toppace Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Hej! Eftersom heltid arbete, heltid universitetet, Fru och en liten son inte räcker , så tänkte jag göra ett riktigt seriöst försök med NL-poker. Kommer kanske skriva en dagbok eller blog eller något annat beroende lite på, men vill först veta från er som spelar,eller han spelat på denna nivå dels: -Vad är viktigt att ta med sig från denna nivå innan man kliver upp? (förrutom lite mer pengar ) -Är det fortfarande så lågt att man skall undvika bluffar och "bara" vänta på stålet för att man troligen får betalt? - Hur ser starthänderna ut som man bör spela på 0,10-0,20 8 man? - Vad kan en duktig poker spelare göra för pengar på denna nivå? - Övriga tips? För alla tips vore jag tacksam! /Toppace Citera
Joeduck Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 -Är det fortfarande så lågt att man skall undvika bluffar och "bara" vänta på stålet för att man troligen får betalt? det går, men bara mot dåligt motstånd. Kan du inte ta betalt utan bara checkar ner varje gång du har sett eller sämmre så vette fan om du ens slår rake:n. Du har inte nötterna så ofta, +att det är bara när fi har en hand som han kan spela fi betalar, o det händer ändå mindre som du säkert listat ut själv. iof kan du ju vinna stort nån gång, så det går jämt ut med dina nötter men jag tvivlar - Vad kan en duktig poker spelare göra för pengar på denna nivå? köpa cola - Hur ser starthänderna ut som man bör spela på 0,10-0,20 8 man ofta så spelar man två kort som antingen är samma valör eller, så höga kort som möjligt. Limpa i sen position med blandat skräp för att connecta med floppen Citera
Recommended Posts