Myssion Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2006 Du blir härmed utnämnd till PF.nu's Ärkelatkorv! Går det att göra skräddarsydda titlar som på 2+2 på det här forumet? Går det? Alltså, under namnet på 2+2 så står det t.ex. Poo-Bah (standard efter 1600 poster eller något) eller något helt personligt/unikt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2006 Det kan QoS svara på men han är bortrest på semester någon vecka till. I forumets nuvarande form är svaret troligen "Nej". Med den nya plattformen blir det antagligen "Ja" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 3 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 Augusti , 2006 Det kan QoS svara på men han är bortrest på semester någon vecka till. I forumets nuvarande form är svaret troligen "Nej". Med den nya plattformen blir det antagligen "Ja" Jag räknade med att svaret troligen skulla vara "Ja", med tanke på att det står "Moderator" under ditt namn. Fast det kanske bara finns det att välja, på antingen är man Moderator, eller så är det blankt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bibben Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2006 vafan, driv inte det här med latkorv längre nu täntke att på internet jag slipper jag säkert undan lat-stämpeln, är väl bara att inse fakta, jag är utsatt för en komplott Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2006 Jag räknade med att svaret troligen skulla vara "Ja", med tanke på att det står "Moderator" under ditt namn. Fast det kanske bara finns det att välja, på antingen är man Moderator, eller så är det blankt. Moderator står det när man är med i användargruppen för moderatorer. Samma med klubbvärdar, pokersiterepresentanter osv. Det är alltså inget som styrs av antalet inlägg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 3 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 Augusti , 2006 Det är ju lugnt, bara att skapa en Ärkelatkorvsanvändargrupp då, så får Bibben vara med där, och vips så har han fått sin titel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hansolo Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2006 man skulle kunna ha nått i stil med 0-500 inlägg: fisk 501-1500: tomte osv osv eller bara 0-10 000 inlägg=fisk och 10 000+: haj Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2006 Ja, problemet är bara att antalet inlägg inte alls är representativt för personens pokerkunskaper. Låter QoS kommentera när han kommer hem, eftersom han är mer insatt men jag har för mig att det finns en del roliga funktioner i den nya plattform vi hoppas kunna byta till inom snar framtid. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
riosatiy Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2006 bara jag som tror att det isf skulle skapa ännu fler onödiga posts bara för att folk vill komma upp till Haj status.. (den sisstnämnda främst då) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 3 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 Augusti , 2006 Jag menar inte nödvändigtvis att man ska ha titel efter antal inlägg, bara att möjligheten att få en personlig titel kanske ska finnas. Ja, och att det är jag som delar ut dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ampixo Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2006 Jag menar inte nödvändigtvis att man ska ha titel efter antal inlägg, bara att möjligheten att få en personlig titel kanske ska finnas. Ja, och att det är jag som delar ut dem. Jag håller med. Förutom att Myssion inte ska få dela ut titlarna! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2006 Det borde finnas ett råd som sammanträder varje månad och som utser fem nya titlar vid varje sammanträde. Lite grands om en awards ceremony. Okej...kanske inte, men på mitt forum skulle det kunna gå till så Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2006 Jag tycker vi ska låta Variance_beta dela ut titlarna, forumet skulle bli mycket roligare då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bzkt Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2006 Svaret är: Ja, det går att fixa titlar i phpBB. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2006 Jag tycker man ska kunna köpa Adelstitlar, som i Ladonien: http://www.ladonia.net/docs/citizenship.html Sedan så går alla pengar till en stor frirulle för alla våra adelsmän/-kvinnor. MVH //Hertig KF Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2006 Kan inte QoS fixa det när han kommer hem från semestern kan jag koda det på en kvart. Bokstavligt talat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
majorj Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2006 dum felpost. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 4 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2006 Självklart går det, representater för Svenska Pokerförbundet har ju fått just det som titel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 4 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2006 Jo, det är klart att det går att ha personliga titlar, men vad jag vet går det inte automatiskt och utan att det är styrt till antal inlägg, iaf inte med det system vi har idag. Det blir lite roddigt att göra personliga titlar på 30.000 medlemmar manuellt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Infinitiv86 Postad 4 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2006 Vi har på vårt forum en mod för detta. Denna mod heter Auto Group 2.x.x http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=141342 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 4 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 4 Augusti , 2006 Det blir lite roddigt att göra personliga titlar på 30.000 medlemmar manuellt. Äsch, inte då. Fast det är ju bara de främsta 200-300 mupparna som är aktuella ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Trolldeg Postad 4 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2006 Det blir lite roddigt att göra personliga titlar på 30.000 medlemmar manuellt. Äsch, inte då. Fast det är ju bara de främsta 200-300 mupparna som är aktuella ändå. Och hälften av dem får titeln "jättenörd"? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
grooch Postad 4 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2006 man kan lägga till titlar, men tid är pengar, de kanske förlorar några 100 på att fixa det i konfigurationen istället för att ragga affiliates Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2006 Tillbaks från Medelhavet! Har sjukt mycket trådar att gå genom så jag snabb svara lite. Det finns titlar i phpBB, men vi använder dom för att signalera vissa medlemmar typ moderatorer, Klubbvärdar etc, varför det inte finns "egna" eller postningsbaserad titlar. Det går att få till att alla får skapa egna titlar med en, men det är något vi gärna unviker eftersom det kommer så pass ofta patchar till phpBB som får Win 98 att se säkert ut. I vB som vi fiunderar på att gå över till så tror jag det går, men det är lite samma sak där, idag så har vi en funktion för att utmärka medlemmar som har olika funktioner. Det bästa vore om det fanns två fält typ en titel och något i still med "mitt psuedo title to rule the world"-fält. - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
danielfroberg Postad 8 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2006 man kan lägga till titlar, men tid är pengar, de kanske förlorar några 100 på att fixa det i konfigurationen istället för att ragga affiliates Sorry för OT, men nu har du ju en fin titel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts