Gå till innehåll

Antal händer som man ska spela?


t3h_h4x0r

Recommended Posts

hejsan

 

Jag spelar holdem 1/2 fixed och sen spelar jag SNG.

Jag har läst här på forumet och på näte och i böcker att man ska lira ungefär 10-15% av sina händer på 10manna fiex bord.

 

Jag har en tajt och aggresiv spelstil, jag spelar nog snäppet tajtare är vad som skrivs i böckerna ( Internet texas Holdem: Matthew Hilger) och vad som skrive på http://www.texas-holdem.se

 

Då menar jag verkligen bara pyttelite tajtare knappt märkbart.

Men nu den senaste veckan har jag lirat ungefär 5% av mina händer. Jag har konstigt nog lyckats hålla tiltningen borta som skulle ha kommit pga tristess.

 

Är det det här fenomenet som kallas cold cards?

 

som den senaste session idag, fick jag av 52 händer bara 2 händer värda att spela AKs i button och KJ i MP unraised pot. Jag lgick 1.25 dollar plus på den sessionen. Så nu till min huvudfråga är det vanligt att man får sådana här perioder? så här har det varit en tag nu. Alltså inte bara ett game utan nån vecka,

 

Hur ofta kan man räkna med COld cards om det nu är så det kallas?

 

Saftkalas hos mej om någon ger mej ett klockrent svar, eller någon spekulation

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då menar jag verkligen bara pyttelite tajtare knappt märkbart.

Men nu den senaste veckan har jag lirat ungefär 5% av mina händer. Jag har konstigt nog lyckats hålla tiltningen borta som skulle ha kommit pga tristess.

Hur sjutton lyckas du bara köra 5% av händerna? Antagligen spelar du alldeles för tight. Fortsätt med det i tidig position, men lossa upp en hel del från sen position.

 

Är det det här fenomenet som kallas cold cards?

Njae, det är när man får kort så att man måste förlora en massa pengar om jag fattat saken rätt.

 

Saftkalas hos mej om någon ger mej ett klockrent svar, eller någon spekulation

Jag har faktiskt ingen aning. Då och då iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

> Jag lirar inte så överdrivet tajt som man kan tro av siffrorna men jag är ganska motiverad att slänga mina halvdana händer som jag överväger att spela på. Nu har jag inga exatka siffror och unegfär 80% av dem gång jag tänker för mej själv, den här handen är hårfin på gränsen den slänger jag. De besluten gör jag oftast rätt i när man ser vad som har kommit på floppen och showdown visar, för övrigt så spelar jag på pacificpoker och deras bord är ganska lösa ofta 6 synare eller fler preflop. Fast jag har iofs inte spelat till räckligt länge för att det ska jämna ut sej jag kanske bara haft tur att jag missat floppen när jag övervägt att spela en hand när jag lagt mej endå..

 

Som du ser så skrev jag att jag spela KJ från mitten position på ett fullsatt bord så jag lirar inte supertajt. Det är ju ingen monsterhand och jag har fortfarande 5 pers som ska agera bakom mej, vad som helst kan hända. Jag lirar som böckerna fast med ett pyttelitet undantag som har visat sej för mej att jag spara pengar på. Kanske inte i långa loppet men det visar sej senare.

 

:heart::heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De besluten gör jag oftast rätt i när man ser vad som har kommit på floppen och showdown visar, för övrigt så spelar jag på pacificpoker och deras bord är ganska lösa ofta 6 synare eller fler preflop.

 

Hur vet du att du spelar 5% om du spelar på Pacific? De har väl ingen möjlighet att dra ut statistik?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det är rätt, men jag spelar oxå på pacific en hel del och ja limpar in på Axs,suited connectors även i tidig position om jag märker att det är väldigt sällan som någon raisar preflop vilket iaf brukar vara fallet på låga bord på pacific. Sen i middle och late pos spelar ja suited connectors ner till 45 och Axs, Kxs. och istort sett alla par, alltså du ska spela en hel del på steg, färg och trissdrag när du lirar limit, spelar du bara AK eller bättre blir det inte många händer alls att lira och du blir lätt utdragen av just färg, två lägre par eller stege.

 

Tänk även på att det inte finns någon spec värde för hur många % du ska se flop utan det beror helt på hur övriga på bordet spelar. Du ska spela tightare än vad bordet gör. Men på pacific är det inte ovanligt att du har en flop seen på 80% vilket gör att du kan spela betydligt mer händer än om flops seen vart 20%

 

Titta även på vilka kort andra spelare spelar. Ser du att de spelar "any ace" så blir genast AT en rätt ok hand iom att det är stor chans att du får syn av ett ess med en sämre kicker.

 

Så stirra dej inte blind på en viss % när det gäller sedda floppar utan anpassa dej efter hur övriga spelar, men spela lite tightare.

 

Kort kan bli bättre eller sämre beroende på hur många som ser floppen.

Tex går lägre par och suited connectors och Axs, Kxs, upp i värde desto fler

som ser floppen eftersom du förmodligen får bra betalt om du träffar eftersom det är många med i potten, medans höga par och AK, AQ osv går ner desto fler som ser för det är lätt att nån får in nått bättre och om du träffar så är det inte lika säkert att nån annan träffat bra nog för att betala dej. så basera även korten du spelar på hur många som ser flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...