psykologen Postad 1 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2006 varför ser du inte min första fråga som allvarlig? har jag missat nåt? om du är så säker, varför betalar du av? är det nyfikenheten då? Du är ironisk va? eller inte. Jag lägger aldrig en osynlig kåk. Har inte gjort det än i alla fall. Det är ofta jag synar när jag tror jag har sämsta handen. Ibland är man tvungen på grund av odds. Never say never. Glimne gjorde ju ett monsteread tydligen som han var stolt över. Ganska kul med alla microspelare här som anser sig bättre än han. Citera
psykologen Postad 2 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 2 Augusti , 2006 Tony G svarade på mitt mejl så här. Tyvärr så fick jag inget mer ingående svar som inte säger det uppenbara. Skälet för mitt intresse är huruvida bra EV det ät att betta pot varje gång man träffar bra. Man ser folk göra det hela tiden men folk lägger sig då så de får inte betalt. Mao alla implicita odds som ofta finns där går åt helvete. Om de inte bluffar vill säga vilket de enligt mina erfarenheter inte gör när man undantagsvis får se handen gå till showdown. I detta scenario hade jag normalt inte träffat något bra och lagt mig på floppen vilket hade resulterat att Tony tjänat 3 $ när han träffade en BB special. Jag greppar inte konceptet helt enkelt. Men det är väl som vanligt med poker. Det finns så många olika sätt att vara en vinnare. Jag tror dock detta är långt från optimalt spel från Tonys sida. Hi, It was me playing but I do play 4 games at a time. I felt I had the best hand and just played it on its merits. very good play on your part but in the long run you should probably raise unless you are very sure in that spot. Kind Regards, Tony G Citera
Recommended Posts