Gå till innehåll

NLT - Hur spelar man den lägre möjliga kåken?


PokerWiz

Recommended Posts

Denna hand inträffade igår när jag spelade på UNIBET i ett NL parti THE på limiten 0.25/0.5 euro.

Jag hade först haft en nedåtperiod men var på väg tillbaka in i matchen mycket tack vare will444 som konstant synade ner stora bets med inget på hand =)

 

Bordet är overall väldigt loose aggro och jag försöker köra aningen tightare och weakare än mitt vanliga galna jag.

 

De som blir inblandande i handen är:

nekala - Hade spelat ganska tight men kanske lite weak tidigare.

foul14 - Ganska ny på bordet, hade ingen bra bild av honom. Hade tagit hem ett par potter precis innan.

 

Players:

nekala (EUR 64.50 in seat 1)

junior2 (EUR 147.75 in seat 2)

foul14 (EUR 74.25 in seat 3)

zabb (EUR 52.50 in seat 4)

willy444 (EUR 36.00 in seat 5)

PokerWiz (EUR 82.75 in seat 6) < Jag såklart =)

 

Dealer: zabb

Small Blind: willy444 (0.25)

Big Blind: PokerWiz (0.50)

 

PokerWiz was dealt: As - 8d

 

nekala Call (0.50)

junior2 Fold

foul14 Call (0.50)

zabb Fold

willy444 Call (0.25)

PokerWiz Check

 

Flop 8h - 4c - 8s

 

-

Här börjar det hända grejor! Vilken magnifik flopp för mig. Regnbåge och triss med ess som kicker.

Vad kan gå fel här tänker jag och bettar halva potten som nu är på 2 euro i hopp om att någon ska nappa.

-

 

willy444 Check

PokerWiz Bet (1.00)

nekala Raise (2.00)

foul14 Call (2.00)

willy444 Call (2.00)

PokerWiz Raise (5.00)

nekala Call (4.00)

foul14 Call (4.00)

willy444 Fold

 

Turn 8h - 4c - 8s - Ts

 

-

Öhh, ja vad kan man säga! De nappade ju uppenbarligen ganska hårt på detta. Lite smått otroligt tänker jag, vad kan de andra ha?

Tian passar som hand i handsken så jag tänker att det är ju ingen idé att spara på krutet, nu kör vi så det ryker.

Potten är nu på 22 euro.

-

 

PokerWiz Bet (10.00)

nekala Call (10.00)

foul14 Call (10.00)

 

River 8h - 4c - 8s - Ts - Th

 

-

Okej, vad har vi nu. Båda motståndarna har gått med på så här långt. Vad kan dom sitta på?

Att någon kan ha en tia är absolut inte uteslutet, det här bordet har varit riktigt riktigt skumt.

Här kommer förmodligen tomtenissen i mig ut och beslutar att nu är det minsann dags att sakta ner.

Potten är nu på 52 euro.

-

 

PokerWiz Check

nekala Check

foul14 All-In (57.75)

PokerWiz Call (57.75)

nekala Fold

 

foul14 shows: Jh - Jc (two pairs, jacks and tens)

PokerWiz shows: As - 8d (a full house, eights full of tens)

 

PokerWiz wins: EUR 165.00 (with a full house, eights full of tens)

Rake: EUR 2.50

 

-

När hans all-in kommer finns det ju blandade känslor hos mig. Jag börjar tro att han kanske har tian

och har läst sig till att jag har en åtta och vill ha kungligt betalt för den. Precis som man kan förvänta sig

så lägger jag inte ner kåken utan synar på för fullt.

 

Blev dessutom riktigt förvånad över vad han egentligen satt på. Vissa har väl helt enkelt en total oförmåga

att slänga någelunda höga pocket-par. (Spciellt när de limpat in på dem =))

 

Vad nu nekala satt på hela vägen får förbli ett mysterium eftersom han foldar.

 

Nu till frågeställningen, hur skulle jag agerat när sista tian kom, på ett bord man inte kan

vara säker på någonting? Kanske borde det varit jag som tryckt in degen, för i de flesta fall

skulle nog ingen annan göra det jobbet åt mig.

 

Hur spelade jag förövrigt på de andra gatorna, ge mig gärna kritik där med.

 

Tack och hej leverpastej!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När han går all in så säger han ju att han har en tia. Det kan antingen vara en bluff eller så talar han sanning. Att motståndaren har en tia här är osannolikt, troligare att han har en åtta han med. Jag hade nog synat jag med. Beror ju i och för sig på vilka motståndarna är som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret!

 

Jag har tänkt lite på hur han måste ha resonerat och det lär väl vara att "wow, jag har ett pocket-par, nu kör vi!!!!"

 

Ja jag kunde inte tro att någon skulle sitta på en tia efter de föregående bettingrundorna! Alltså var jag tvungen att syna ner. TT var dock en möjlighet även om det inte var särskilt sannolikt.

 

Man får inte förglömma att på denna lägsta nivå är många klåpare :D så man får inte ha FÖR mycket respekt för deras bets.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak jag inte förstod bara: du "kör så det ryker" när du bettar mindre än halva potten på turn? Tyckte bettet var väl vekt...

 

Det kan man verkligen tycka! Dock brukar halva potten fungera ganska bra för mig när den hunnit bli aningen större. Bettar jag hela potten där jag spelar får jag nästan aldrig betalt. Då har jag föredragit att eventuellt bli utdragen någon mer gång istället för att alla foldar hela tiden, vilket den här snubben kanske inte skulle gjort ändå.

 

Men jag kanske borde låta folk lägga sig och helt enkelt betta mer?

 

(Jag är ganska mycket newbie, har spelat sedan oktober 2004)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...