Gå till innehåll

NLT - Trn, höjer UTG med AK, blir reraisad, vad göra?


Morbo

Recommended Posts

Primas dagliga 25k guarantee. Blinds på 75/150, har ungefär 8300 framför mig.

 

Plockar upp AK utg, slår om till 600, en i mittenposition går all in, för totalt 2800. Chipleadern, 17000 i stacken, som nyligen satt sig sitter på knappen och synar. SB foldar, mitt drag. Vad gör jag?

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chipleadern sitter antagligen på en hand bättre än din då han inte reraisar. Hade jag suttit i sista position med AK i hans läge hade jag definitivt höjt för att hamna ensam mot killen som gick all-in med Ax eller PP.

 

Så i ditt läge hade jag foldat.

 

Just my 2 cents..

 

Mended

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja de flesta pocket paren (läs alla) har dig slagen om du inte råkar träffa något. Så en fold från min sida skulle inte vara allt för långt bort. Om det inte AKs då KANSKE jag skulle ha synat, enbart för att det var chipleadern som oxå synade, onekligen har han råd att betala dig fullt ut om du träffar på floppen.

 

Men AKo är inte lätt att spela, testa att limpa in med den handen nästa gång kanske? Eller...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag gjorde ska vi inte diskutera, det var så dåligt så det finns inte. Trodde att jag kunde få bort storstacken, så jag tryckte in degen. Han stekte och synade, visade 99. Killen som gick all in först hade också AK, så chipleadern hade enormt värde, och tog hem det också.

 

Däremot tror jag att en stop n go hade varit på sin plats. Kan nog trycka bort ett mittenpar på de flesta floppar och missar han med höga kort får han svårt att syna, allt för att öka mina chanser mot killen som är all in. Svårt att se hur jag kan folda AK när jag måste lägga 2200 till och potten är på 6400, kan det verkligen vara korrekt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...