MacDaddy Postad 29 Juli , 2006 Rapport Postad 29 Juli , 2006 HAr jag säg 1400 och blindsen är 150/300 pushar jag från SB med any two cards. Gör ni det samma? Det är sjukt mga sngs man åkt på det när eliterna håvar fram a5 lr QJ men kanske ä värt det? Citera
bzkt Postad 29 Juli , 2006 Rapport Postad 29 Juli , 2006 1. Det finns ett forum för SnG 2. Extremt dåligt formulerad och alldeles för bred fråga. Poker är ett situationsspel. Citera
jaha Postad 29 Juli , 2006 Rapport Postad 29 Juli , 2006 HAr jag säg 1400 och blindsen är 150/300 pushar jag från SB med any two cards. Gör ni det samma?Det är sjukt mga sngs man åkt på det när eliterna håvar fram a5 lr QJ men kanske ä värt det? sjukt många man vunnit också. any2 är väl lite överdrievt. beror ju på hur många som är kvar och hur ofta de orkar lägga. Citera
Gäst Postad 29 Juli , 2006 Rapport Postad 29 Juli , 2006 HAr jag säg 1400 och blindsen är 150/300 pushar jag från SB med any two cards. Gör ni det samma? Ja. Undantaget är om vi befinner oss runt bubblan och det finns någon som är ännu mer short än jag. Citera
bananuz Postad 29 Juli , 2006 Rapport Postad 29 Juli , 2006 Nja, beror ju helt på hur många som är kvar, hur många som synat och deras stack. En raise innan så går det ju givetvis bort att ställa med skräp i det läget men det var väl underförstått. Med en syn från någon storstack i tidig position så skulle jag nog lägga. En syn i sen position från nån som har ungefär lika mycket (eller hellre lite mer) så ställer jag nog. Allt bygger på om fi kan ta sig råd att ta reda på om jag bluffar, tycker jag. Samtidigt inser ju ofta fi att man i det läget tar första bästa chans så det krävs väl ingen raketforskare för att gillra fälla. Om en LAG exv bara synar innan osar det ju lite katt. Citera
Gäst Postad 29 Juli , 2006 Rapport Postad 29 Juli , 2006 Det jag menade var självklart om man är FÖRST in från SB. Citera
dlinder Postad 30 Juli , 2006 Rapport Postad 30 Juli , 2006 Det är sjukt mga sngs man åkt på det när eliterna håvar fram a5 lr QJ men kanske ä värt det? Generellt är det iofs välidgt oelit att göra marginella syner där. Citera
Solidify Postad 2 Augusti , 2006 Rapport Postad 2 Augusti , 2006 Det är sjukt mga sngs man åkt på det när eliterna håvar fram a5 lr QJ men kanske ä värt det? Generellt är det iofs välidgt oelit att göra marginella syner där. Är det verkligen det då? Tycker man ser regulars på partypoker göra det hela tiden. Och om man sen säger att de spelar fel så kan man ju kolla upp dem på leaderboarden. En massa stolligt spel som helt motsäger allt snack om vad som är +$EV, men bevisligen går ju faktiskt en del människor plus på att lira precis så. Citera
dlinder Postad 2 Augusti , 2006 Rapport Postad 2 Augusti , 2006 Är det verkligen det då? Tycker man ser regulars på partypoker göra det hela tiden. Och om man sen säger att de spelar fel så kan man ju kolla upp dem på leaderboarden. En massa stolligt spel som helt motsäger allt snack om vad som är +$EV, men bevisligen går ju faktiskt en del människor plus på att lira precis så. Det är ju iofs rätt svårt att avgöra vad som får någon högt upp på leaderboards bara genom att raila lite SnGs. Men annars är det ju bara att räkna på det - är synen marginellt + i chipEV så är den väldigt ofta negativ $EV om det är på bubblan. Citera
Aeis Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Är det verkligen det då? Tycker man ser regulars på partypoker göra det hela tiden. Och om man sen säger att de spelar fel så kan man ju kolla upp dem på leaderboarden. En massa stolligt spel som helt motsäger allt snack om vad som är +$EV, men bevisligen går ju faktiskt en del människor plus på att lira precis så. Det är ju iofs rätt svårt att avgöra vad som får någon högt upp på leaderboards bara genom att raila lite SnGs. Men annars är det ju bara att räkna på det - är synen marginellt + i chipEV så är den väldigt ofta negativ $EV om det är på bubblan. Det gäller inte om man är stor chipleader va? Citera
dlinder Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Det gäller inte om man är stor chipleader va? Är du stor chipleader kan du visserligen syna mer liberalt, men det är inte bästa sättet att utnyttja din position - där bör du instället angripa stack #2 och #3 väldigt aggressivt när #4 ändå håller på att åka ut så de får mycket svårt att syna. Citera
Recommended Posts