Gå till innehåll

Drdunkel Spelar Fixed Limit


Drdunkel

Recommended Posts

Hej pojkar och flickor.

 

Jag har börjat spela poker igen efter ett 9 månader långt break. Jag började på Lanet men rapporteringen därifrån blev något bristfällig då "åkatillturkietplanerna" kom ivägen. Jag har satt upp lite mål för mitt spelande den kommande tiden och tanken är att jag ska nå dessa mål.

 

Jag satte in 1000$ på neteller precis innan lanet och det blir hela min bankroll. Jag Spelar fixed limit på 1/2 och 2/4 nivåerna. (1/2 spelar jag bara till en början) Jag spelar mer eller mindre efter den tighta spelmodellen som förordas i Small Stakes Hold'em.

 

 

 

Mål:

 

Augusti

 

1: De spelmässiga målen för Augusti månad är att återbygga rutinen i mtt FL-spel för att på sikt kunna gå upp i nivåer.

 

2: De ekonomiska målen för Augusti månad är att gå plus minst 350$, varav 100$ på eget spel. Dock vill jag begränsa antalet speltimmar till max 40 timmar för hela månaden

 

 

12 Månader framöver

 

3: De långsiktiga spelmässiga målen för det kommande året är att utveckla mitt spel så att jag stadigt plussar på egen hand och minska antalet speltimmar från 40 till 25-30 per vecka utan att inkomsten förändras. Samt att göra 3/6 till min "vanliga" nivå.

 

4: De långsiktiga ekonomiskamålen för det kommande året är att plussa så pass mycket att jag klarar mig utan studielån med viss marginal. Dvs tjäna 800 $ i månaden.

 

Appendix: Om jag har nått mina mål för månaden får jag spela klart en påbörjad bonus, men inget utöver det. Jag ska spela Minst 30 timmar i månaden för att hålla mina skills vässade.

 

 

 

Dessa mål är något preliminära och kommer ändras efter att ni har kommit med er input. Jag för statistik över spelsessionerna som jag postar på slutet av varje månad. Dyker det upp händer funderingar eller något annat FL orienterat så skriver jag det här med.

 

 

 

So far har jag betat av Hollywood Poker bonusen (varmt rekommenderad: 7x på 300 $) där slutresultatet blev +189$. Nu jobbar jag på en dubbelbonus på Full Contact Poker där jag är 20% klar och ligger +140$ hittils.

 

Senaste Session: +87$

Resultat hittils: +327$

 

Over and out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 77
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Körde precis en 2 timmars session. Bestämde mig för att testa lite Short hand 1/2. Det gick rätt kissigt och jag backade 30 big bets. Förmodligen körde jag lite kissigt. Blev nercallad med alla möjliga semihänder.

 

Men på full ring 1/2 och 2/4 gick det bra och jag slutade plus.

 

ska skaffa Pokertracker snart och hämta lite händer därifrån.

 

Sessionen: +57$

Totalt: +384$

 

 

Grattis på födelsedagen Martin!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilken galen pokerdag. Började med att köra 3 bord 2/4 och 1 bord 1/2. Spelade sammanlagt 2 timmar. Jag hade väldigt mycket oflyt med korten och träffade illa. Jag blev frustrerad och jag jagade mina draws på tok för långt. det slutade med att jag backade 220 dollar.

 

Jag var jävligt sur men kände att det var bortom min makt. det var ett antal situationer där jag gjorde rätt beslut och la mig, typ jagade med dålig kicker etc. Under dagens gång blev jag på fett dåligt humör varje gång jag tänkte på pokern. var det bara att jag förlorade eller var det mängden förlust som var jobbigt?

 

 

Nu ikv bestämde jag mig för att spela lite till, förmodligen ett dåligt beslut men jag ville komma igen speciellt då jag glidit under 1000 strecket, dvs det jag hade satt in på FCP.

 

det blev 2 bord 1/2 och 2 2/4. För att kompensera från morgonens dåliga streak fick jag riktigt mycket kort. På mindre än 45 minuter fick jag 4-5 AA, 2-3 KK och runt 6-7 AK-AQ.

 

Dessutom satt en megatomte vid ett av 1/2 borden. Först la jag inte märke till honom. Sen märkte jag att han vann 9 potter på raken. sen så började folk calla hans raises.

 

Har varit med om hans typ 1 gång förut, och det var på party. en kille satte sig ner med 10000$ och raisade på alla händer, cappade varje street och förlorade massor med pengar.

 

Den här killen satt med ca 100$ så det var nog inte frågan om nån chipdumpning. Satt och battlade mot honom och var 30+ på bordet när han bustade mina AA.

 

jag stängde ner mina andra bord då min timme var över, har igång det ordet nu och försöker ta resten av hans stash. Limpar på det mesta som är suited när andra inte visar superstyrka.

 

Tog just en 20 dollarspot med Q2s.

 

han har 55 dollar kvar, får se hur det här går. kommer med en uppdatering på resultatet efter morgondagens session. men jag är runt 60 plus för sessionen.

 

 

Live strong and prosper

 

 

//Drd

 

 

 

Edit!

 

slutade med att jag låg +35$ och mr supertomte låg -70$

resultat för dagen: -125$

Totalt: +262$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Idag har jag spelat två sessioner, dunkar ihop resultatet från båda.

 

Första sessionen gick bra och jag hade en del flyt. Andra gick inte lika bra trots att jag slog rekord i utdelade ColdCalling notes.

 

En snubbe vid mitt bord fick inte mindre än 8 st! satt med honom i 1½ timme. han gjorde stabila grejjer som att limpa och sen trebetta pf med låga connectors. jag hade lite oflyt på bordet så jag backade som fan.

 

Annars så var det en hyffsat lagom session. Blev rivrad nåra ggr, men jag fick triss mot triss action så det jämnade nog ut sig (jag hade bättre stegar.

 

Efter den här sessionen har jag följande fråga till alla här på forumet:

 

 

Jag har KQos i small blind.

 

3-4 spelare har limpat.

 

ska jag bara limpa eller göra ett värdebet trots min värdelösa position?

 

 

resultat:

 

Sessionen: -64$

Totalt: +271$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

helt kuk

 

spelade en liten session på kvällen ett bord 2/4 och ett 3/6.

 

på 3/6 fick jag inte ett endaste spelbart kort, och missade varenda flop

 

 

på 2/4 bordet blev jag rivrad av lägre pockets mot mina AA 2 ggr en gång mot 44 och en gång mot TT

 

Resultat: MASSOR MED BACK!

Edit: bara -60$, ganska bra med tanke på nivåerna och hur mkt oflyt jag hade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

View Previous hand for this table.

 

Texas Hold'em $2-$4 (Real Money), #868,660,368

Table Funafuti, 18 Aug 2006 8:05 AM ET

Seat 1: Janse76 ($37.20 in chips)

Seat 2: Drdunkel47 ($116.20 in chips)

Seat 3: bargfcp ($64.40 in chips)

Seat 4: dobber xx ($181.40 in chips)

Seat 5: Wessley ($80.40 in chips)

Seat 6: MikeEdge23 ($95.20 in chips)

Seat 7: Poker_Mom777 ($7.20 in chips)

Seat 8: henholland5 ($126 in chips)

Seat 9: riverhunt ($178.45 in chips)

ANTES/BLINDS

Poker_Mom777 posts blind ($1), henholland5 posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

riverhunt folds, Janse76 calls $2, Drdunkel47 calls $2, bargfcp folds, dobber xx calls $2, Wessley calls $2, MikeEdge23 folds, Poker_Mom777 calls $1, henholland5 checks.

 

FLOP [board cards 6D,3D,4H ]

Poker_Mom777 checks, henholland5 checks, Janse76 checks, Drdunkel47 bets $2, dobber xx folds, Wessley bets $4, Poker_Mom777 folds, henholland5 bets $6, Janse76 folds, Drdunkel47 calls $4, Wessley calls $2.

 

TURN [board cards 6D,3D,4H,KS ]

henholland5 bets $4, Drdunkel47 bets $8, Wessley bets $12, henholland5 bets $12, Drdunkel47 calls $8, Wessley calls $4.

 

RIVER [board cards 6D,3D,4H,KS,4D ]

henholland5 bets $4, Drdunkel47 bets $8, Wessley bets $12, henholland5 bets $12, Drdunkel47 calls $8, Wessley calls $4.

 

SHOWDOWN

henholland5 shows [ 2D,5D ]

Drdunkel47 mucks cards [ 4S,4C ]

Wessley mucks cards [ KC,6C ]

henholland5 wins $124.

SUMMARY

Dealer: MikeEdge23

Pot: $126, (including rake: $2)

Janse76, loses $2

Drdunkel47, loses $40

bargfcp, loses $0

dobber xx, loses $2

Wessley, loses $40

MikeEdge23, loses $0

Poker_Mom777, loses $2

henholland5, bets $40, collects $124, net $84

riverhunt, loses $0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

well, det har varit en krejsy dag.

 

kolla in den här

 

 

View Previous | Next hand for this table.

 

Texas Hold'em $2-$4 (Real Money), #868,818,075

Table Mukalla, 18 Aug 2006 9:01 AM ET

Seat 1: henholland5 ($167.40 in chips)

Seat 2: wileyfox0 ($109.40 in chips)

Seat 3: bargfcp ($9 in chips)

Seat 4: Gose 23 ($55.40 in chips)

Seat 5: lucystone3 ($148.90 in chips)

Seat 6: audrey_t ($160.20 in chips)

Seat 7: PatrickBate ($98 in chips)

Seat 8: Drdunkel47 ($145.20 in chips)

Seat 9: KaeptnCanta ($56 in chips)

Seat 10: jubbyjub ($50 in chips)

ANTES/BLINDS

PatrickBate posts blind ($1), Drdunkel47 posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

KaeptnCanta calls $2, jubbyjub folds, henholland5 folds, wileyfox0 folds, bargfcp calls $2, Gose 23 folds, lucystone3 calls $2, audrey_t bets $4, PatrickBate folds, Drdunkel47 calls $2, KaeptnCanta calls $2, bargfcp calls $2, lucystone3 calls $2.

 

FLOP [board cards 7D,AS,4C ]

Drdunkel47 bets $2, KaeptnCanta bets $4, bargfcp folds, lucystone3 calls $4, audrey_t folds, Drdunkel47 calls $2.

 

TURN [board cards 7D,AS,4C,4H ]

Drdunkel47 checks, KaeptnCanta bets $4, lucystone3 calls $4, Drdunkel47 bets $8, KaeptnCanta calls $4, lucystone3 calls $4.

 

RIVER [board cards 7D,AS,4C,4H,5H ]

Drdunkel47 bets $4, KaeptnCanta calls $4, lucystone3 bets $8, Drdunkel47 bets $8, KaeptnCanta folds, lucystone3 calls $4.

 

SHOWDOWN

Drdunkel47 shows [ 4D,4S ]

lucystone3 shows [ 8H,6C ]

Drdunkel47 wins $83.

SUMMARY

Dealer: audrey_t

Pot: $85, (including rake: $2)

henholland5, loses $0

wileyfox0, loses $0

bargfcp, loses $4

Gose 23, loses $0

lucystone3, loses $28

audrey_t, loses $4

PatrickBate, loses $1

Drdunkel47, bets $28, collects $83, net $55

KaeptnCanta, loses $20

jubbyjub, loses $0

 

 

 

 

Resultat:

 

Sessionen: +114$

Totalt: +469$ ( fick loss en av bonusarna på 200$)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har haft en mycket jobbig session.

har blivit utdragen multipla ggr.

 

Får jag skylla mig själv den här gången?

 

Texas Hold'em $2-$4 (Real Money), #882,911,395

Table Yaounde, 21 Aug 2006 11:37 AM ET

Seat 1: elvan11 ($125.60 in chips)

Seat 2: Drdunkel47 ($87 in chips)

Seat 3: gameboybunny ($84.05 in chips)

Seat 4: S Erikson ($131.20 in chips)

Seat 5: traktor19 ($101.60 in chips)

Seat 6: MrSokratez ($189.80 in chips)

Seat 8: el_tenente ($528.10 in chips)

Seat 9: DeadPoeticKW ($70.80 in chips)

Seat 10: drew_clouse ($50 in chips)

ANTES/BLINDS

gameboybunny posts blind ($1), S Erikson posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

traktor19 calls $2, MrSokratez folds, el_tenente folds, DeadPoeticKW folds, drew_clouse folds, elvan11 folds, Drdunkel47 bets $4, gameboybunny folds, S Erikson folds, traktor19 calls $2.

 

FLOP [board cards 9C,4D,KS ]

traktor19 bets $2, Drdunkel47 bets $4, traktor19 bets $4, Drdunkel47 calls $2.

 

TURN [board cards 9C,4D,KS,5D ]

traktor19 bets $4, Drdunkel47 calls $4.

 

RIVER [board cards 9C,4D,KS,5D,8D ]

traktor19 bets $4, Drdunkel47 calls $4.

 

SHOWDOWN

traktor19 shows [ JD,10D ]

Drdunkel47 mucks cards [ JS,KC ]

traktor19 wins $37.

SUMMARY

Dealer: Drdunkel47

Pot: $39, (including rake: $2)

elvan11, loses $0

Drdunkel47, loses $18

gameboybunny, loses $1

S Erikson, loses $2

traktor19, bets $18, collects $37, net $19

MrSokratez, loses $0

el_tenente, loses $0

DeadPoeticKW, loses $0

drew_clouse, loses $0

 

 

jag har inte stake nog att höja honom på turn. men jag borde kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar lite över vad ni tycker om traktors spel i den handen. Tycker att det verkar vara en hyfsat välspelad hand. Synd bara att han hittar outsen.

 

Jag tycker i övrigt att du gör rätt i handen som synar ner med K och visar ju därmed iaf för mig att du inte låter någon köra med dig på bordet. Att folda turn där känns ju annars som ett alternativ som jonas skrev. Var lite därför jag tänkte på om du hade någon info om honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drdunkel spelar dåligt: Kan ni se alla tillfällen jag spelar kissigt?

 

jag har QT i ruter på handen

 

 

Texas Hold'em $1-$2 (Real Money), #901,862,502

Table Encino, 25 Aug 2006 11:49 AM ET

Seat 1: JIMMYJAMES. ($34.10 in chips)

Seat 2: CorbustierF ($200 in chips)

Seat 3: Elvis lives ($39 in chips)

Seat 4: Jaksi x ($37.60 in chips)

Seat 5: John_Bender ($6.60 in chips)

Seat 6: janchr1 ($76.95 in chips)

Seat 7: BestByTest ($95 in chips)

Seat 8: ForrestCard ($98.50 in chips)

Seat 9: zipolite ($70.10 in chips)

Seat 10: Lendarn ($50 in chips)

ANTES/BLINDS

zipolite posts blind ($0.50), Lendarn posts blind ($1), CorbustierF posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

JIMMYJAMES. folds, CorbustierF checks, Elvis lives folds, Jaksi x bets $2, John_Bender folds, janchr1 calls $2, BestByTest folds, ForrestCard folds, zipolite calls $1.50, Lendarn calls $1, CorbustierF calls $1.

 

FLOP [board cards 10S,2D,AD ]

zipolite checks, Lendarn checks, CorbustierF checks, Jaksi x checks, janchr1 checks.

 

TURN [board cards 10S,2D,AD,7S ]

zipolite bets $2, Lendarn bets $4, CorbustierF folds, Jaksi x folds, janchr1 calls $4, zipolite calls $2.

 

RIVER [board cards 10S,2D,AD,7S,AS ]

zipolite checks, Lendarn checks, janchr1 bets $2, zipolite calls $2, Lendarn folds.

 

SHOWDOWN

janchr1 shows [ 5C,2C ]

zipolite shows [ 5H,7D ]

zipolite wins $25.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

preflop: bra

 

på flopp: wooot

 

på turn: wooot2 (det roliga är ju att det blir ett bra spel eftersom du leder)

 

på river: hmm ... potten är iofs stor men betala av mot två spelare känns ändå marginellt. Visserligen checka alla floppen så då kanske det är okej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...