Gå till innehåll

Ev+ sc?


Ledrash

Recommended Posts

Har som regel att nära på aldrig semibluffa desssa händer på nivåer lägre än NL200 då det på de nivåerna ofta får motsatt effekt, alltså att FI re-raisar och du står inför ett jobbigt val.

 

Detta beroende på att man på dessa nivåer inte respekterar en raise på samma sätt som på ex NL400 el NL1000. Ofta pga att man är beredd att chansa då det ändå inte gäller jättemycket pengar.

 

F ö anser jag att detta är nån form av grundregel. Betta drag på högre nivåer för när en hand redan ligger ute på högre nivåer är det färre som betalar av när det ligger farliga kort på bordet, ex tre av samma färg, 4 till en stege osv. På lägre nivåer är det bäst att just beta när man har en färdig hand då man ofta får betalt för den trots allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt bra det du skriver och tar upp sulla! Det är ju egentligen rätt givet att man ska anpassa spelet efter hur motståndet spelar och generaliserar man spelartyper till nivåer blir det precis som du säger. Jag vet inte men tror att många highstake lirare skulle ha problem att vinna på dom lägre nivåerna, under 1/2, med sitt vanliga game? Många händer där bland SCs måste spelas så annorlunda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+2BB/100

 

Lixom...spinner...ärligt?

 

Väldigt begripligt. :D

 

Asså jaha bah. Jag tycker det skulle vara väldigt intressant att veta vad folk har för EV+ på sina SC´s...

 

Självklart finns det ingen manual, däremot riktlinjer. Dagens lärdom jag tar till mig får bli att duktiga spelare tjänar med än dåliga. Det trodde jag absolut inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...