Gå till innehåll

Personliga "titlar"?

Recommended Posts

Du blir härmed utnämnd till PF.nu's Ärkelatkorv!

Går det att göra skräddarsydda titlar som på 2+2 på det här forumet?

Går det? Alltså, under namnet på 2+2 så står det t.ex. Poo-Bah (standard efter 1600 poster eller något) eller något helt personligt/unikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan QoS svara på men han är bortrest på semester någon vecka till. I forumets nuvarande form är svaret troligen "Nej". Med den nya plattformen blir det antagligen "Ja"

Jag räknade med att svaret troligen skulla vara "Ja", med tanke på att det står "Moderator" under ditt namn. Fast det kanske bara finns det att välja, på antingen är man Moderator, eller så är det blankt.

Länk till kommentar

Jag räknade med att svaret troligen skulla vara "Ja", med tanke på att det står "Moderator" under ditt namn. Fast det kanske bara finns det att välja, på antingen är man Moderator, eller så är det blankt.

Moderator står det när man är med i användargruppen för moderatorer. Samma med klubbvärdar, pokersiterepresentanter osv. Det är alltså inget som styrs av antalet inlägg.

Länk till kommentar

Ja, problemet är bara att antalet inlägg inte alls är representativt för personens pokerkunskaper.

Låter QoS kommentera när han kommer hem, eftersom han är mer insatt men jag har för mig att det finns en del roliga funktioner i den nya plattform vi hoppas kunna byta till inom snar framtid.

Länk till kommentar

• 2 weeks later...

Tillbaks från Medelhavet! :D

Har sjukt mycket trådar att gå genom så jag snabb svara lite. :)

Det finns titlar i phpBB, men vi använder dom för att signalera vissa medlemmar typ moderatorer, Klubbvärdar etc, varför det inte finns "egna" eller postningsbaserad titlar.

Det går att få till att alla får skapa egna titlar med en, men det är något vi gärna unviker eftersom det kommer så pass ofta patchar till phpBB som får Win 98 att se säkert ut. :D

I vB som vi fiunderar på att gå över till så tror jag det går, men det är lite samma sak där, idag så har vi en funktion för att utmärka medlemmar som har olika funktioner.

Det bästa vore om det fanns två fält typ en titel och något i still med "mitt psuedo title to rule the world"-fält. :)

- QoS

Länk till kommentar

• 1 month later...