Bownez Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Först lite bakgrundsinfo: En $5+$0.50-turnering med 37 spelare. 7 får pris och det är 5 personer kvar. 1:an får $70 och 5:an $11. Du sitter på 15K och chipleader har 18K, shortstacken har 5,5K. Blinds 150/300. Du får Q9o i tidig position och höjer till 600. Shortstacken går då all in med sina 5,5K och alla andra lägger sig. Hur tänker du och vad gör du nu? Citera
minucci Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Hej jag heter Bownez och jag vill berätta en bad beat historia för er. Det finns en tråd för sånt här. http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=17078 Citera
Bownez Postad 8 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Jag frågade en fråga, men den missade du tydligen. Citera
minucci Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Jag frågade en fråga, men den missade du tydligen. Men du. Nu plockade du bort halva ditt inlägg och gjorde om det till en fråga. Bra jobbat. Såklart så lägger man Q9 där. Citera
Bownez Postad 8 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Jag plockade bort det du störde dig på och HADE KVAR min fråga. Men tack för svaret tillslut iaf. Citera
Sansrom Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Fold och fold, naturligtvis. Och fråga inte HÄR hur fi tänker när han gör ett uppenbart fel, det finns nätdoktorer för sånt. Citera
minucci Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Jag plockade bort det du störde dig på och HADE KVAR min fråga. Men tack för svaret tillslut iaf. Tyvärr så får man räkna med en massa tomtespel när det är 5$ inbuy. Fortsätt att gå in som favorit så blir det fin fint i längden. Citera
Bownez Postad 8 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Psyket blir lite skört när alla tomtarna vinner, så jag ville mest höra att det var en solklar fold där som jag tycker. Sen hur sånna spelare är kvar efter 1,5h spel är ganska underligt, men det är väl så på låga nivåer helt enkelt. Citera
zidio Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 De är inte konstigt att Tomtarna vinner när de finns en liten Nisse bland dom som minhöjer i tidig posotion med Q9o. Citera
jojje2k Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Självklar fold när han ställer? Men varför miniraisa? Citera
majorj Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Vad gör ni med Q9o här? Vi slänger den preflop. Citera
Matte_Maiden Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Sätter motståndaren på J9o och synar. Citera
Joey Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Fold. Men det bästa vore förstås att aldrig ha spelat handen övht. Citera
pecks Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Du kan inte göra någonting annat än att folda, du har en värdelös hand! Citera
Bownez Postad 8 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Nu är det nog dags att skriva att JAG var alltså shortstack och satt på JJ. Ville bara höra om ni också tyckte att Q9o spelar helt konstigt här. Han callar alltså och floppen blir JKT. Vill inte höra nåt om att jag ska skriva av mig i nån bad beat-tråd nu. Både mini-raisen i tidig position samt synen tycker jag är extremt konstigt, även fast det handlar om tomtar i $5-turnering. Det är ju trots allt finalbord och bara 5 kvar. Citera
Max Cady Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Hahahaha! Kul att du skrivit ur en annan spelares perspektiv! Fett bra! Där fick alla som klagat på dig tidigare i tråden! Keep on rocking! Citera
rai Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Frågan e vad du vill få ut av tråden mer än massa folk som stör sig på dig Citera
Joey Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Det är ju bra för dig att han spelar så konstigt/dåligt. Tycker du ska spela fler såna turneringar. Citera
Bownez Postad 8 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Jag skrev faktiskt den informationen i orginalinlägget, men fick snabbt skit för det som du ser längst upp i tråden. Men jag tänkte nästan att det var bäst att inte skriva vem jag var, för folk är verkligen snabba på att klaga här fick jag märka. Citera
Reaperboy Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Men vad vill du med tråden egentligen? Höra att fi är en tomte och att du är grym eller? Mvh Citera
Tiggr Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Hur skall man annat än kunna klaga på miniraise UTG med Q9 det var väl den informationen som man fick. Citera
Bownez Postad 8 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Nån moderator kan gärna få ta bort den här tråden nu. Citera
bzkt Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Men jag tänkte nästan att det var bäst att inte skriva vem jag var, för folk är verkligen snabba på att klaga här fick jag märka. Ja men vad förväntade du dig, att alla skulle säga att det var ett bra spel med Q9o? Tror alla här fattar, inklusive du, att ett sånt spel med Q9o är inte bra. Det gör den här tråden helt onödig och indirekt en badbeat-historia. Just nu skiter jag i hur otrevlig jag låter, men är så förbannat trött på såna här trådar. Tycker det är dags att börja moderera den här forumdelen HÅRT. Citera
Recommended Posts