Gå till innehåll

FiskNils lirar igen!

FiskNils

Recommended Posts

MrAnton: Slår i princip alltid om med TT mot miniraise, men här kändes det som att det kunde bli jobbigt att spela mot flera motståndare ur position. Limpade därför för att träffa set. Kanske måste börja göra större höjningar peflop så jag slipper spela mot 2-4 spelare hela tiden. Överpar och toppar bli ju så sårbart då.

Tack för påpekandet, fick mig att tänka lite!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 377
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad är det med prima idag då? Hoppas det kommer igång snart..

*edit- nu rullar det ju!

Kan passa på att summera gårdagen så länge

11/9: -$27 3h

BR: $1393

Idag ska jag försöka att analysera mitt och motståndarnas spel. Fokusera på att spela rätt och ta rätt beslut istället för att tänka på resultatet. Kanske kan upptäcka som fel i mitt spel som jag normalt inte gör. Kanske även fel som jag alltid gör och rätta till dom också.

Länk till kommentar

Hittade backet som vanligt numera. -$22 på en timmes spel. Segt detta är.. Tog några dåliga beslut, men i det stora hea tycker jag att spelet var helt ok. Spelade lite hårdare än jag gjort senaste tiden, men när jag inte träffar så spelar det ju ingen roll.

Självförtoendet är inte på topp för tillfället. Känner mig riktigt värdelös nu när jag inte ens kan slå NL20. :roll:

Bara att jobba på. Känns som att jag måste hitta nån inspirationskälla. Att ta ett litet break kan vara ett alternativ, men det vill jag helst inte så ska försöka hitta på nåt annat som motiverar mig att spela bra. Hmm..

Länk till kommentar

MrAnton: Slår i princip alltid om med TT mot miniraise, men här kändes det som att det kunde bli jobbigt att spela mot flera motståndare ur position. Limpade därför för att träffa set. Kanske måste börja göra större höjningar peflop så jag slipper spela mot 2-4 spelare hela tiden. Överpar och toppar bli ju så sårbart då.

TT ska du ALDRIG spela bara för att träffa set, handen är alldeles för stark att spela utan höjning trots att du har några limpare innan dig. Har du position på en spelare som raisar tycker jag du ska reraisa.

Sen tycker inte jag det viktigaste är att raisa bara för en isolerad hands skull utan primärt för att bygga upp en aggressiv image vid bordet, vilket ofta leder till att man får bra betalt vid träffar, plus att folk får respekt för en. Jag tycker du ska jobba på din aggressivitet, speciellt pre-flop. Sitter du på CO eller knappen så höj alltid om du har en hand du vill spela, och försök i allmänhet att limpa mindre. Vill du spela en pott så höj.

Länk till kommentar

TT ska du ALDRIG spela bara för att träffa set, handen är alldeles för stark att spela utan höjning trots att du har några limpare innan dig. Har du position på en spelare som raisar tycker jag du ska reraisa.

Sen tycker inte jag det viktigaste är att raisa bara för en isolerad hands skull utan primärt för att bygga upp en aggressiv image vid bordet, vilket ofta leder till att man får bra betalt vid träffar, plus att folk får respekt för en. Jag tycker du ska jobba på din aggressivitet, speciellt pre-flop. Sitter du på CO eller knappen så höj alltid om du har en hand du vill spela, och försök i allmänhet att limpa mindre. Vill du spela en pott så höj.

tror nog tyvärr att du har rätt i det du skriver. Jag eftersträvar en TAG-spelstil, men senaste tiden har jag mer spelat tight passive. Straffar ju på det viset motståndandarna som spelar massa skräp och får förhoppningsvis färre motståndare i potterna.

Tycker dock att händer som 88-22 är svåra att spela när jag höjer dom preflop. det kommer i princip alltid överkort och får jag syn på floppen så känns som att jag bara kan check-folda turn och river. ska se om det kommer nåt sånt exempel nu när jag spelar så kan jag lägga upp en sån hand så det framgår hur jag menar.

Ser förresten ut att plussa den session jag har igång nu.. Hur kul är inte det..? :)

Länk till kommentar

Trist att förlora 2 inköp med set :(

Lägg upp lite kniviga HHs som är värda att diskutera. Inga set vs set, utan kniviga situationer. Angående 22-88 så tycker jag att du ska raisa från CO och knappen om du är först in. Är du osäker på dem från tidig position så folda, i undantagsfall limpa (om tex. bordet är fullt av synstationer).

Länk till kommentar

Orkade inte spela många minuter efter mina förlorade set igår. Slutade dagen på ett inköp back lite drygt.

Har spenderat senaste timmen med att studera HH:s i handanalysdelen av forumet. Hoppas det kan vara utvecklande och inspirerande.

Kör igång en session nu. Återkommer med HH:s sen som jag hoppas få hjälp med!

Länk till kommentar

Äntligen en riktig plussession! $41 närmare bestämt. Hoppas det kan flyta på bättre nu med lite medgång i ryggen..

Blev några intressanta händer som jag anteckande Game number på, men sen så gick det ju tydligen inte att söka upp enskilda händer hos prima. Men blir mer spel senare så då fixar jag HH:s då istället.

Länk till kommentar

Prima är ju såå stabilt nu.. :roll:

Hann iaf med att spela två timmar innan laggen kom. Väldigt svänging session där jag var ganska mycket back, men sen träffade jag allt och vände upp till plussidan.. Hade nästan glömt hur skönt det är att spela när man träffar lite grann. Ligger +$50 idag på tre timmars spel.

Länk till kommentar

Blev en timme till nu och ökade på plusset för dagen till $88. Har det vänt nu? Hoppas det..

Känner att jag spelar ett enklare spel nu när jag fått lite själförtroende. Det enkla är ofta det bästa på NL20. Sen har jag ju träffat nu också så skillnaden i mitt spel kanske inte är så stor. Det jag kan konstatera är att jag har lättare att hitta folden i svåra lägen när jag har plusset i ryggen.

Har nu $40 kvar tills jag når $1500 och då gör jag ett nytt försök på NL50. Kanske börjar med två bord eller liknande. Nån form av mjukstart blir det hur som helst.

Länk till kommentar

Här är ett bra exempel på en hand som jag inte riktigt vet hur jag ska spela. Nu kanske fi har mig slagen. Men jag känner mig väldigt lättbluffad.

- YOYO2A sitting in seat 1 with $13.13

- Cragel26 sitting in seat 2 with $3.87

- Hero sitting in seat 3 with $18.65

- xanz sitting in seat 4 with $20.75

- greg77 sitting in seat 5 with $37.12

- tidsoptimist sitting in seat 6 with $31.90 [Dealer]

YOYO2A posted the small blind - $0.10

Cragel26 posted the big blind - $0.20

** Dealing card to Hero: Ace of Spades, Jack of Hearts

Hero raised - $0.80

xanz folded

greg77 called - $0.80

tidsoptimist folded

YOYO2A folded

Cragel26 folded

** Dealing the flop: Jack of Spades, King of Hearts, 5 of Hearts

Hero bet - $1.30

greg77 called - $1.30

** Dealing the turn: 6 of Hearts

Hero checked

greg77 bet - $1.80

Hero folded

greg77 mucks:

greg77 wins $6.05 from the main pot

Länk till kommentar

Helt sjukt att du orkar vara seriös och gneta med NL20 tills du har precis 1500. Det skulle jag aldrig klara. :D Det tar sån tid på den nivån eftersom det år ett så stort kliv till NL50. Man gör sig ju nå grymt mycket mer pengar på NL50, speciellt om man har sjyst banandeal.

Jag tycker i alla fall du ska köra på med NL50 även ifall du förlorar något inköp i början. Gå ner på NL20 igen först om du känner för det när du kommer under 1200 typ. Liksom då har du fortfarande 60 inköp på den nivån så risken för att gula är inte stor direkt. Själv har jag som mest backat sex inköp under en dag på NL50 och då var det efter sex timmars grind med åtta bord. :)

Länk till kommentar

Funderar faktiskt på att göra som du säger Sorken. Ge mig själv sex inköp att leka med på NL50 så jag slipper känna stressen att jag bara kan bli utdragen 2-3 ggr innan jag mste grinda NL20 igen. Gulningsrisken på NL20 ser jag som minimal.

Jag ska iaf ta mig upp till $1500, men sen blir det NL50 tills jag är nere i $1200 vilket jag förhoppningsvis slipper. Målet är ju att bli stabil på NL50 och då måste jag nog ge mig själv en ärlig chans också. Dock så tror jag att det kan vara vettigt att börja med 2 bord för att sen öka.

Så $40 kvar sen NL50!

Tack Sorken för att du får mig att lösa upp mitt money management.. ;)

Länk till kommentar

Mycket intressant dagbok!!

Tycker du det är segare att lira full ring än SH? eller går det lika bra vilket som? lycka till på NL50 !!

Anledningen till att jag spela sh är framförallt att det finns fler spelare som spelar där. Annars går det ju att justera med fler bord om man spela full ring.

Har spelat en session där jag blandat NL50 och NL20 nu. +$52blev resultatet över en timmes spel. Tror jag backade på NL20..

Länk till kommentar

Har spelat en session där jag blandat NL50 och NL20 nu. +$52blev resultatet över en timmes spel. Tror jag backade på NL20..

Så nu är det dags för NL50 eller? :D Du verkar inte vilja gå ut med ditt alias, varför inte?

Japp nu är dags! :) Anledningen till att jag inte går ut mina nick är att jag inte vill ge gratis read till motståndarna. Att ge dom en fördel är det sista jag behöver..

Länk till kommentar

Japp nu är dags! :) Anledningen till att jag inte går ut mina nick är att jag inte vill ge gratis read till motståndarna. Att ge dom en fördel är det sista jag behöver..

Okej, härligt ;) Det där med nicket håller jag inte med om riktigt hehe. Jag tycker i alla fall inte att det ger så någon större fördel då det finns så otroligt många grinders på NL50. Det är bara någon enstaka read man kanske släpper iväg sig. Som i min dagbok går jag ut med SJUKT mycket om hur jag spelar. Ändå har jag inte märkt att det är till någon nackdel än. Tror det blir skillnad sen när man kommer upp till högre nivåer då det inte är lika många grinders där. :)

Länk till kommentar

Sant som du skriver Sorken. Tror inte heller det spelar så stor roll på de låga nivåerna, men förhoppningen är ju att man ska ta sig uppåt med tiden. Då kanske det också är viktigt att skydda sitt nick av säkerhetsskäl också.. Kalla mig paranoid, men jag kör tigta stilen där också.. ;)

Spelade en timme till förut och backade lite. Min nötstege blev utköpt av färg, men ärfortfarande plus för dag ändå.

Länk till kommentar

Sant som du skriver Sorken. Tror inte heller det spelar så stor roll på de låga nivåerna, men förhoppningen är ju att man ska ta sig uppåt med tiden. Då kanske det också är viktigt att skydda sitt nick av säkerhetsskäl också.. Kalla mig paranoid, men jag kör tigta stilen där också.. ;)

Asså det du skulle riskera att tappa är så väldigt lite så det känns lite larvigt faktiskt haha :D. När du väl kommer upp i nivå så är det nog ingen som tänker på hur du har spelat på andra nivåer. Man lär ju anpassa sitt spel till den nya nivån i vilket fall. Men men gör som du vill. :)

Länk till kommentar

Färdigspelat för idag nu tror jag. Har spelat tight och träffat hysta hela tiden i princip. Förlorade dock ett inköp som när min nötstege blev utdragen, men annars har det flutit på ganska bra. Svårt att säga nåt om hur jag kommer klara mig på NL50 redan nu.

Inga händer som ställde mig inför några svårare beslut heller så väntar med HH tills jag stöter på nåt svårare beslut.

14/9: +$82 3h 45min

BR: $1542

Länk till kommentar

Avslutade just en session på 1h 20min. Blev +$45. Backade ner lite i slutet tyvärr, men ändå plus som sagt.

Här är en intressant hand. Kanske att jag sätter mig själv i en knipa när jag limpar med AQs utg. Men hur ska jag göra på river? Beta ut? Check-syn, Check-fold. Han spel skriker ju KJ eller möjligen set.

Själv tror jag att jag är slagen här. Min uppfattning om fi är att han är ganska stabil. Har inga siffror på honom men verkar inte vara en LAG-spelare det jag sett.

- mrmikkke sitting in seat 1 with $63.85

- Jagoztara sitting in seat 3 with $58.49

- Hero sitting in seat 4 with $49.50

- the_raf sitting in seat 5 with $67.40

- Ebizz sitting in seat 6 with $37.85 [Dealer]

mrmikkke posted the small blind - $0.25

Jagoztara posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Hero: Queen of Spades, Ace of Spades

Hero called - $0.50

the_raf called - $0.50

Ebizz folded

mrmikkke called - $0.50