Donatien Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Det här första inlägget lämnar jag tomt. Det kan jag ju ha för att uppdatera mina resultat längre fram. Bankrullar och sån't. När jag åker till Vegas kommer jag tömma kontot, så rullen börjar räknas därifrån. Troligen från 0:-. Rulle på SS just nu: 3000:- - man är tät! Citera
Donatien Postad 10 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2006 En presentation av undertecknad kanske är på sin plats, för vad är roligare än att prata om sig själv? Medelålders (usch, den börjar visst vid 35) man som för ett par tre år sedan börjat spela poker på nätet. Första månaderna rök några tusen i läropengar men sedan dess lyckas jag få spelet att gå runt och en hygglig turneringsvinst längs vägen har fört upp totalen på ett plus. Spelar numera mest på Svenska Spel, för jag är inte dummare än att jag förstår att 2.5% rake är bättre än 5% och att svensk fisk är godare än utländsk torsk. Det är rätt lätt att få pengarna att leva vidare på Svenska Spel, men min svaghet (se nedan) gör att rullen är som den är - något smal i diameter. Min styrka som pokerspelare är att jag är ganska snabbtänkt och egentligen rätt väl vet vad som krävs och skall göras. Tyvärr är min svaghet att jag tycker att det kloka spelet är ungefär lika kul som att se på när torktumlaren snurrar, så jag tenderar att slaska rätt friskt. Spelar på rätt låga nivåer, vinner där, för att sedan plocka pengarna till lite dyrare bord och göra bort mig. Money management? Inte jag inte. Så - något måste göras om det här ska bli en lönsam verksamhet. En dagbok här kanske kan vara nyckeln till diciplin. Dessutom måste jag täppa till lite dumheter i mitt spel, så jag har planer på att helt masochistiskt lägga ut lite handhistorik för forumets självpåtagna gurus att dissekera framöver. Projekt ett är att sluta betala när FI fyller draget. Jag tycker så illa om att ha "spelat rätt" och förlora handen att jag tenderar att se efter på rivern fastän stegar och färgar lyser mig i ansiktet. Någon av er kan få säga "Lägg handen" så jag fattar att det är det jag ska göra. Mer om det senare. Men - en sak i sänder! Nu ska jag till Vegas, och inspirerad av alla bloggar därifrån under WSOP så måste jag ju ha en egen. Nu ska jag för all del bara dit i 4 dagar i slutet av augusti och inte för att delta i någon turnering heller, så hur intressant kan det bli? Jag får väl försöka bli den "vanliga människans röst från öknen". Ny i stan, med lite pengar, naiv och blåögd. Kan bli hur kul som helst. Kan gå hur illa som helst också. Målet för verksamheten är att A) Inte spela bort mer pengar än dagens budet (TBA) B) Inte spela bort eventuella vinster från en dag senare C) Få någon lättroad stackare här att skratta lite åt mina äventyr. D) Erbjuda något eller några tips om kul-att-göra i Vegas eftersom jag fått så många i andras bloggar. Nåja, nog för nu - det är några veckor kvar. Anländer (med bil) till Vegas den 27:e. Citera
Donatien Postad 11 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Vi är inbokade på Hotell Stratosphere, men efter att ha läst rätt mycket negativt om servicen med mera så funderar jag på att byta. Visserligen är jag rätt förtjust i attraktioner typ skjuta-upp-mig-300-meter-i-luften som ju finns i deras pinne och deras pokerrum skulle vara just så fiskigt så att jag borde vara som hemma, men det går ju att bo någon annanstans ändå. Jag gillar inte cigarettrök och har börjat förstå att Vegas inte är någon bra plats för mina ämliga lungor generellt, men att få ett garanterat rökfritt rum borde väl inte vara för mycket begärt? Jag mailade Stratosphere för tre dagar sedan - inget svar. Nu har jag försökt med Excalibur, som verkar vara ett bättre hotell till samma låga pris. De svarar på mail, men i stället för att säga att "självklart fixar vi ett rökfritt rum eftersom du är allergisk", så säger de "Det där kan vi inte fixa förrän du är på plats - och inga garantier. Sorry." Eller - verbatim; "Hello! When booking a reservation with us you can request a non-smoking room, however, rooms are assigned at the time of check-in and we are not able to confirm availability until then." Följt i fotnoten av; "Special requests (Bed type, smoking preference, and other requests) are noted but are NOT guaranteed, and will be honored on a space-available basis." Tydligen ska man kunna checka in via Interet i förväg och då betala för hela vistelsen. Jag har nyss skickat en ny förfrågan om de kan lämna en garanti om jag nu gör det i morgon. Eftersom klockan nu är 1.40 på natten i Vegas så kanske jag får vänta lite på svaret. Grattis Erik till åttondeplatsen, synd att inte korten föll din väg lite längre när du ändå var där. 8 av 8000 gör dig ändå till one in a millimillion! Citera
Recommended Posts