat är jag inte helt säker själv på hur jag spelade den, preflop kändes det kallt att slå om igen, då kan han vika på alla floppar som han inte träffar och min hand är rätt väldefinierad när vi har lite över 1k kvar att spela om.

 

floppen är ju en nobrainer, på turn börjar jag tvivla lite, vilka händer slår han turn igen med och kom fram till:

 

"Jättestål och jättebluff", så antingen har jag två outs eller så har han två-fyra outs. Kallsyn känns också jättedumt då han troligen inte skjuter river helt tom när jag synat två gator o floppen var så torr.

Sen tänkte jag väl: "Va17, har han floppat ut mig så har han"

 

Jag vet inte om det var tiger19 jag spelade mot eftersom 5/10 PLO känns rätt lågt för honom men om det var det så är ju han riktigt duktig och kan säkert göra moves.

 

 

Man tycker ju att det borde finnas mer pengar o hämta i PLO p.g.a. den extrema bredden som NLH har fått under de senaste åren, men det lär man ju märka när man börjar spela...

 

Generellt sett är de väl ungefär lika bra, finns väldigt mkt grinders i PLO, grejen är väl att det blir mkt större potter samt att PLO spelare har en tendens att gå på tilt väldigt ofta eftersom det händer så sjuka saker. Och då donerar ganska friskt.

 

------------------------------------------------------

 

Edit: angående omröstningen, se sid 95 :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är inne med 75% av sin stack så han kommer nog syna med det mesta. Om han inte är helt megatom dvs.

 

Helt rätt, ochar här blir ju spelet lite mer inriktat på reads, hur tänkande fi är. När Hero slår om måste ju fi också veta att det inte är bästa läget att bluffa. Därför kanske han kan lägga händer, om han nu tänker så. Han borde även fundera på vad Djens har för händer som synar raisen med preflop, sen kallsynar på floppen. Kan tänka mig att Djens kör såna moves ibland där han pottar då fi checkar på turn många gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt sett är de väl ungefär lika bra, finns väldigt mkt grinders i PLO, grejen är väl att det blir mkt större potter samt att PLO spelare har en tendens att gå på tilt väldigt ofta eftersom det händer så sjuka saker. Och då donerar ganska friskt.

 

Mycket större varians då också antar jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart det blir, fast jag har inte upplevt så mycket av den än så länge, det beror lite på hur aggro du är med dina suckerdrag av typen suckerwrap+dåligt färgdrag.

 

De känns lite som ett nollsummespel så man ska hålla sig undan från de, fast det är en typisk "Jag är tiltad så jag degar med outs"-hand, (Ja, jag degar rätt ofta med de) :-)

 

upp $3k idag 8-)

 

roligaste handen var när jag råkat sätta mig på 1/2 o tron att det var 2/4, får 99TJ, floppen AQ9 med färgdrag, allt åker in mot AAQx, jag klonkar, sen drar jag :D

 

Tänkte posta lite statistik och min finfina graf över prima imorgon, be sure to check in;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måstesyn eller bra fold?

 

Game #3289138183: Omaha PL ($2.50/$5) - 2007/02/28 - 01:09:55 (CET)

Table "MyAmore" Seat 6 is the button.

Seat 1: Gavin_K ($670.75 in chips)

Seat 3: stune123 ($630.62 in chips)

Seat 6: djens007 ($472 in chips)

Gavin_K: posts small blind $2.50

stune123: posts big blind $5

----- HOLE CARDS -----

dealt to djens007 [Ac Ad 3d 7d]

djens007: raises to $17.50

Gavin_K: raises to $57.50

stune123: calls $52.50

djens007: raises to $230

Gavin_K: calls $172.50

stune123: calls $172.50

----- FLOP ----- [Kc 4s 5s]

Gavin_K: bets $440.75 and is all-in

stune123: is all-in $400.62

djens007: folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...