Gå till innehåll

Vad gör ni med Q9o här?


Bownez

Recommended Posts

Först lite bakgrundsinfo:

En $5+$0.50-turnering med 37 spelare. 7 får pris och det är 5 personer kvar. 1:an får $70 och 5:an $11.

 

Du sitter på 15K och chipleader har 18K, shortstacken har 5,5K.

Blinds 150/300.

 

Du får Q9o i tidig position och höjer till 600. Shortstacken går då all in med sina 5,5K och alla andra lägger sig.

 

Hur tänker du och vad gör du nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det nog dags att skriva att JAG var alltså shortstack och satt på JJ.

Ville bara höra om ni också tyckte att Q9o spelar helt konstigt här. Han callar alltså och floppen blir JKT.

 

Vill inte höra nåt om att jag ska skriva av mig i nån bad beat-tråd nu.

 

Både mini-raisen i tidig position samt synen tycker jag är extremt konstigt, även fast det handlar om tomtar i $5-turnering. Det är ju trots allt finalbord och bara 5 kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev faktiskt den informationen i orginalinlägget, men fick snabbt skit för det som du ser längst upp i tråden.

 

Men jag tänkte nästan att det var bäst att inte skriva vem jag var, för folk är verkligen snabba på att klaga här fick jag märka. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag tänkte nästan att det var bäst att inte skriva vem jag var, för folk är verkligen snabba på att klaga här fick jag märka. :)

Ja men vad förväntade du dig, att alla skulle säga att det var ett bra spel med Q9o? Tror alla här fattar, inklusive du, att ett sånt spel med Q9o är inte bra. Det gör den här tråden helt onödig och indirekt en badbeat-historia.

 

Just nu skiter jag i hur otrevlig jag låter, men är så förbannat trött på såna här trådar. Tycker det är dags att börja moderera den här forumdelen HÅRT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...