Gå till innehåll

Högsta nivå man kan spela enbart sina egna kort?


niqlas

Recommended Posts

Jag spelar i huvudsak Ficed när jag spelar cash game och undrar lite grann hur högt upp i limits de spelar sopigt. Jag började spela på 0.25/0.5 och gick sen över till 0.5/1 och vet att jag klarar mig riktigt bra på dem. Döm om min förvåning när de inte spelar mycket bättre på 1/2. Framförallt inte efter floppen.

 

Min svaghet som pokesrpelare är att hålla koll på hur de andra spelar, vilken är anledningen till att jag håller mig till fixed. Det jag vill veta är följande: Hur hög limit kan man spela på utan att hålla koll på motståndet, alltså bara spela sina egna kort?

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du inte bra på att läsa motståndare kan du alltid spela någon pokerform där psykologi inte är en lika avgörande faktor. Exempelvis FLO/8 (gott om usla spelare också).

Det beror ju förstås mer på att det finns usla spelare än att det är mindre användbart att känna till sina motståndares tendenser.

 

Själv tror jag inte det direkt finns någon övre gräns för när man "måste" börja anpassa sitt spel till motståndarna. Klart är bara att det är användbart i någon utsträckning på alla nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ha koll på sina motståndare är oerhört viktigt ifall du vill bli en vinnare. Ifall du bara ska spela dina kort så kommer du att vinna mycket mer sällan beroende på att du kommer inte att få nötterna varje gång.

 

Kan då du läsa dina motståndare så kan du också veta när dina halvbra kort i själva verket är det bästa som finns.

 

När det gäller att läsa folk så blir det lite olika på olika nivåer. En bättre spelare vet hur han/hon ska spela och lägger upp sitt spel därefter. På så sätt kan du hitta en mönster på hur den spelaren spelar. En sämre spelare har inte en lika uttalad strategi hur den ska spela vilket gör att det kan bli mer osäkra reads. En bra strategi mot sämre spelare är att göra som du säger, spela dina kort.

 

Försök att träna på reads, försök sätta varje spelare på en hand vid varje pott. Det finns inget roligare än när man pricker rätt med sina reads. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt mina erfarenheter från partynätverket. Så kan man ha spela sitt egna spel upp till 2-4. Från 3-6 så börjar motståndet bli något bättre och det blir nästan ett måste att ha hålla statestik på spelarna vid borden.

 

Spelar man på ett eller två bord så ska man nog alltid försöka hålla koll på hur spelarna vid bordet är.

 

På vilken nivå man än spelar på så tjänar man väldigt mycket på att hålla koll på om bordet är tillräckligt löst och vilka spelare som är lösa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...