Gå till innehåll

FiskNils lirar igen!

FiskNils

Recommended Posts

• Svars 377
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Poker är ganska lätt och ibland kan det faktiskt löna sig med slowspel.

Tråkigt att det är enda shortstacken vid bordet, men fyrtal är ju alltid kul! :)

- Hero sitting in seat 1 with $18.10

- maythefourth sitting in seat 2 with $25.45

- chrispchick sitting in seat 3 with $19.30 [sitting out]

- Tamtaram sitting in seat 4 with $20.00 [sitting out]

- breckeby sitting in seat 5 with $10.25 [Dealer]

- sordini sitting in seat 6 with $19.00

sordini posted the small blind - $0.10

Hero posted the big blind - $0.20

** Dealing card to Hero: Queen of Diamonds, Queen of Clubs

chrispchick reconnected

maythefourth folded

breckeby called - $0.20

sordini folded

Hero bet - $1.00

breckeby called - $1.00

** Dealing the flop: King of Diamonds, Ace of Hearts, Queen of Spades

Hero bet - $1.90

breckeby called - $1.90

** Dealing the turn: Queen of Hearts

Hero checked

breckeby checked

** Dealing the river: Ace of Clubs

Hero went all-in - $15.40

breckeby went all-in - $7.35

Hero shows: Queen of Diamonds, Queen of Clubs

breckeby mucks:

Hero wins $20.30 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fortsatt träffa bra idag och dessutom fått betalt för det. Har spelat 2h 20 min hittills idag och ligger +$77, så jag har kommit tillbaka bra efter gårdagens back. Men det är mer korten än spelet som det är skillnad på.

Så sugen på NL50 nu, men det är bara att ha tålamod så är jag där snart..

Länk till kommentar

Backat en del nu under senaste timmens spel. Blev utdragen en del, men det är ju en del av spelet så varför klaga? Totalt sett är det en bra dag.

17/8: +$46 3h 30min

BR: $1344

Är det rätt att slänga här? Vad tycker ni om mitt spel i övrigt i den här handen? Kan jag göra något annorlunda?

- space-ace77 sitting in seat 1 with $20.00 [sitting out]

- hristo1971 sitting in seat 2 with $16.75

- raptorjr sitting in seat 3 with $36.51

- derKaizer sitting in seat 4 with $26.01 [Dealer]

- Magiszter sitting in seat 5 with $29.65

- Hero sitting in seat 6 with $19.05

Magiszter posted the small blind - $0.10

** Dealing card to Hero: Ace of Hearts, Ace of Diamonds

hristo1971 folded

raptorjr called - $0.20

derKaizer folded

Magiszter called - $0.20

Hero bet - $1.00

rapt

orjr called - $1.00

Magiszter folded

** Dealing the flop: 3 of Clubs, Jack of Clubs, Queen of Diamonds

Hero bet - $1.80

raptorjr raised - $3.60

Hero raised - $6.80

raptorjr raised - $19.60

Hero folded

raptorjr mucks:

raptorjr wins $28.30 from the main pot

Länk till kommentar

Backat en del nu under senaste timmens spel. Blev utdragen en del, men det är ju en del av spelet så varför klaga? Totalt sett är det en bra dag.

Är det rätt att slänga här? Vad tycker ni om mitt spel i övrigt i den här handen? Kan jag göra något annorlunda?

hristo1971 folded

raptorjr called - $0.20

derKaizer folded

Magiszter called - $0.20

Hero bet - $1.00

rapt

orjr called - $1.00

Magiszter folded

Hero bet - $1.80

raptorjr raised - $3.60

Hero raised - $6.80

raptorjr raised - $19.60

Hero folded

raptorjr mucks:

Det beror väl vilken read du har på han.

Han kan ju ha set eller tvåpar svårt att säga när han limpar in det är väl större chans att han har typ KQ/AQ, tror du överskattar spelarna på den nivån kanske. ;)

Länk till kommentar

Sutare: Överskattar nog spelarna lite ja. Men det är även farligt att överskatta AA.. ;) Hade inte sett nåt tomtespel från fi tidigare så jag tänker att om han limp-callar pre så är mest troliga händerna 33 eller QJ. Men många limpar även med KQ på denna nivå, dock mindre troligt. AQ tror jag att han höjer preflop. Färgdrag kan han dock spela precis så här tror jag. Sätter honom alltså på 33, QJ eller färgdrag som mest troligt.

Stegdrag eller KQ, okej, men då känns det mest som att jag letar händer som jag kan slå. Är jag för "tight" i mitt tänkade?

Länk till kommentar

Sutare: Överskattar nog spelarna lite ja. Men det är även farligt att överskatta AA.. ;) Hade inte sett nåt tomtespel från fi tidigare så jag tänker att om han limp-callar pre så är mest troliga händerna 33 eller QJ. Men många limpar även med KQ på denna nivå, dock mindre troligt. AQ tror jag att han höjer preflop. Färgdrag kan han dock spela precis så här tror jag. Sätter honom alltså på 33, QJ eller färgdrag som mest troligt.

Stegdrag eller KQ, okej, men då känns det mest som att jag letar händer som jag kan slå. Är jag för "tight" i mitt tänkade?

33 kan jag tänka mig, det är väl så dem brukar spela småpar på den nivån - limpa in och hoppas på träff - jag tycker inte du är för tight i ditt tänkande, ibland kanske med tanke på nivån, men när du kommer upp kommer du nog spara mkt pengar på det. :)

Länk till kommentar

hristo1971 folded

raptorjr called - $0.20

derKaizer folded

Magiszter called - $0.20

Hero bet - $1.00

rapt

orjr called - $1.00

Magiszter folded

Hero bet - $1.80

raptorjr raised - $3.60

Hero raised - $6.80

raptorjr raised - $19.60

Hero folded

raptorjr mucks:

Det beror väl vilken read du har på han.

Han kan ju ha set eller tvåpar svårt att säga när han limpar in det är väl större chans att han har typ KQ/AQ, tror du överskattar spelarna på den nivån kanske. ;)

Brukar själv bara syna hans rejs där för att checkrejsa allin på turn, alt om han är passiv leda turn. På den här brädan vill jag inte se var jag står med en rerrejs då sämre händer får chans att lägga utan vill få in pengarna senare i handen.

Länk till kommentar

Bernt: Förstår inte riktigt vad som ska vara bra med att syna hans raise. Du förutsätter att du har bästa handen här eller? I såna fall är det väl bättre att raisa honom igen. Finns ju både steg och färgdrag ute. Han lägger ju knappast en draghand mot en reraise så mer pengar kommer in om jag höjer honom och han har draget. Två kort i leken som kan förbättra min hand. Knappast läge att slowspela, jag har ju inget monster direkt. Lite rörigt resonemang kanske, men hoppas du förstår vad jag menar!

Kan du inte berätta lite om hur du resonerar och vad du tror fi kan ha?

Låter som att jag totalsågar din post nu, men jag försöker bara få till en diskussion genom att argumentera för mitt sätt att spela handen. Hoppas det är lugnt, uppskattar verkligen dina och alla andras kommentarer av mitt spel! :)

Länk till kommentar

Bernt: Förstår inte riktigt vad som ska vara bra med att syna hans raise. Du förutsätter att du har bästa handen här eller? I såna fall är det väl bättre att raisa honom igen. Finns ju både steg och färgdrag ute. Han lägger ju knappast en draghand mot en reraise så mer pengar kommer in om jag höjer honom och han har draget. Två kort i leken som kan förbättra min hand. Knappast läge att slowspela, jag har ju inget monster direkt. Lite rörigt resonemang kanske, men hoppas du förstår vad jag menar!

Kan du inte berätta lite om hur du resonerar och vad du tror fi kan ha?

Låter som att jag totalsågar din post nu, men jag försöker bara få till en diskussion genom att argumentera för mitt sätt att spela handen. Hoppas det är lugnt, uppskattar verkligen dina och alla andras kommentarer av mitt spel! :)

Oj, såg inte flushdraget, aja då kan vi bomba på! Annars så kan väl FI få för sig att lägga Kx mot reraise, därför comittar vi honom ist.

Och JA, det är hyffsat lugnt.. :D

Länk till kommentar

Idag är målet att pressa upp rullen över $1500. Vore väldigt kul att få försöka på NL50 igen. Hoppas att jag kan bli en vinnande spelare där nu. Kanske tar några försök, men jag ska ta mig dit!

Fråga till läsarna: Vad ska man tänka på när man går från NL20 till NL50? Vilka är skillnaderna i spelet? Och vad bör man täna på generellt när man går upp i nivå?

Tacksam för alla råd!:)

Länk till kommentar

+$5 på en 40 minuters session. 99% säker på att jag blev blåst på ett inköp av siten. Fick aldrig in det på mitt konto när jag stängde ner bordet och sen finns det inte med i statistiken. Men jag orkar inte ta strid mot siten för $20. Känns som ev-.

Nedräkningen fortsätter.. $16 kvar till NL50. Men orkar inte spela mer nu, tiltad av att det där inköpet försvann.

Länk till kommentar

Idag är målet att pressa upp rullen över $1500. Vore väldigt kul att få försöka på NL50 igen. Hoppas att jag kan bli en vinnande spelare där nu. Kanske tar några försök, men jag ska ta mig dit!

Fråga till läsarna: Vad ska man tänka på när man går från NL20 till NL50? Vilka är skillnaderna i spelet? Och vad bör man täna på generellt när man går upp i nivå?

Tacksam för alla råd!:)

Tycker det är viss skillnad på dom nivåerna. NL20 betalar lättare av med dåliga kort och spelarna är lättare att läsa av. Mitt stora problem när jag gick från NL20 till NL50 var dock snarare att det började handla om mer pengar. Var lite väl rädd om pengarna och vågade inte betta ut lika ofta på turn när man missat sina PF raises vilket dom flesta motspelare tog vara på. Men är du bra vinnande på NL20 är det nog inga problem med NL50 heller. Lycka till :D

Länk till kommentar

Kom upp i $1500 efter mycket om och men. Precis på dollarn faktiskt! :)

Sen har jag hunnit spela en halvtimme på NL50 och har inte varit inblandad i några större potter. Otroligt passivt spel under den tiden jag spelat. Får hoppas att jag bara hade oturen att hamna vid fel bord eller att det är fel tidpunkt att spela.

Backade $14 på NL50-spelet, men plussade $24 på NL20 tidigare så en miniplussdag blev det.. Nu är det alltså NL50 som gäller. Krymper rullen under $1400 kliver jag dock ner och grindar upp till $1500 igen som jag skrivit tidigare.

19/8: +$10 3h

BR: $1486

Länk till kommentar

Första rejäla sessionen på NL50 är nu avklarad. Hamnade i bra situationer så det blev inte speciellt komplicerat. Spelade 1,5h och slutade +$122.

Lite roligare att spela NL50 än NL20 då det känns som mer logisk poker. Sen är det svårare att vinna just därför, men nu kan man tänka poker på ett annat sätt i alla fall.

Länk till kommentar

Spelet flyter på riktigt bra idag. Har spelat sammanlagt 3 timmar och ligger $232 plus. Riktigt skönt med en hittills behaglig första dag på NL50.

Funderar på att spela nån turnering ikväll, men det blir nog ett par bord cash game också. Har blivit lite sugen på turneringar efter alla andra dagboksskribenters storklonkar.. :)

Länk till kommentar

Tappade mitt första inköp på NL50. Hade AA och fi träffade set på turn så det var inte mycket att säga om. Kände direkt att jag blev lite darrig och så. Känslan av tilt alltså.. Viktigt nu att jag bara tar det lugnt och inte inbillar mig att fi bluffar hela tiden så jag tar massa tiltsyner.

Men nu insåg jag också varför jag inte varit redo för NL50 vid tidigare försök. Jag har helt enkelt inte klarat av att förlora ett inköp utan att låta känslorna ta över. Får acceptera att det är så och att jag kan behöver lite tid att anpassa mig till det.

Länk till kommentar