karlis Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Jag har ca 700kr och FI 850. Jag sitter på BB och får KJc. FI på knappen standardhöjer till 20kr vilket han gjort i princip varje gång, därför synar jag. Floppen kommer 2h2d5h. Jag checkar. FI betar 35. Jag slår om till 75. Han steker ett tag för att sedan syna. Turn 6s. Jag betar 145, vilket är nära potsize. Han steker och synar igen. River 8c. Jag checkar och FI ställer varpå han visar upp AQo. Skriv gärna era tankar kring handen så utvecklar jag mina senare. Citera
Bluwajt Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Får jag fråga vad som är skumt med handen? Citera
Tiggr Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 När han synar omslag på flop kan du ge upp potten. Bluffa på en 2-2-5 bräda är ganska dåligt spel på högre nivåer men kanske kan fungera här men när han synar tycker jag att du skall ge upp. Citera
karlis Postad 9 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Tja, det skumma är väl att han synar 2ggr med ingenting? Grejen är att min read sa mig att han inte hade något, vilket visade sig vara rätt. Från hans synvinkel så skulle jag lätt kunna ha t ex ett mid-pocket eller en open ended på flop? Frågan jag egentligen vill ha svar på är om bluffen verkligen var så uppenbar? Han synade trots allt med A högt två ggr. Kan ju tyckas vara korkat att bygga en så stor pott när man inte har några kort överhuvudtaget, men jag hade som sagt min read. Citera
Tiggr Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 En sån bräda kan man helt klart syna flop och turn med A hög. Och mid pocket hade du väl inte bettat ut nästan pott på turn när han likagärna kan sitta med AA,KK,QQ,JJ Citera
Gila01 Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Tänk på att Svenska Spel erbjuder mycket No limit fold'em spel... Som Tom McEnvoy skriver; Han vill sova gott om natten och tar på sig uppgiften att vara sheriff. Synar ner för att vara säker på att du inte bluffar. Notera att han förälskar sig i höga kort och utnyttja det framöver. Spela exakt likadant när du har bitarna på plats och han verkar ha överkort. Citera
aspelin Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Som Tom McEnvoy skriver; Han vill sova gott om natten och tar på sig uppgiften att vara sheriff. Synar ner för att vara säker på att du inte bluffar. Det där stämmer bra in på många spelare på ss 2,5/5, speciellt om man gör en "konstig" bet som är långt över pot. Citera
Myssion Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Det skumma är väl att du försöker bluffa en SS-spelare. Citera
gdaily Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Nej det skumma är väl motståndarens riverbet... stor poäng i den, not... Citera
jezaja Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Det felet du gör är omslaget, 35->75. 40 kr i en pott på över 100 är för lite, pottbeta där! Slå om minst tre gånger hans bet så kan han fundera på att lägga sig iaf. Citera
Recommended Posts