Bigsmooth Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Party Poker 3/6 Hold'em (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is MP3 with A, 9. 4 folds, Hero calls, 1 fold, Button calls, 1 fold, BB checks. Flop: (3.33 SB) 5, 4, T(3 players) BB checks, Hero bets, Button raises, BB folds, Hero calls. Turn: (3.66 BB) 7(2 players) Hero checks, Button bets, Hero calls. River: (5.66 BB) 5(2 players) Hero checks, Button checks. Final Pot: 5.66 BB Hur spela handen bättre? Citera
toppace Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 trebeta floppen och beta på turn. Citera
for_no_one Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 jag hade höjt pre flop men... på floppen hade jag inte trebetat. Du är antagligne inte favvo till att vinna potten och då gör du bra i att syna ner honom. Jag tror inte knappen hade foldat ett par på turn så något bluffvärde tror jag inte det finns. Citera
mikj Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 jag hade höjt pre flop men... på floppen hade jag inte trebetat. Du är antagligne inte favvo till att vinna potten och då gör du bra i att syna ner honom. Jag tror inte knappen hade foldat ett par på turn så något bluffvärde tror jag inte det finns. håller med 100%. Citera
Bigsmooth Postad 9 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2006 om man bortser från "button fi" och bara "BB fi" varit med och han betar ut på flop då är det väl bäst att raisa? ska man beta turn sen eller ta frikortet om han synar mitt flopraise och checkar på turn? tack för hjälpen Citera
Jimmyboy Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Aledningen till att 3betta flop är ju inte att för att man tro att man leder(även om möjligheten finns) utan för det första:stor chans att få gratiskort pga positionsövertag, för det andra: du får lite mer information. Drar han ner på tempot är det möjligt att han oxå sitter på färgdrag eller stegdrag, möjligtvis 4:an eller 5:an(då man är favorit till att vinna på flop) Tror du att han är svag tar du betten på turn och tar gratis showdown då han förmodligen inte bettar rivern. Citera
Kotoryu Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Aledningen till att 3betta flop är ju inte att för att man tro att man leder(även om möjligheten finns) utan för det första:stor chans att få gratiskort pga positionsövertag Mot knappen? Citera
Recommended Posts