Gå till innehåll

klienten suger på svenska spel


BnasFlames

Recommended Posts

Någon mer än jag som har haft problem med klienten?

jag har en trådlös skitrouter (Gigabyte - köpt på claes ollson :oops: ) som gör att man tappar connection nån sekund då och då. På party poker får man ett internet delay några sekunder sen är man med igen, men på svenska spel blir man utkastad från bordet.

 

Nån som vet om klienten blivit bättre/mindre känslig? Det var ett tag sedan jag spelade trådlöst på sajten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon mer än jag som har haft problem med klienten?

jag har en trådlös skitrouter (Gigabyte - köpt på claes ollson :oops: ) som gör att man tappar connection nån sekund då och då. På party poker får man ett internet delay några sekunder sen är man med igen, men på svenska spel blir man utkastad från bordet.

 

Nån som vet om klienten blivit bättre/mindre känslig? Det var ett tag sedan jag spelade trådlöst på sajten.

 

Du kanske ska satsa på en icke-skit router i stället så slipper du de problemen helt och hållet... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett problem som ibland kan uppstå när man köra WLAN är att vissa tappar kontakten om de inte broadcastar SSID. Det kan iofs vara dumt att broadcasta sitt SSID pga att då kan vem som helst hitta ditt nätverk. Det finns iofs program som hittar ditt nätverk ändå men det blir lite svårare. Men det är iaf värt ett försök att kolla om det är SSID som spökar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är inte hurvida adsl räknas som bredband eller inte.

Sitter jag kopplad direkt mot adsl-modemet funkar allt bra.

Det är alltså skitroutern som tappar connection mot internet eller nåt för nån sekund och klienten klarar inte det.

På party blir det delay nån sekund sen bra.

På SS blir det internal error och skitklienten startas om, sen när man försöker logga in tycker den att man redan är inloggad -"kontakta support".

Då måste man gå in och döda processen i windows och jäklas innan det går att logga in igen.

 

På ett sng bord blir man såklart kopplad automatiskt till bordet man lirar på, men via cashgame är det kört. Man måste alltså börja om från början.

 

Alltså måste det vara nåt med klienten som inte klarar en liten dipp i connection? Är det så så är det riktigt, riktigt dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett problem som ibland kan uppstå när man köra WLAN är att vissa tappar kontakten om de inte broadcastar SSID. Det kan iofs vara dumt att broadcasta sitt SSID pga att då kan vem som helst hitta ditt nätverk. Det finns iofs program som hittar ditt nätverk ändå men det blir lite svårare. Men det är iaf värt ett försök att kolla om det är SSID som spökar.

 

 

OK, hur kollar jag det? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sjukaste med deras klient är ju att om man disconnectas nåra sekunder och klienten stängs så kan man inte alltid logga in direkt, för att det står att spelaren redan är inloggad. Kan bli rätt kostsamt i turnerings/sit n go-spel när blindsen är höga...

 

EDIT: Såg nu att någon redan nämnt detta, men lika irriterande är det iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...