Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag startade en dagbok förut, men fick aldrig riktigt tiden och lusten att skriva. Nu ska det förhoppningsvis bli ändring på detta!

Jag heter Mattias och fyllde 18 år ganska nyligen. Jag gillar att spela poker och då främst NLH men ibland får man ju lust att slaska lite PLO men där är jag en stor fisk, fråga bara Fluuk.

Jag går NV/NV i skolan och än så länge har inte pokern gjort någon skillnad för mina betyg och jag hoppas att de inte heller ska göra det.

Nivåerna jag lirar på är främst €5/€10 samt €3/€6 men förhoppningsvis är det enbart det förstnämda som ska prioriteras. Jag hade tänkt att göra större uppdateringar varje söndag för att då visa hur veckan har gått.

Aktuella rullar:

B2B - €12 437,58

Party - $4 956,1

Jag har även en annan summa i svenska kr som fungerar som säkerhet för dessa rullar.

Frågor och respons är välkommet! =)

Postad

Du har en ganska så imponerande BR för nyss fyllda 18. Har du spelat tidigare fast du inte var 18, eller?

Lycka till med spelet. Alltid roligt att se de som spelar högt och vinner.

Edit: Ändra rubriken. Inte precis så tilltalande att börja läsa denna, om man kollar på rubriken.

Postad
Du har en ganska så imponerande BR för nyss fyllda 18. Har du spelat tidigare fast du inte var 18, eller?

Lycka till med spelet. Alltid roligt att se de som spelar högt och vinner.

Vet inte vad PF.nu tycker om prat om sådant, men jag kan säga att det inte är omöljligt i alla fall. 8-)

Postad

Jag heter Mattias och fyllde 18 år ganska nyligen. Jag gillar att spela poker och då främst NLH men ibland får man ju lust att slaska lite PLO men där är jag en stor fisk, fråga bara Fluuk.

Inget ont om dig, jag tycker alla är fiskar.

Postad

Inget ont om dig, jag tycker alla är fiskar.

Kan du gissa vem jag är? =) Vill helst inte att du skriver ut nicket, men du kan ju PM:a om du har en aning. :D

Postad

Åkte precis ut ur en 200-manatunering med $310 som inköp, spelade helt okey i alla fall. Fick inga vidare lägen förrutom två händer.

Hand 1:

Jag höjer upp med QQ, 2 synar bakom. Stackarna är runt 2-4k och blinds är 30/60. Flopp: Q9x med två hjärter. Betar ut runt 3/4 pott, en synar. Turn: xh och det blir check-check. Rivern kommer 6h och han betar pott, vilket är typ hälften av min stack. Jag foldar.

Jag vill inte riskera att bli check-raisad all-in på turn, därav checken. Killen var tomte så han kan mycket väl sitta och bluffa med bästa handen. Hade fortfarande en hyfsat stack och tog därför läggningen.

Hand 2:

Mr. Lös-Aggro höjer upp, 2 synar bakom. Jag tittar ner på KJs och synar. Floppen kommer underbart med AQT med två klöver. Preflop-höjaren smäller in en liten bet, en shortis synar och jag smäller upp en del. All-in av båda och jag synar och ber för att handen ska hålla, men turn ger en klöver och river ännu ett A och jag fattar att jag i praktiken är ute. Inte mycket att göra, men sånt händer. =)

Postad

Nu vet jag inte riktigt hur stor rulle du har. Men följde dina dagböcker tidigare. Både här och på kollo ;) och vet att det inte var allt för länge sen du lirade 2/4.

Hursomhelst brukar swingsen på 5/10 vara ganska stora så kan vara bra att en hel del bakom sig. Inte för inte många proffs förespråkar 100 inköp.

Känns väl inte sådär jätte kul att gå ner på 2/4 grinda tillbaka när man tappat 8-10 inköp på 5/10 på några dagar (been there done that).

Men nog predikat.. Ska bli kul att följa :D Lycka till!

Postad
Nu vet jag inte riktigt hur stor rulle du har. Men följde dina dagböcker tidigare. Både här och på kollo ;) och vet att det inte var allt för länge sen du lirade 2/4.

Hursomhelst brukar swingsen på 5/10 vara ganska stora så kan vara bra att en hel del bakom sig. Inte för inte många proffs förespråkar 100 inköp.

Känns väl inte sådär jätte kul att gå ner på 2/4 grinda tillbaka när man tappat 8-10 inköp på 5/10 på några dagar (been there done that).

Men nog predikat.. Ska bli kul att följa :D Lycka till!

Hoho, finns lite kollo-folk som spelar poker alltså. =)

Jag tror att jag har ganska prick 30 inköp på NL1000, vilket är i minsta laget. Dock tar jag det lugnt om jag börjar förlora lite. =)

Predikanen är nyttig att höra gång på gång så man inte sätter sig och lirar H2H med Erik123-. :D

Postad
Lycka till!

Men ska du spela 5/10 på B2B med 12k€ i rullen och den riggen som finns där. Har du alltså tänkt att köpa in med bara 500?

Som sagt är min totala rulle större än så. Men jag ska ta det lugnt och antagligen nöta 3/6 ett tag nu. =) Tack i alla fall!

Postad
Tackar, Kolo is the shit! =)

Har en liten downswing så har gått ner och lirar inte högre än 3/6 nu, försöker i alla fall att inte gå över det!

Vi vill ha lite raportingar och HHs nu ;):P

Det är så fett krångligt med B2B men jag ska bli bättre på det! =) Har tappat ett par tusingar euro men samtidigt vunnit runt 1k dollar hittills denna vecka. Ska bli bättre! =)

Postad

Har prioriterat annat under helgen eftersom pokern gått apa.

B2B - €9 133,40 (-3 304,18)

Party - $5 997,26 (+1 041,16)

Som ni ser har det inte gått något vidare på B2B, men det ska jag fixa nu. Gick precis upp ur sängen och ska spela en del nu, bland annat ska jag lira fette-turren på PartyPoker. =)

Postad

Game # 395893708 - Texas Hold'em No Limit EUR 5/10 - Table "Leuven"

Players(max 2):

chobo (EUR 1 073,50 in seat 1)

Slyna18 (EUR 925,00 in seat 2)

Dealer: chobo

Big Blind: Slyna18 (10,00)

Small Blind: chobo (5,00)

Slyna18 was dealt: Kc - Kd

chobo Call (5,00)

Slyna18 Raise (30,00)

chobo Call (30,00)

Flop 9d - Qd - Js

Slyna18 Bet (60,00)

chobo Call (60,00)

Turn 9d - Qd - Js - 2d

Slyna18 Bet (140,00)

chobo Call (140,00)

River 9d - Qd - Js - 2d - 4h

Slyna18 Check

chobo All-In (833,50)

Hur tänker ni här? Knappt spelat några händer alls med killen. Han verkar bra och aggresiv som sjutton.

Preflop limpar han och synar min höjning, antagligen en hyfsat risig hand men som ändå inte är helt åt helvete. Ganska bred range alltså. Synen på floppen skriker ju drag alternativt monster. Vilka händer som han limpar på knappen med skulle bli monster på denna bräda? Alla par som setat borde han höja med, och de flesta SC som träffar den brädan hårt borde han ha höjt med på knappen med. Känns snarare som drag alltså alternativt floppad stege med T8. På turn kommer tredje färgkortet vilket i mina ögon minskar chansen för T8 då han bara synar, här borde han höja för att inte låta mig få en gratis färgchans. Med färgen borde han också höja eftersom antagligen har en låg sådan och vill skydda. Rivern blir en självklar check i mina ögon, vad ska han betala av med? Hans ställ känns farligt eftersom det är på över potten, vilket ofta är stål här. Jag synar och hoppas på att få se en tia med par eller liknande.

Postad

Åkte dessutom precis från någon form av kval-tävling till Scandinavian Masters på Party.

Prisstrukturen är följande: 6 st paket och inget mer. Ungefär 110 deltagare.

Effektiva stackar lite under 3k. Blinds är 20/40.

MP limpar, SB foldar och jag slår upp till 160 med JJ. Floppen kommer xx9 med bara klöver, jag har inte klöver J. Jag betar 240 i potten på 340, han blixtställer. Jag synar. Tidigt i tuneringen och $EV är ungefär lika med cEV och vad fan ska han ha liksom. Enda handen jag kan tänka mig att han skulle ha mig slagen med är något litet äckligt set. Ingen färdig färg ställer där, och absolut inte så pass snabbt. Han visar i alla fall upp T9 med T i klöver. Rivern ger honom en till nia och jag är ute.

Så här i efterhand kan det kännas tveksamt att syna men tidigt i en tunering med så pass brant struktur tycker jag inte att det är fel att ta en slantsingling med en del döda pengar i potten.

Postad

Players(max 2):

zenzenzen (EUR 1 950,75 in seat 1)

Slyna18 (EUR 1 346,75 in seat 2)

Dealer: zenzenzen

Big Blind: Slyna18 (10,00)

Small Blind: zenzenzen (5,00)

Slyna18 was dealt: Ad - 9d

zenzenzen Raise (22,00)

Slyna18 Call (17,00)

Flop Ac - 9h - Kd

Slyna18 Bet (40,00)

zenzenzen Call (40,00)

Turn Ac - 9h - Kd - Qc

Slyna18 Bet (100,00)

zenzenzen Call (100,00)

River Ac - 9h - Kd - Qc - 7h

Slyna18 Bet (240,00)

Killen är ganska tajt och synar inte alltför tunt. Hur pass mycket värde är det egentligen i river-beten?

Postad

Är just nu inne i en av de värsta down-swingsen jag varit med om och har gått ned i nivåer för att inte torska för mkt. Har ingen direkt lust att skriva här men ska försöka börja upp dagboken igen då jag får lite mer kraft till det.

Postad

***** Hand History for Game 4943584706 *****

NL Texas Hold'em Trny:27342938 Level:2 Blinds(30/60) - Sunday, August 13, 21:20:01 ET 2006

Table Regular(795031) Table #11 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: MxLLx ( 11338 )

Seat 3: kEBABHERo ( 2820 )

Seat 4: cdnmover ( 3029 )

Seat 5: Bumper74 ( 2306 )

Seat 8: martiniernie ( 2860 )

Seat 10: kendchand ( 6423 )

Seat 2: whutitdew420 ( 5796 )

Seat 6: ILUVMYMASERATI ( 3829 )

Seat 9: markdmark ( 3122 )

Seat 7: biggolf ( 6865 )

Trny:27342938 Level:2

Blinds(30/60)

** Dealing down cards **

Dealt to kEBABHERo [ 3d 4d ]

cdnmover folds.

Bumper74 folds.

ILUVMYMASERATI folds.

biggolf folds.

martiniernie raises [195].

markdmark folds.

kendchand folds.

MxLLx folds.

whutitdew420 calls [165].

kEBABHERo calls [135].

** Dealing Flop ** [ 3h, 5d, Jd ]

whutitdew420 checks.

kEBABHERo bets [400].

martiniernie calls [400].

whutitdew420 raises [800].

kEBABHERo is all-In [2225]

martiniernie is all-In [2265]

whutitdew420 calls [1865].

** Dealing Turn ** [ 3c ]

** Dealing River ** [ Ah ]

whutitdew420 shows [ Qh, Qd ] two pairs, queens and threes.

kEBABHERo shows [ 3d, 4d ] three of a kind, threes.

martiniernie shows [ Jc, As ] two pairs, aces and jacks.

martiniernie wins 80 chips from side pot #1 with two pairs, aces and jacks.

kEBABHERo wins 8460 chips from the main pot with three of a kind, threes.

Måste bara bjuda på denna. =)