DaPine87 Postad 1 Augusti , 2006 Rapport Postad 1 Augusti , 2006 Hej! Jag tänkte formatera om hårdisken. Hur gör jag? Citera
Joeduck Postad 1 Augusti , 2006 Rapport Postad 1 Augusti , 2006 använder du XP så finns här en guide Citera
DaPine87 Postad 1 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2006 använder du XP så finns här en guide Tack för svaret, nu sk ajag bara hitta XP skivan som mamma har gömt Citera
DaPine87 Postad 1 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2006 Finns det nått sätt om man har tappat bort skivan?? Citera
Loveless Postad 1 Augusti , 2006 Rapport Postad 1 Augusti , 2006 Är det den hårddisk som du har installerat XP på så lär det bli svårt då en formatering tar bort allt, så du behöver skivan för att göra en ominstallation. Citera
Joeduck Postad 1 Augusti , 2006 Rapport Postad 1 Augusti , 2006 Finns det nått sätt om man har tappat bort skivan?? klart du kan formatera hårddisken utan, men ska du inte ha något operativsystem på sedan då? Det finns att ladda ner på nätet pirat kopierade CD skivor, men det är inte direkt ok att prata om på det här forumet så.. har du CD brännare kan du ladda ner ett gratis operativ system på tex, DC++, och sen bränna ner på en tom skiva du har. En fördel om du har bredband om du får för dig att ladda ner ett stort OS, tex Mandrake Sen installerar du det på den formaterade hårddisken. http://www.bootdisk.com har en del små operativsystem och andra tool-cd/disketter som du kan använda för att formatera en drive Citera
Kalfir Postad 1 Augusti , 2006 Rapport Postad 1 Augusti , 2006 Eller så kör du ett OS som är gratis... Citera
DaPine87 Postad 1 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2006 Orka köpa nytt XP nåär man redan betalat för det. Jag har ju lixom licensen, kan man inte beställa en skiva billigt då? Citera
BOGiS Postad 1 Augusti , 2006 Rapport Postad 1 Augusti , 2006 Om det är en märkesdata kanske du har cab-filerna eller en service backup i burken. Citera
TANDEMCYKELN Postad 1 Augusti , 2006 Rapport Postad 1 Augusti , 2006 Orka köpa nytt XP nåär man redan betalat för det. Jag har ju lixom licensen, kan man inte beställa en skiva billigt då? Det är bara att kontakta Microsoft, så skickar de en ny skiva. Som du säger är det licensen som är din värdehandling, inte den fysiska skivan. Citera
DaPine87 Postad 1 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2006 Orka köpa nytt XP nåär man redan betalat för det. Jag har ju lixom licensen, kan man inte beställa en skiva billigt då? Det är bara att kontakta Microsoft, så skickar de en ny skiva. Som du säger är det licensen som är din värdehandling, inte den fysiska skivan. De där lät bra Citera
DaPine87 Postad 1 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2006 Om det är en märkesdata kanske du har cab-filerna eller en service backup i burken. Har en dator från dell.. Citera
DaPine87 Postad 1 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2006 Har nu allafall kontaktat dell. Får se vad dem säger... Citera
Tamdam Postad 1 Augusti , 2006 Rapport Postad 1 Augusti , 2006 Skriv gärna vad de säger för jag har också en Dell och har tänkt göra samma sak. Citera
DaPine87 Postad 1 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2006 Skriv gärna vad de säger för jag har också en Dell och har tänkt göra samma sak. De ska jag Citera
BOGiS Postad 1 Augusti , 2006 Rapport Postad 1 Augusti , 2006 Om det är en märkesdata kanske du har cab-filerna eller en service backup i burken. Har en dator från dell.. Du lär då ha en service partition på vilken en ghost-image file ligger ( en backup file ). Hur du gör för att köra igång backupen vet jag inte då jag inte har en dell. Det lär stå i dina papper, troligen står det också något i still med, hit F11 to recover, vid uppstart – innan XP laddas Citera
poddan Postad 1 Augusti , 2006 Rapport Postad 1 Augusti , 2006 Tror han skall ha recoverskivor som det måste bootas ifrån. Funkar iaf så till HP och Acer. Citera
Agent Cooper Postad 1 September , 2006 Rapport Postad 1 September , 2006 Försökte precis formatera hårddisken genom att starta med XP-skivan, men det finns inget alternativ som först formaterar och sedan installerar. Finns bara Reparera, Installera och Avbryt. Hjälp! Hur gör jag egentligen för att formatera hårddisken? Länken ovanför finns inte kvar. Citera
Ekenstar Postad 1 September , 2006 Rapport Postad 1 September , 2006 Försökte precis formatera hårddisken genom att starta med XP-skivan, men det finns inget alternativ som först formaterar och sedan installerar. Finns bara Reparera, Installera och Avbryt. Hjälp! Hur gör jag egentligen för att formatera hårddisken? Länken ovanför finns inte kvar. Kommer nog upp som alternativ när du väljer att installera; om du vill formatera eller inte. Citera
Agent Cooper Postad 1 September , 2006 Rapport Postad 1 September , 2006 Ekenstar, du har helt rätt! Efter att man valde installation kom Formatera upp som alternativ. Citera
Raimo Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 Jag hade också tänkt att formatera min bärbara dator, är det något speciellt jag ska tänka på innan jag formaterar den? Allting töms på datorn och den blir som ny? Citera
cheunce Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 Du lär då ha en service partition på vilken en ghost-image file ligger ( en backup file ). Hur du gör för att köra igång backupen vet jag inte då jag inte har en dell. Det lär stå i dina papper, troligen står det också något i still med, hit F11 to recover, vid uppstart – innan XP laddas Har aldrig haft en Dell med service partion. Dell har en egen utgåva av Windows XP som man får med datron och som bara funkar på Dell datorer och där man slipper aktivera XP. Edit. Företag som inte skickar med en installationsskiva är i mina ögon skit företag HP brukar inte göra det utan förväntar sig att kunden själv ska bränna ner en massa "recover" skrivor. Har en kompis som gjorde det. Sen när dator dog och det var dags att installer aom så var det en skiva som inte funka. CD-R skrivor har ju en betydligt kortare livstid än pressade skrivor. Citera
cheunce Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 Jag hade också tänkt att formatera min bärbara dator, är det något speciellt jag ska tänka på innan jag formaterar den? Allting töms på datorn och den blir som ny? Ta back upp på alla det du vill ha kvar. Sen är det bara formatera och köra på en ny version av det OS du vill köra. Citera
Recommended Posts