illerrre Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Postad 5 Augusti , 2006 Är det så enkelt som ak klöver ak spader? Kan inget om omaha förutom hur det spelas (doh), men sitter ändå och lirar en turnering nu för det e jäkligt kul Citera
MadMulken Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Postad 5 Augusti , 2006 A-A-10-J dubbel suited med ess Citera
XoteR Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Postad 5 Augusti , 2006 Är väll så att man tycker olika i det? Antingen AAKKds eller AAJTds vet dock inte procentuellt vilen som är bäst. Citera
eurythmech Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Postad 5 Augusti , 2006 Nån Omahateoretiker, kan ha varit Bob Ciaffone, sa en gång någonting i stil med "Folk frågar mig ofta - 'vilken hand är bäst AAKKds eller AAJTds?', och jag svarar alltid att jag vet inte, den första har jag haft två gånger och den andra har jag aldrig haft". Citera
illerrre Postad 5 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 5 Augusti , 2006 Nån Omahateoretiker, kan ha varit Bob Ciaffone, sa en gång någonting i stil med "Folk frågar mig ofta - 'vilken hand är bäst AAKKds eller AAJTds?', och jag svarar alltid att jag vet inte, den första har jag haft två gånger och den andra har jag aldrig haft". haha, underbart svar. Citera
Shahin86 Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Postad 5 Augusti , 2006 AAKKds är bästa starthanden. AAJ10ds är bättre hand på så sätt att det är fler floppar du kan spela vidare på. Jag har AA67ds t.ex hellre än AAKK närsomhelst i ett Cash game. Däremot har jag ju hellre AAKKds mot AAJ10ds all in preflop (= Citera
Recommended Posts