Gå till innehåll

FLT - Fullring, mixar upp spelet lite


Jessica

Recommended Posts

EP raisar och jag väljer att coldcalla 2 med TT. Jag vet nu kommer många säga coldcalla aldrig 2, raise lr fold! Men jag raisar där 99% av gångerna så ville mixa upp spelet lite. Han kommer ha väldigt svårt o sätta mig på en hand om jag coldcallar. Visst jag förlorar kanske en deal på att typ KQs, QJs och 77 coldcallar efter mig men just den här handen valde jag att bara syne preflopp och jag vill inte att diskussionen skall handla om preflopp beslutet.

 

EP lägger sig när jag raisar hans CB. MP steker länge innan han synar och jag sätter honom på 99-JJ. Den HD'n överger jag aldrig och går så att säga till döden med den. På rivern har han JJ väldigt ofta imo men man kan inte bara inte folda rivern här med dessa pottodds. Han kanske har en skittaskigt spelet AK?

 

PokerStars 30/60 Hold'em (10 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is UTG+1 with Theart.gif, Tclub.gif.

UTG raises, Hero calls, 3 folds, MP3 calls, 4 folds.

 

Flop: (7.50 SB) 3spade.gif, Qdiamond.gif, 7heart.gif(3 players)

UTG bets, Hero raises, MP3 calls, UTG folds.

 

Turn: (6.25 BB) 8heart.gif(2 players)

Hero checks, MP3 bets, Hero calls.

 

River: (8.25 BB) Qclub.gif(2 players)

Hero bets, MP3 raises, Hero calls.

 

Final Pot: 12.25 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MP3 kallsynar 2 på floppen mot 2 spelare, då känns det som om han sitter med AQs/set, särskilt med tanke på den dragovänliga brädan. Hade nog betfoldat/checkfoldat turn. Men å andra sidan är jag ju inte så van vid att spela på de nivåerna så jag vet ju inte hur hur aggressivt spel och hur mycket bluffande det är där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte din linje i handen efter flopen. Att MP3 kallsynar på flopen skulle göra mig väldigt orolig, vad kan han ha för händer som du slår? Det finns inga drag han kan ha, så med största sannolikhet har han träffat flopen. Och skulle han kallsyna i det här läget med mellanpar?

 

Ser inga händer du slår förutom en bluff, jag tycker du kan check-folda turn. Jag förstår verkligen inte varför du donkar river. De enda sämre händerna du kan få syn av är 8x, 7x, 99. Känns som ett mycket bättre alternativ att checka och inducera en bluff än att donka.

 

30/60 är ju lite över min nivå, men jag tycker du spelade den fiskigt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte din linje i handen efter flopen. Att MP3 kallsynar på flopen skulle göra mig väldigt orolig, vad kan han ha för händer som du slår? Det finns inga drag han kan ha, så med största sannolikhet har han träffat flopen. Och skulle han kallsyna i det här läget med mellanpar?

 

Ser inga händer du slår förutom en bluff, jag tycker du kan check-folda turn. Jag förstår verkligen inte varför du donkar river. De enda sämre händerna du kan få syn av är 8x, 7x, 99. Känns som ett mycket bättre alternativ att checka och inducera en bluff än att donka.

 

30/60 är ju lite över min nivå, men jag tycker du spelade den fiskigt. ;)

 

Han kan ha både AJ och AK som han checkar efter med på rivern. Att han synar 2 kalla PÅ FLOPPEN betyder inte ett dugg på denna nivå :)

 

Jsg säger inte att jag spelar rätt, så fortsätt kom med kommentarer, vill bar aha lite diskussion.

 

Hur hade ni spelat då? Check synat turn och river? Foldat turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Få värde av te.x 99 tänkte jag. Han kan bluffa med typ AK med.

 

Är det inte större chans att han bluffar AK om du checkar?

 

Nej för han vet att jag synar med alla par och AK vinner mot alla händer utom alla par.

Jag fattar inte. Menar du att han skulle bluffhöja med AK, men inte bluffbeta? Eller menar du att han skulle bluffsyna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder inte PT längre.. Min dator laggar ihop när jag öppnar PT. Gör säkert något fel på det sättet jag impoterar HH'sena..

 

Jag lirar lite LAG postflop men relativt TAG preflopp. Lite passivare i HU potter i WA/WB situationer än de flesta..

 

Jag tar typ översta fliken i PT där de står auto och tourneys o skit lr nått minns inte. Vill ej starta PT igen för då dör datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Få värde av te.x 99 tänkte jag. Han kan bluffa med typ AK med.

 

Är det inte större chans att han bluffar AK om du checkar?

 

Nej för han vet att jag synar med alla par och AK vinner mot alla händer utom alla par.

Jag fattar inte. Menar du att han skulle bluffhöja med AK, men inte bluffbeta? Eller menar du att han skulle bluffsyna?

 

1) Han skulle aldrig bluff-beta då han vet att jag inte foldar något bättre än AK. Dvs han tjänar inget på att höja

2) Däremot kan han bluffraisa rivern för att få mig att lägga nått dåligt par eller te.x AK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...