Gå till innehåll

FLT - Fullring, river beslut mm


Jessica

Recommended Posts

Är i slutet av en session och det har gått bra. Har träffat många set och mina höga PP har oftast vunnit. Spelar mitt A-game men skall snart sluta därför att jag är hungrig och har spelat i lite drygt 1h.

 

Nu till handen. UTG raisar. Denna spelare har inte utmärkt sig speciellt och jag har inga stats då jag inte använder något sådant program. En UTG raise betyder dock oftast styrka i denna typ av FR-game och hans HD är troligen: 88+ AQo+.

 

Foldat till mig på knappen som väljer att 3-betta AKo. Jag 3bettar här 90% av gångerna och synar 10%. En shortstack går all in för 1/10 BB till och vi ser floppen 3 way med en kille redan allin.

 

PokerStars 30/60 Hold'em (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is Button with Kspade.gif, Aheart.gif.

UTG raises, 5 folds, Hero 3-bets, SB caps, 1 fold, UTG calls, Hero calls.

 

Flop: (10.65 SB) Aclub.gif, 8club.gif, Tclub.gif(3 players)

UTG bets, Hero raises, UTG calls.

 

Turn: (7.32 BB) Qspade.gif(3 players)

UTG checks, Hero bets, UTG calls.

 

River: (9.32 BB) 9spade.gif(3 players)

UTG bets, Hero folds.

 

Final Pot: 10.32 BB

Main Pot: 9.32 BB, won by UTG.

Pot 2: 1 BB, between SB and UTG.

 

 

Floppen kommer 3 färgad med ett A. Farlig flopp men jag har en bra hand. Fi betar floppen och raisar. Han synar bara och jag sätter därför honom på en hand såsom:

 

1) Ett högt PP med en klöver ~50%

2) AQ/AK utan en klöver ~ 30%

3) AQ/AK med klöver som kommer raisa mig på turn 15%

4) Något helt annat AJ, 87 klöver, KQ klöver, Air(?)

 

Betar turnen och får bara syn. Ganska säker på att jag leder nu.

1) och 2) är de absolut troligaste nu (kanske inte AQ). Rivern är elak om han har JJ eller AJ. Han donkar och jag tror inte att han bluffar.

 

Behöver ha rätt 1/10 för att rätfärdiga synen men samtidigt är en annan kille inblandad i en sido pott och med brädan som ligger kan han lätt ha mig slagen.

 

Hur hade ni spelat denna hand? Hur hade ni tänkt på rivern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker allt annat än cap preflop och call på river är direkt felaktigt.

 

Vad slår jag på rivern? Splittar AK men varför skulle den donka rivern?

 

massor med missade händer.

 

1. missade färgdrag

2. missade stegdrag typ KQ, 79

3. diverse pp med ett kort i färgen

4. ren bluff(foldar du mycket på river kommer folk calla hela vägen för att göra rena bluffar, betalt när de har prickat något får potten häflten av de andra gånger då de inte har något)

5. man ser mycket märkligt vid borden

EDIT:

6. diverse par.

 

du måste syna 7 av 8 ggr(eller dylikt orkar inte räkna). din hand är bra mycket starkare än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver ha rätt 1/10 för att rätfärdiga synen men samtidigt är en annan kille inblandad i en sido pott och med brädan som ligger kan han lätt ha mig slagen.

Glöm sidopotten, den är i princip oväsentlig om din HH stämmer (vilket jag i sig undrar över - hur kan sidopotten bli 1 BB om SB cappar pre?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol han raisar pf. Om han har 2 kort högre än 9 förutom par i K lr Q eller KQ så vinner han. Varför donka rivern med ngn av dessa?

Är inte så bra på NL och hade nog synat. Men efter Jessicas svar tänkte jag till lite och kom fram till:

 

Som sagt om har han två kort över eller lika med 9 (vilket nog kan anses troligt) vad kan han då ha.

 

AA, QQ, JJ, TT, 99, AQ, AJ, AT, A9, KJ, QJ, QT, Q9, JT, J9, T9 = Vinst för fi

 

AK = Split

 

KK, KQ, KT, K9 = förlust för fi. (bara kombinationer med K (utom KJ) som ger förlust)

 

Sen kan han ju ha färgen oxå eller stegen om han spelat ännu sämre händer som J9o J7s.

 

Hade nog foldat faktiskt nu när jag tänkt efter. Men som sagt är inge bra på NL (ännu)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade nog foldat faktiskt nu när jag tänkt efter. Men som sagt är inge bra på NL (ännu)

Vad bra att detta inte är NL då. ;)

 

LOL :) läste fel i rubriken. Nåväl isåfall hade jag synat :) tveklöst för det kostar ju bara ett bet.

 

Kostar 1BB för att vinna 10BB behöver ju bara lyckas 10% av gångerna för att det ska vara lönsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...