Klyka Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 ICM är inte helt och hållet rättvisande, beroende på hur stora blindsen är. En stack på 1200 är mindre värd när blindsen är 100/200, än vad den är när blindsen är 10/20. Så om du slaskar ner dig så tappar du mer värde än vad ICM ger sken av. Det är jätteviktigt att ha en tillräckligt stor stack när blindsen går upp. Ok, då förstår jag vad du menar. Men det är ju just därför min ståndpunkt är viktig, iaf på låga nivåer där man ofta hittar dåliga spelare. Om man upptäcker att en lite mer LAG stil funkar så kan du ju ofta bygga just den stacken i de tidiga rundorna. Om man däremot märker att spelarna inte är så weak-tighta så stramar man upp och vinner deras marker på att de betalar av ens bra händer ist. Så vad jag gör är att jag iofs ofta offrar några marker under de första händerna, men i gengäld så kan jag snabbt anpassa min stil till motståndet. Kräver dock att man håller tungan rätt i mun och inte har svårt att folda dessa marginella händer. Citera
Recommended Posts