Drdunkel Postad 29 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2006 näe har inte kännts jättekul. Men jag drar igång igen snart! börjar tröttna på FL spelet på FCP Citera
Zalon Postad 29 Augusti , 2006 Rapport Postad 29 Augusti , 2006 "Kiiiill meee" det är vad jag brukar tänka när jag lirar FL på FCP. På riktigt. Citera
Drdunkel Postad 29 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2006 en pinne till dig! Citera
Drdunkel Postad 29 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2006 jag vill gärna tro att kviden hittade på fucking cock party... men det känns som han redan kände till FuckingCockParty... och då är frågan Fredrik...vart fan då ifrån? Citera
NorthQ Postad 30 Augusti , 2006 Rapport Postad 30 Augusti , 2006 Jag hittade på, vilken site är FCP? Citera
Buffe Postad 30 Augusti , 2006 Rapport Postad 30 Augusti , 2006 Full contact poker. (Shams, jag är sårad över att du jämför min aktivitet på forumet med Hans. Han har ju för bövelen inte skrivit något sen i våras) Citera
Drdunkel Postad 2 September , 2006 Författare Rapport Postad 2 September , 2006 du får väl skriva oftare! Jag har nästan blivit klar med min resa genom pokernätverket (Full contact poker, hollywoodpoker). Har avverkat sammanlagt 4300 points, vilket motsvarar närmare 10 000 händer. har plockat 750 i bonusar under resans gång Jonas citat beskriver FL-spelet där ganska bra, "kill meeeeee". Folk är tighta och det är inte mkt action, dvs man tiltar lätt bort vinsterna i ren frustration för att det inte händer nåt. spelresultatet är runt +- 0 Jag såg fram mot att under september månad köra på nya nätverk och uppleva ett mer varierat spel. Dock fick jag följande email precis: ----------------------- Hi Lendarn, Bonuswhores.com and Hollywood Poker have teamed up to bring you another great reload bonus! -------------------------------------------------------------------------------------------------- $200 No-Load Reload - no deposit required! -------------------------------------------------------------------------------------------------- All you have to do is go to the link below, and hit the "Submit" button. Then just earn 1800 poker points within 30 days and your free $200 will be deposited into your account. Remember, the best feature of this bonus is that you don’t have to deposit to get more free cash! ---------------- Det är en bra reload, men spelet är ack så tråkigt. Should I stay or should I go? Citera
Zalon Postad 2 September , 2006 Rapport Postad 2 September , 2006 man intalar sig att man kan hålla disciplinen och inte balla ur. Oftast blir det inte så. Jag tycker det är skitsvårt men skulle antagligen ta bonusen ändå. Citera
Tornie Postad 2 September , 2006 Rapport Postad 2 September , 2006 Håll disciplinen spela bra du grejar det Citera
NorthQ Postad 2 September , 2006 Rapport Postad 2 September , 2006 håller med ta bollywood bonus! Citera
Buffe Postad 3 September , 2006 Rapport Postad 3 September , 2006 Frågan är ju hur mycket hora du är liksom? Jag tycker att du borde skita i den. Vi spelar väl ändå lite för att det är kul och för att utveckla vårt spel också och om jag förstått det rätt så uppfylls inget av de kriterierna på nämnda site? Citera
NorthQ Postad 3 September , 2006 Rapport Postad 3 September , 2006 Visst det kanske är tråkigt, men tight spel betyder oftast att de har lite koll på vad de pysslar med, alltså är det utvecklande att spela mot "bra" motstånd. Citera
Zalon Postad 3 September , 2006 Rapport Postad 3 September , 2006 överdrivet tight spel tyder på att de är ute efter att ta bonusar utan att riskera för stor varians i spelet. Det enda utvecklande i det här fallet är att lära sig att blindsdefenda korrekt vilket blir tråkigt efter 10-15 timmar. Citera
Drdunkel Postad 9 September , 2006 Författare Rapport Postad 9 September , 2006 Tjena! Nu är jag tillbaka med nytt moderkort och grafikkort! Börjar med att kommentera månaden som gått Resultat för Augusti! +486 $ 23 Timmar spelade +/- 3 varav 500 $ är i bonusar. Med andra ord backade jag 14 dollar på eget spel under månaden. Vad beror detta på då? Jag började med att backa 100 på första bonusen genom att sitta kvar vid borden trots att jag hade backat 15-20 BB utan att det fanns nåt särskilt skäl till att stanna (typ tomtar). Så när jag redan höll på förlora (och förmodligen var tiltad ellet åt minstonne påverkad av förlusten) fortsatte jag spela. Vidare noterade jag 3 andra minussessioner för månaden: Citerat från loggen: 13 Aug -$214,00 1/2, 2/4 Släppte för sent, men träffade sjukt sjukt dåligt. Satte ut 10 notes och 6-7 tags, 3 bord 2/4 16 -$64,00 2,0 1/2, 2/4 Lite oflyt, tiltade lite, 16 -$65,00 1,0 2/4, 3/6 Mkt oflyt med kort, blev rivrad, ett par tiltcalls om vi börjar med 13 aug. En typisk tiltsession där man blir beatad och tycker att man "förtjänar" att vinna när man räknar alla notes man satte. Den 16'e hade jag två dåliga sessioner som jag skyller på oflyt och tilt som resultat av oflytet. Om man bara ska se till mina anteckningar så har jag alltså blivit beatad och sen blivit tiltad och fortsatt förlora. Så det jag lär mig av augustispelet är alltså att sluta spela när jag backat ca 15 bb. Så under augusti nådde jag de finansiella målen (350$) men misslyckades rätt rejält med de spelmässiga. Målen för september blir nästan oförändrade på grund av 2 skäl. 1: Jag har inte kunnat spela förrän nu, dvs bara 20 Dagar på månaden 2: Jag nådde inte de spelmässiga målen, dvs 100$ på eget spel. Mål För September: De ekonomiska målen för September månad är att gå plus minst 400$, varav 100$ på eget spel. Dock vill jag begränsa antalet speltimmar till max 30 timmar för hela månaden De långsiktiga spelmässiga målen för det kommande året är att utveckla mitt spel så att jag stadigt plussar på egen hand och minska antalet speltimmar och hålla inkomsten oförändrad. De långsiktiga ekonomiskamålen för det kommande året är att plussa så pass mycket att jag klarar mig utan studielån med viss marginal. Dvs tjäna runt 750 $ i månaden. Anledningen till att jag höjer till 400 nu är att jag klarade förra med bred marginal. Bonusar som ska jagas i september: 200$ på FCP 200$ på Hollywood poker 50£ Will hill Kom gärna med kommentarer och frågor. Om ni vill kan jag posta excelfilen för augusti så kan ni se allt resultat exakt Citera
NorthQ Postad 9 September , 2006 Rapport Postad 9 September , 2006 Jag tycker det låter som rinliga mål. keep going strong, Citera
Drdunkel Postad 12 September , 2006 Författare Rapport Postad 12 September , 2006 då jag spelade så många händer under augusti månad så kvalade jag in till "Daniel negreanu protege" turnering. Den går av stapeln inatt. Om Jag vet inte om jag kommer spela den då jag är sjukt trött. Men om jag gör det är ni välkomna hit på uppesittarkväll Hittils är det bara 74 anmälda. Om jag inte lirar är ni andra välkomna att spela på mitt konto... vet hur en del av er drömmer att få suga på daniels...well... det är bara att messa mig ska multitabla nu hörs sen! Citera
Zalon Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 bra planering ... så klart du ska satsa ikväll ... Daniel N är kung! Citera
Drdunkel Postad 13 September , 2006 Författare Rapport Postad 13 September , 2006 91 deltagare och jag åkte på 60'e. Byggde en fin stack i början men blev cripplad efter ett par varv. sen åkte jag med 88 mot JTs när han träffade på river. goooonatt! Citera
Drdunkel Postad 15 September , 2006 Författare Rapport Postad 15 September , 2006 Tjena! Här kommer en uppdatering! Blev klar med andra FCP bonusen och tänkte att jag skulle köra en snabbis på William Hill för att plocka deras bonus. Vanligtvis har de 5£ i timmen upp till 5 timmar. Men den här månaden var det 10 £. Tänkte att det skulle bli skönt med omväxling från FCP nätverket...tills jag kom på att de är ännu tightare på Crypto... På grund av ovanstående whine och för man vill få tiden och gå på crypto så startade jag 2 bord 1/2 FL HiLo. GO FOR THE SPLIT!!!! Men jag hade flyt med korten och plussade 90 på egen hand. varav 60 på FL HL borden. Sen scoopade jag ett par fina potter på HiLo'n oxo. Bonusen landade på 92 Dollahz. Resultat: Sessionen: +181$ (92$ bonuz) Månaden: +342$ 50+ på eget spel hittils alltså. Hörs snart ps. Ska försöka hitta fler händer att posta. pss. Pokerlan snart? psss. Runkbu.....glöm det.... Citera
Tornie Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 Jo men det är klart vi kör en sån..... ...eller? vad var det nu du mena egentligen? Citera
Drdunkel Postad 18 September , 2006 Författare Rapport Postad 18 September , 2006 Texas Hold'em $1-$2 (Real Money), #1,018,757,237 Table Dhaka, 18 Sep 2006 12:59 PM ET Seat 1: tobe123 ($65.10 in chips) Seat 2: Lendarn ($46.60 in chips) Seat 3: klauskimski ($48.50 in chips) Seat 4: eend ($85.60 in chips) Seat 5: alteregoes ($45.90 in chips) Seat 6: Ouroboro5 ($124.10 in chips) Seat 7: wheelman427 ($98 in chips) Seat 8: xNiceO ($50.85 in chips) Seat 9: _Arius_ ($22.25 in chips) ANTES/BLINDS alteregoes posts blind ($0.50), Ouroboro5 posts blind ($1). PRE-FLOP wheelman427 folds, xNiceO folds, _Arius_ folds, tobe123 bets $2, Lendarn bets $3, klauskimski folds, eend bets $4, alteregoes folds, Ouroboro5 folds, tobe123 folds, Lendarn calls $1. FLOP [board cards 6C,5S,JD ] Lendarn checks, eend bets $1, Lendarn calls $1. TURN [board cards 6C,5S,JD,AD ] Lendarn checks, eend bets $2, Lendarn bets $4, eend folds. SHOWDOWN Lendarn wins $18.50. Jag gillar ATs, och hans raise känns som en steal, så jag trycker. sen när det fyrbettas blir jag orolig. Men eend har varit rätt vild så jag callar hans bet. När A'et kommer är känns som att antingen har han kiss eller så har han typ KK-QQ. enda konstiga är att han lägger handen direkt, så han 4 bettar med bluffen mot två spelare? Citera
Drdunkel Postad 24 September , 2006 Författare Rapport Postad 24 September , 2006 då ni andra är så fruktansvärt v-ä-r-d-e-l-ö-s-a på att skriva här får jag ta över flaggan och springa mot mållinjen (läs: största klubben på pokerforum) såhär i dystra tider då de onskefulla borgarna vann valet har det blivit lite sporadiskt FL spel på sistonne. har sadlat om från att varva 1/2 och 2/4 till att köra 6-7 bord 1/2 istället då jag känner att jag krossar dem på den nivån. det har oxo gått bra (inte lika bra som jag hade hoppats på men + nonetheless). Enda trista är att att samla HP-pts går assegt så i den här takten behöver jag 14 timmar till för att cleara bonusen. så det blir lite mer 2/4 framöver. Senaste sessionerna: +54$ Sen 1'a sept: +363$ avslutar med ett sms-utbyte mellan mig och prettobjörn morgonen efter valet: Björn: "Your fleet is lost! and your friends on the Rosenbad moon will not survive! cackle! cackle!" Shams (klasskämpe): "You cannot win Borgare! If you strike me down I shall become more powerful than you could ever imagine" // Shams "big balls" Jorjani Citera
Drdunkel Postad 25 September , 2006 Författare Rapport Postad 25 September , 2006 Idag skolkade jag från skolan. trots det så pluggade jag i 3 omgångar under dagens gång. Mellan dessa pluggomgångar gjorde jag förutom att 3d-modellera, äta, kolla på 30 days, och träna, spela 1½ timme poker. Och det gick såhär: Texas Hold'em $2-$4 (Real Money), #1,048,313,847 Table Vina Del Mar, 25 Sep 2006 8:52 AM ET Seat 1: drumper ($20.40 in chips) Seat 2: JulzWinfield ($205.20 in chips) Seat 3: holdon12 ($125.20 in chips) Seat 4: arnecedrup ($97.40 in chips) Seat 5: Berliner_ ($158.60 in chips) Seat 6: Boule68 ($19.25 in chips) Seat 7: AceKicker_79 ($52.20 in chips) Seat 8: hhanhi ($77.25 in chips) Seat 9: Stilish ($60 in chips) Seat 10: Lendarn ($88.40 in chips) ANTES/BLINDS Boule68 posts blind ($1), AceKicker_79 posts blind ($2). PRE-FLOP hhanhi folds, Stilish folds, Lendarn calls $2, drumper folds, JulzWinfield bets $4, holdon12 calls $4, arnecedrup calls $4, Berliner_ folds, Boule68 calls $3, AceKicker_79 calls $2, Lendarn calls $2. FLOP [board cards 9D,10S,2S ] Boule68 checks, AceKicker_79 checks, Lendarn checks, JulzWinfield checks, holdon12 checks, arnecedrup bets $2, Boule68 calls $2, AceKicker_79 folds, Lendarn calls $2, JulzWinfield calls $2, holdon12 calls $2. TURN [board cards 9D,10S,2S,4H ] Boule68 checks, Lendarn bets $4, JulzWinfield bets $8, holdon12 folds, arnecedrup calls $8, Boule68 folds, Lendarn bets $8, JulzWinfield calls $4, arnecedrup calls $4. RIVER [board cards 9D,10S,2S,4H,AD ] Lendarn checks, JulzWinfield checks, arnecedrup checks. SHOWDOWN Lendarn shows [ 4C,4D ] JulzWinfield mucks cards [ JS,JD ] arnecedrup mucks cards [ 5S,AS ] Lendarn wins $68. exas Hold'em $1-$2 (Real Money), #1,048,332,267 Table Chicago, 25 Sep 2006 8:59 AM ET Seat 1: whende... ($32.20 in chips) Seat 2: tc222x ($179.50 in chips) Seat 3: myroooo ($34.20 in chips) Seat 4: mutza ($35.90 in chips) Seat 5: LooseLana ($37.60 in chips) Seat 6: Obritz ($58.10 in chips) Seat 7: Lendarn ($62.50 in chips) Seat 8: magan_hw ($97 in chips) Seat 9: Rentner x ($50.60 in chips) Seat 10: Huulio2 ($61.10 in chips) ANTES/BLINDS Rentner x posts blind ($0.50), Huulio2 posts blind ($1). PRE-FLOP whende... calls $1, tc222x calls $1, myroooo folds, mutza folds, LooseLana folds, Obritz calls $1, Lendarn bets $2, magan_hw folds, Rentner x calls $1.50, Huulio2 calls $1, whende... calls $1, tc222x calls $1, Obritz calls $1. FLOP [board cards 3S,AH,QD ] Rentner x checks, Huulio2 bets $1, whende... calls $1, tc222x folds, Obritz folds, Lendarn bets $2, Rentner x calls $2, Huulio2 calls $1, whende... calls $1. TURN [board cards 3S,AH,QD,5C ] Rentner x checks, Huulio2 checks, whende... checks, Lendarn bets $2, Rentner x calls $2, Huulio2 folds, whende... calls $2. RIVER [board cards 3S,AH,QD,5C,JH ] Rentner x checks, whende... checks, Lendarn bets $2, Rentner x bets $4, whende... folds, Lendarn calls $2. SHOWDOWN Rentner x shows [ AS,KH ] Lendarn shows [ JD,AD ] Lendarn wins $33. Hand 1: Bordet var väldigt löst så min limp med pockets var inte bra men den var inte katastrof heller. när det sen bettades var det bara att hänga med. 12 small bets i potten nu. på Flopp missar jag helt och checkar accordingly. En kille bettar och här får jag semi-hjärnsläpp samtidigt som det hände shit på andra bord. jag callar bett'et trots att det är 7 bigbets i potten. Jag turar och träffar på turn och bettar. om nån hade spelat så tomtigt som jag gjorde mot mig så hade jag bettat tillbaka, och det gör ju killen, sen att snubben bakom callar igen är en annan historia. jag 3-bettar och de callar. A'et på river är läskigt, är osäker på om julz har AK eller AA, så jag ckechar och tar hem den. allmänt känner jag att jag spelar handen dåligt (även om man räknar bort tomtecallet på floppen) Vet inte om min motivering till att betta på turn är valid. Vad tycker ni? och jag borde betta på river no? Hand 2 många har limpat och jag är rätt late, så jag bettar för att få in mer cash i potten. Floppen ger mig top-pair och bkdrflush. här är jag osäker på om jag ska bara calla eller raisa. Det blir raise. på Turn kommer en halvdött kort. Kom ihåg att båda blindsen är med så jag kan se att de sitter på underliga straight draws. på river kommer 2 paret men även höga stegen. när jag får checkraisen blir jag orolig för sistnämnda hotet men det visar sig att den passiva skökan slowplayade sin AK och hade mig till river. hade jag bara tur eller? Resultat: Sessionen: +65$ Månaden: +428$ (+136$ på eget spel) // Shams Citera
NorthQ Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Hand1 Betta rivern. Betta Turn. Syn på flop är marginell men om du anser att det fanns tillräckligt med pengar i potten så är det ändå bara ett litet bet. Citera
Recommended Posts