Gå till innehåll

FLT - FR, hur spela turn?


in|sane

Recommended Posts

Fi är hyfsat kompetent över 35 händer, lite slaskig preflop och rätt aggressiv postflop, speciellt med marginella händer som träffat. Är mest fundersam över turn spelet här, ska jag släppa när jag blir c/r ? Känns lite lamt att bara betala av, vad kan han ha som jag slår här liksom? Borde jag inte vara slagen såpass ofta att jag tjänar på att lägga här i längden, jämfört med hur ofta jag kommer att slå ngn tomte som spelar ett MP på det här sättet?

 

Ultimate Bet 1/2 Hold'em (8 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is CO with Tdiamond.gif, Tclub.gif.

3 folds, Hero raises, 1 fold, SB 3-bets, 1 fold, Hero caps, SB calls.

 

Flop: (9 SB) 3club.gif, 8heart.gif, 7diamond.gif(3 players)

SB checks, Hero bets, SB calls.

 

Turn: (5.50 BB) Kdiamond.gif(3 players)

SB checks, Hero bets, SB raises, Hero calls.

 

River: (9.50 BB) Jheart.gif(3 players)

SB bets, Hero calls.

 

Final Pot: 11.50 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker betfold känns rätt bra här efter att ha tänkt igenom det hela lite. Vill inte gärna ge gratiskort till en hand jag har slagen. Men när man får en c/r emot måste man väl vara slagen, spelet skriker ju ak lång väg. Kändes äckligt i magen när jag fick en c/r å synade ner hela vägen, klar läcka i mitt spel, får styra upp det och vika i dessa lägen. Det känns dock lite mesigt, hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...