Gå till innehåll

NLT - SH, marginell hand i position mot överbet


bzkt

Recommended Posts

Vad skulle betta så mycket då? Luft? För det är väl det standardspelaren på NL100 och neråt höjer 4bb från i SB? Så ok, du säger han är tom då. Varför höja isåfall? Han kommer ju inte syna. Då kan du väl syna och låta honom fortsätta betta bort sig om du nu känner att du leder. Vilket jag inte tycker att du borde känna.

 

Eftersom det är ganska stor chans att vi faktiskt leder efter floppen, men också stor risk att FI sitter med minst ett överkort till vårt lilla par så tycker jag att en raise är det självklara valet. Jag skulle inte ha något emot att ta hem potten redan här. De flesta är helt överrens om att man inte ska slöspela exempelvis ett två-par, så varför skulle man då slöspela ett lågt mellanpar. Dessutom har vi ju faktiskt chans att få lite mer information genom en raise. Det är ju trots allt bara ett antagande vi gör att FI är ute efter att stjäla blindarna, men man kan ju faktiskt plocka upp riktigt starka händer från SB också. Att bara syna ner i hopp om att FI bluffar tycker jag verkar mycket vanskligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold preflop,

 

På floppen är väl syn det bästa spelet för det mesta.

 

Tycker knappast man kan kalla det floata dock när man har mellanpar med en ok kicker på den brädan. Floatar man är man tom, eller har en holk eller något sådant utan några vidare pot-/implicita odds men då möjligheten att sno potten senare i handen motiverar en syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...