Gå till innehåll

MilfHunter is back in the game. DON SNG


MilfHunter

Recommended Posts

OBS UPPDATERAD. Gå till inlägg 45 sida 3.

 

 

Tjenare.!

 

jepp, helt riktigt. Ännu en low limit dagbok ser ljuset.

 

Vad är då nytt och unikt med denna dagboken? Ingenting. Jag skriver dagboken för min egen skull, för att ha någonstans att ställa mina n00biga frågor och få feedback på resultat osv.

 

Nu till en snabb presentation.

Är kille på 23 år och har väl spelat poker i 1,5 år. Har uteslutande spelat NL SH och plussat ca 40k sek. Slutade helt att spela för ungefär 4-5 månader sedan efter att ha tröttnat totalt på pokern.

 

Men nu har jag börjat känna suget efter poker igen och startar dessutom denna dagbok för att få lite disiplin över spelandet.

 

Suget efter att spela poker igen kom hastigt över mig idag efter att ha läst nånting om WSOP på nätet. Jag klickar in på mitt unibet konto som jag vet att jag har lite pengar kvar på. Jupp mycket riktigt 275 euros ligger och väntar på mig. Det enda jag vet är att jag inte vill grinda 4-5 bord SH NL. Så jag beslutar mig för att börja lira SNG.

Ser att jag har ungeför 7500 VIP poäng på kontot. Perfekt att spela "gratis" i början.

Så idag har jag spelat 25 stycken 3+0,25.

 

FIck ROI på 12,9% vilket jag inte är särskilt nöjd med, spelade riktigt uselt men blev räddad av bra kort några gånger. Men med tanke på att jag inte spelat en hand på 4-5 månader och att jag kanske spelat totalt 20 stycket SNG tidigare i min pokerkarriär är jag inte allt för nedlåten.

 

Målen

Jag spelar för att vinna pengar så jag antar att huvudmålet är att gå stadigt plus och öka i nivå.

Jag läste här på PF att man ska ha 30-50 inköp på low limit. Så jag går upp i nivå vid 45 inköp och ner vid 40.

Kommer dock att börja spela 3+0.25 för att komma in i spelet och få ordning på nått program för att föra statestik osv.

 

Jag räknar inte med dom SNG:s jag spelade för VIP poäng idag utan min rulle börjar alltså på 380 Euro som slutresultat blev efter dagens spel.

 

 

Startrulle 380 €

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 69
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hoppas dagboken kommer bli likabra som ditt namn är ! :D

 

Vilka sidor kommer du lira på ?

 

Har min bankrulle på Unibet så jag kommer börja spela där, läste dock idag att dom ska lämna B2B så jag får väl se mig om efter nya jaktmarker.

 

Tips på bra SNG sajter mottages gärna. Helst med låg rake eller nått bra bonussystem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas dagboken kommer bli likabra som ditt namn är ! :D

 

Vilka sidor kommer du lira på ?

 

Har min bankrulle på Unibet så jag kommer börja spela där, läste dock idag att dom ska lämna B2B så jag får väl se mig om efter nya jaktmarker.

 

Tips på bra SNG sajter mottages gärna. Helst med låg rake eller nått bra bonussystem.

 

Jag spelar på partypoker, Varken nån bra bonus eller låg rake... men rätt fiskiga SNG .. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas dagboken kommer bli likabra som ditt namn är ! :D

 

Vilka sidor kommer du lira på ?

 

Har min bankrulle på Unibet så jag kommer börja spela där, läste dock idag att dom ska lämna B2B så jag får väl se mig om efter nya jaktmarker.

 

Tips på bra SNG sajter mottages gärna. Helst med låg rake eller nått bra bonussystem.

 

Pokerstars, finns inget alternativ.. Det skulle isåfall vara Party. Dom 2 är oslagbara när det gäller sngs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj oj oj, riktigt usel start på dagen blev det. Har inte vunnit många coinflips idag, inte spel där jag varit favorit heller för den delen. Ligger väl plus minus noll ungefär tack vare alla weaktighta spelare som ger bort sina blinds helt gratis, speciellt runt bubblan.

Återkommer med mer utförliga resultat osv när jag spelat färdigt för dagen.

 

 

 

 

Ett tips är att ladda ner "TourneyManager"

 

100 gratis sngs att trycka in ;) sen kostar det $30..

 

 

inget program som trackar utan man kan hålla koll på roi, itm placeringar mm .. finns fina grafer också ;)

 

 

Lycka till!

 

 

Jag laddade hem det programmet men får det inte att funka med unibet?

Jag har pokertracker men det funkar väl inte heller för SNG på B2B?

 

 

Skriver upp alltid på ett papper just nu känns hyffsat omodernt så tips på andra tracker/statestic som funkar på b2b mottages varmt.

 

Någon som vet vart det finns SNG litteratur på nätet?

 

 

puss och kram /MilfHunter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jao, då kommer uppdateringen efter dagens lirande. Har multitablat 3-4 bord 3+0.25 utan större framgång.

Ordet för dagen blir väl otur. Har haft konstant oflyt hela dagen och som om det inte vore nog så dog strömmen när jag hade 3 bord uppe. Låg som mest runt 10 inköp back men slutade på plus 6 €.

 

49 st SNG

 

1. 6

2. 7

3. 2

 

Orkar inte räkna ut roi och itm det lär inte va någon trevlig läsning ändå...

 

 

Funderingar

Är överlag nöjd med mitt spel, speciellt från 5-3 spelare kvar, då kör jag över mina motståndare. Vet dock inte om det beror på min skicklighet eller mina motståndares rädsla runt bubblan.

 

Måste justera mitt spel från 10-5 platsen till det tightare, sedan är jag helt novis på headsup, litteratur någon? fick 6-7 och prispengarna skiljer ganska markant mellan etta och tvåa så headsup spelet måste jag lära mig.

 

Låg som sagt iaf minst 10 inköp back under dagen, då känns 40 inköp inte som en särskilt stabil bankrulle, kanske ska höja kraven lite?

 

 

 

dagresultat +6

Bankrulle start 380€

Rankrulle nu 386€

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem fan har färglaggt Unibets pokerbord?

Känner att jag kommer bli gravt manodepressiv om jag inte byter sajt inom en snar framtid. Umm, skrikiga färger, kassa dealers coh dessutom har jag inget trackerprogram som stöder B2B så jag får skriva upp alla resultat på en v65 kupong.

 

Nu till lite mer positiva saker. Har satt upp lite nya mål.

 

+ Sluta spela poker

+ Sluta vara på pokerforum.nu

+ Bli en vinnande SnG spelare

+ Starta en sekt

 

Vart ligger min v65 kupong, dags för resultat?!

 

3+0.25 34 spelade

 

1. 4

2. 4

3. 5

 

5+0.5 25 spelade

 

1. 3

2. 2

3. 1

 

 

Dagsresultat -12

Bankrulle start 380€

Bankrulle nu 374€

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick panikbryt på unibet och cashade ut alla stålarna. Resultatet blev ungefär plus minus noll.

 

Kollade runt lite här på formet och de flesta verkar spela på pokerstars, så jag satte in lite pengar där. Antar att det är turbona man ska rikta in sig på med tanke på raken?

Började nöta 6+0.5 turbo$ 9manna borden.

 

Har spelat 43 stycken med roi på 22% och 62$ plus

 

Här en liten bild från tourneymanager

 

http://img192.imageshack.us/my.php?image=milfhunterlf8.jpg

 

Jag fattar inte hur man får igång pokertracker så man får statestik. Den loggar händerna, men när jag ska in och kolla på statestiken så säger den "tournament summeries missing" vad göra, me so n00b? :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att se att du har hittat över till Stars och turbosarna!

När jag började läsa dagboken för några minuter sedan tänkte jag föreslå $6+.5, men du hann visst före själv :)

 

Om du vill få upp statistik på turrarna i PT behöver du läsa in de separata tournament summaries som Stars har.

Dessa beställer du antingen i klienten. Har du spelat t.ex ca 15-20 turrar sedan senast, kan du beställa summaries från dina senaste 25 turrar. Så skickas dessa till din mail.

Sedan gör du en av två saker:

 

Öppnar mailet och sparar allt som en textfil, och öppnar denna i Pokertracker.

 

Eller, ser till att din mail är en POP-mail, och ställer in PT för att hämta direkt från din mail.

 

Det här låter kanske krångligt...men det är ganska simpelt.

Jag kan förklara mer senare när jag har tid. Typ inatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att se att du har hittat över till Stars och turbosarna!

När jag började läsa dagboken för några minuter sedan tänkte jag föreslå $6+.5, men du hann visst före själv Smile

 

Jupp tänkte jaga ikapp dig 8-)

 

 

Eller, ser till att din mail är en POP-mail, och ställer in PT för att hämta direkt från din mail.

 

Jag testade att kopiera från mailen manuellt men det var lite meckigt. Vart kan man skaffa gratis pop3 mail ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är en situation som kommer upp hela tiden och som jag inte vet hur jag ska spela. A6s i den tidiga positionen, känns som jag bara kommer få syn av händer som är bättre än min, 77 och uppåt samt starkare Ess.

Men samtidigt har jag bara 9-10 BB och vill inte spela handen. Så jag tänker fold eller push.

Tänker jag rätt eller hur ska jag aggera här?

 

Hold'em No Limit - Level V (75/150) - 2006/08/02 - 06:13:52 (ET)

Table '29199986 1' 9-max Seat #5 is the button

Seat 1: c21nick (2505 in chips)

Seat 2: HERO (1310 in chips)

Seat 3: SlpyWhnWett (3945 in chips)

Seat 4: montmisere (1470 in chips)

Seat 5: geeron22 (1618 in chips)

Seat 6: MrTynKyn (1590 in chips)

Seat 8: scuba7878 (1062 in chips)

MrTynKyn: posts small blind 75

scuba7878: posts big blind 150

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [Ah 6h]

c21nick: folds

HERO: raises 1160 to 1310 and is all-in

SlpyWhnWett: folds

montmisere: folds

geeron22: folds

MrTynKyn: folds

scuba7878: folds

HERO collected 375 from pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är en situation som kommer upp hela tiden och som jag inte vet hur jag ska spela. A6s i den tidiga positionen, känns som jag bara kommer få syn av händer som är bättre än min, 77 och uppåt samt starkare Ess.

Men samtidigt har jag bara 9-10 BB och vill inte spela handen. Så jag tänker fold eller push.

Tänker jag rätt eller hur ska jag aggera här?

 

Hold'em No Limit - Level V (75/150) - 2006/08/02 - 06:13:52 (ET)

Table '29199986 1' 9-max Seat #5 is the button

Seat 1: c21nick (2505 in chips)

Seat 2: HERO (1310 in chips)

Seat 3: SlpyWhnWett (3945 in chips)

Seat 4: montmisere (1470 in chips)

Seat 5: geeron22 (1618 in chips)

Seat 6: MrTynKyn (1590 in chips)

Seat 8: scuba7878 (1062 in chips)

MrTynKyn: posts small blind 75

scuba7878: posts big blind 150

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [Ah 6h]

c21nick: folds

HERO: raises 1160 to 1310 and is all-in

SlpyWhnWett: folds

montmisere: folds

geeron22: folds

MrTynKyn: folds

scuba7878: folds

HERO collected 375 from pot

 

Fold, spelar den tidigast på knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jao,har spelat 86 stycken SnG på 6+.5$ med en ROI på 0.3% och ITM på 34% vilket innnebär en förlust på 2$.

Med andra ord står jag och stampar på samma ruta. Försöker hitta luckor i mitt spel att täppa till.

 

ITM har jag första plats 18% andra plats 16% och tredje 4%. Bubblan kommer jag på 8% . Den platsen jag slutar oftast på är åttonde där har jag 18%.

Känns alltså som min svaghet är det inledande spelet. Dom allra första nivåerna spelar jag i princip inga händer. Sedan är det ingen ovanlighet att 8 spelare är kvar när blindsen är 75/150 det är väl då jag börjar bli lite stressad över att bara ha runt 10 BB och tar onödiga risker.

Ska försöka komma ihåg att ta lite HH´s från den perioden och lägga upp här.

 

 

Sedan en fråga till alla som multitablar, flyttar ni borden(typ högst blinds högst upp på skärmen) efter vilka blinds som gäller på bordet eller kör ni bara random?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jao,har spelat 86 stycken SnG på 6+.5$ med en ROI på 0.3% och ITM på 34% vilket innnebär en förlust på 2$.

 

Hur går det här ihop? Måste väl vara -.3% ROI isf?

 

ITM har jag första plats 18% andra plats 16% och tredje 4%. Bubblan kommer jag på 8%.

 

Det här får jag till 38% ITM, och inte 34% som du skrev tidigare.

Hur är det med ordningen på siffrorna? :)

Det är väldigt skev fördelning mellan dina olika platser, framför allt är hoppet från 3:e till 2:a väldigt stort, men det beror säkert enbart på det knappa urvalet.

 

Den platsen jag slutar oftast på är åttonde där har jag 18%.

Känns alltså som min svaghet är det inledande spelet. Dom allra första nivåerna spelar jag i princip inga händer. Sedan är det ingen ovanlighet att 8 spelare är kvar när blindsen är 75/150 det är väl då jag börjar bli lite stressad över att bara ha runt 10 BB och tar onödiga risker.

 

Att ha så många åttondeplatser låter oroväckande. I regel behöver man inte få någon panik vid 10bb om man är nästan fullt bord. Man måste fortfarande vara rejält tight i de tidiga positionerna - däremot kan man vara mer aggressiv i senare position om ingen annan agerat.

Om man däremot hamnar vid bord där det hela tiden är någon som limpat eller höjt innan det är dags att agera - ja då kan det bli knivigt.

 

Sedan en fråga till alla som multitablar, flyttar ni borden(typ högst blinds högst upp på skärmen) efter vilka blinds som gäller på bordet eller kör ni bara random?

 

Förstår inte riktigt vad du menar. Jag kör mina bord utan överlappning, och ser då ingen anledning till att flytta runt borden på ett specifikt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom allra första nivåerna spelar jag i princip inga händer.

 

Det gör du helt rätt i. När blindsen sedan stiger så utnyttjar du din tighta image för att stjäla blinds.

 

Bra dagbok förresten, kommer nog följa den. Min enda invändning är ditt enorma användande av utropstecken. (-:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...