Gå till innehåll

Karin Lundgren lägger AA preflop i WSOP (hypotetiskt)!

jaha

Recommended Posts

Grejen är att jag ser ett väldigt stort Värde att bara vara med i WSOP.

Om jag hade lirat en Onlineturnering som inte har så stor betydelse så skulle jag försöka spela den mest korrekta pokern som jag kan, som inte är allt för mycket, och syna med AA i den situation.

Men jag finner det mycket värde i att bara vara i WSOP och spela med Pros.

Förstår du? ;)

MVH

//KF

Förstår inte det roliga med att åka till WSOP och medvetet spela som en tomte.

Men tänk att du har längtat så efter att få spela och det betyder oerhört mycket för dej, du betalar 73000 kr för att få vara med, tror inte hon vill riskera en cionflip så tidigt..

Sluta spela poker om du tänker så är mitt råd...

Spelar man en turre med inköp 100-1000ggr vad man brukar så förstår jag mycket väl att man kan lägga handen, och då är man med stor säkerthet ganska medveten att det är ett dåligt spel, men sätter andra värden i folden som överstiger förlusten i marker. En femdubbling är ju långt ifrån en garanti att man hamnar ITM. Så bara för att man har andra prioriteringar här i livet än att spela poker så innebär det inte att man bör sluta spela poker.

Däremot så kanske du ska lämna dumburken för att gå och svinga några sejdlar ibland?

Pokermässigt en jätteenkel syn, sett på ens liv i helhet så är det inte lika lätt. Hur ofta har man råd att hosta upp 70 laxar för en upplevelse man kommer minnas hela livet? Och då kanske man vill att upplevelsen är garanterad att vara längre än en futtig minut.

Vad hade jag gjort? Insta-syn(för då hade ju säkerligen mitt namn figurerat i Aftonbladet!!!!!!!!! ;))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 153
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är man en spelare i världsklass och man vet om det så är det ju nästan en självklar fold.. om 4 spelare går all in före dig och du sitter med AA på handen har du knappast mer än 55% att vinna handen. skulle en världsklass spelare riskera hela sin stack så tidigt i turneringen i en 50/50 situation?

men läs om läs rätt. ja! för en femdubbling, naturligtvis. för en dubbling, nej.

Länk till kommentar

Är man en spelare i världsklass och man vet om det så är det ju nästan en självklar fold.. om 4 spelare går all in före dig och du sitter med AA på handen har du knappast mer än 55% att vinna handen. skulle en världsklass spelare riskera hela sin stack så tidigt i turneringen i en 50/50 situation?

Ja, givet att man riskerar att åka ut med 50% chans mot en chans att helt plötsligt ha 5 ggr startstacken.

Länk till kommentar

men läs om läs rätt. ja! för en femdubbling, naturligtvis. för en dubbling, nej.

Om man lägger sig är man nog inte en världsklass-spelare, utan snarare någon tomte från pf.nu

Länk till kommentar

Spelar man en turre med inköp 100-1000ggr vad man brukar så förstår jag mycket väl att man kan lägga handen, och då är man med stor säkerthet ganska medveten att det är ett dåligt spel, men sätter andra värden i folden som överstiger förlusten i marker. En femdubbling är ju långt ifrån en garanti att man hamnar ITM. Så bara för att man har andra prioriteringar här i livet än att spela poker så innebär det inte att man bör sluta spela poker.

Nu gällde diskussionen det är EV+ att syna och inte om olika mjuka faktorer som är oväsentliga i sammanhanget.

Däremot så kanske du ska lämna dumburken för att gå och svinga några sejdlar ibland?

Vad svamlar du om din tomte...?

Länk till kommentar

Nu gällde diskussionen det är EV+ att syna och inte om olika mjuka faktorer som är oväsentliga i sammanhanget.

Det var just det det INTE var för han som ville folda... Orka slösa ord mer om det...

Att det är dags att skotta framför din dörr.

Tomte som ett skällsord? Eller anser du på fullaste allvar att en person som inser varför folk kan göra (medvetna) dåliga spel per automatik själv är en dålig spelare?

Länk till kommentar

Att det är dags att skotta framför din dörr.

Tomte som ett skällsord? Eller anser du på fullaste allvar att en person som inser varför folk kan göra (medvetna) dåliga spel per automatik själv är en dålig spelare?

Nej, det jag undrar över är vad mina tv-vanor har med denna fråga att göra.

Länk till kommentar

hade självklart inte foldat, o tror alla som säger dem skulle göra det övervärderar wsop. så stort är det inte...

nae sant.. det är ju bara 75 mille i första pris så ja.. klart överskattad... man tjänar ju mer på o bonushora på nätet såklart!

Nyu var det ju nåt helt annat han menade - att folk övervärderar själva upplevelsen av att delta.

Vilket jag tror kan vara sant..

Länk till kommentar

• 9 months later...

Haha det var det dummaste.. att någon bra spelare någon ens kan fundera på att lägga, snacka om weaktight! :)

fö anser jag att argument att man inte vill spela lkotto om sin stack så tidigt inte håller ett skit. Man har den bästa handen(med viss risk för en annan aa) väldigt fint ev! in med degen om detta är lotto? Hur mycket mer lotto kommer det då inte bli senare ui turneringen när du skall manöverera dig förbi en sisådär 10k spelare och med höga blinds.

Dessutom skulle man förlora handen så har man ju inte lagt ner så mycket "död" ttid på turneringen (en term jag använder i turneringar för den tid jag lägger ner utan att hamna i pengarna).

Och då kan man säkert hitta sidospel med mycket fint värde.

Absolut enda anledningen till att lägga AA här(om man inte råkat se att grannens kort också är AA) måste väl vara om man är en glad amatör och spelar turneringen för upplevelens skull och inte för att tjäna pengar.

Länk till kommentar

Ärligt talat, den som ens tänker på att folda här är helt vek med stort V

Va fan, vad hade ni gjort om ni lirat en 1000 dollars turnering?

Hade ni foldat då? Det spelar väl ingen roll bara för att det är WSOP.

Det gör det bara till en ännu enklare syn tycker jag iallafall.

Det är så pass många spelare i WSOP och att få ihop en stor stack tidigt är kanon.

Har ni inte så pass stor rulle att ni kan lira utan press så spela inte.

Och att gå in med bäst hand är väl det vi sysslar med i poker?

Sen kan man väl analysera och säga att man inte har något i potten, tycker själv inte det är anledning nog.

Jag synar den där i sömnen!

Länk till kommentar

• 2 weeks later...

Jag dömer ingen av sidorna i det här, personligen skulle jag folda i WSOP om jag t.ex hade kvalat dit, hade jag rulle för att spela main event varje år hade jag inte foldat.. Det är ju som alla säger helt klart +EV att syna, ingen säger väl emot det men att inte ha förståelse för hur de som säger fold tänker tycker jag är väldigt trångsynt. Kan ni inte förstå att alla kanske inte spelar poker endast för pengarna? Visst man kan ju inte förlora på att spela, då kanske man ändå bör sluta..

Länk till kommentar

• 2 weeks later...
Jag dömer ingen av sidorna i det här, personligen skulle jag folda i WSOP om jag t.ex hade kvalat dit, hade jag rulle för att spela main event varje år hade jag inte foldat.. Det är ju som alla säger helt klart +EV att syna, ingen säger väl emot det men att inte ha förståelse för hur de som säger fold tänker tycker jag är väldigt trångsynt. Kan ni inte förstå att alla kanske inte spelar poker endast för pengarna? Visst man kan ju inte förlora på att spela, då kanske man ändå bör sluta..

ok att man foldar på bubblan för att säkra 10K+ dollar, visst.

men folda AA första ahnden för upplevelsens skull är ju absurt. speciellt när man med lite tur kan vinna absurda mängder pengar.

Länk till kommentar