Gå till innehåll

Enkät för uppsats - pokerspelare vs. aktiehandlare

Recommended Posts

Postad

Hej!

Mitt namn är Mathias Landsberg och jag studerar vid Handelshögskolan i Stockholm.

Jag skriver en uppsats tillsammans med några kompisar i kurs 7535 (Finansiell psykologi) vid Handelshögskolan i Stockholm. Vi skriver om olika ekonomisk-psykologiska aspekter som rör aktiehandlare (proffs och amatörer) och pokerspelare och gör jämförelser dem emellan. Exempelvis kommer vi att undersöka om det finns någon form av skevhet (bias) i de olika beslutprocesser som de olika grupperna är involverade i.

Till vår hjälp har vi en enkät. Tanken är att den ska besvaras av aktiemäklare, pokerspelare och aktieamatörer. Vi har svar från 15-20 aktiemäklare från firmor i Stockholm samt 15-20 aktieamatörer. Nu söker vi alltså efter pokerspelare, både amatörer, genomsnittliga spelare samt proffs. Det vore därför verkligen kanon om du hade möjlighet att besvara den här enkäten (helst så snart som möjligt eftersom uppsatsen ska in den 3e januari). Det är 17 frågor och eftersom de ska besvaras spontant borde det inte ta mer än högst 15 minuter. 1000 tack på förhand!

Skicka ett mail till mig på nedanstående mailadress så skickar jag ut enkäten!!

Givetvis så mailar jag ut uppsatsen när den är klar om du/ni vill ta del av resultatet.

God jul,

Mathias Landsberg

19047@student.hhs.se

* RP och flytt till Poker OT - QoS *

Postad

Hej!

Jag vill passa på att tacka alla för visat intresse...vi har fått in en hel del svar....men jag vill samtidig passa på att uppmana fler intressenter att svara! Desto fler svar desto bättre resultat! Vi kommer att ta emot enkätsvar i flera dagar till.

Vi har 3 olika versioner av enkäten..en speciell för traders/mäklare, en för aktieamatörer och en för pokerspelare! Vi ser gärna fler svar i alla grupper.