eroz Postad 8 Februari , 2005 Rapport Postad 8 Februari , 2005 Sitter du sist så kan du ju ta ett frikort även om ditt "färgdrag" då blir lite mer lättläst. Citera
jeck Postad 8 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 8 Februari , 2005 Sitter du sist så kan du ju ta ett frikort även om ditt "färgdrag" då blir lite mer lättläst. Vi pratar om tidig position. Citera
Kollikock Postad 8 Februari , 2005 Rapport Postad 8 Februari , 2005 I övrigt är ni fruktansvärt motsägelsefulla när ni säger att ni A, ofta vinner potterna på små bord tack vare er agressivitet och B, ofta får massor av syns när ni träffar eftersom det är så många calling stations. Jag har svårt att få det där att gå ihop. Jag håller med JackAce om att lättaste sättet att undvika problem är att lägga den preflop när man sitter i tidig position. Jag spelar ganska ofta på samma 25NL-bord som det diskuteras här och jag tycker så här: Ofta sitter det en, två eller tre runt ett fullbord som ofta höjer preflop när de ska vara med och spela och resten är mer statister. Statisterna fungerar så här: har man bara en kvar i handen så är det fall A. Det är ofta som man får potten efter ett bet. Är det fler än en synstation kvar och den första synar, så synar resten, alltså fall B. Därför stämmer båda påståendena. Det är med andra ord bra att kunna lista ut vad den förste spelaren kommer att göra. Lägger hen sig så är chansen stor att övriga också gör det. Ifall de inte har en hand vill säga. Ta reda på så fort som möjligt när ni sätter er runt ett bord vilka som är synstationer (eller egentligen härmapor) och vilka tar egna initiativ. Anmärkning: Ni ser kanske att jag skrev hen istället för han eller hon. Det är för att hen betyder just det (han eller hon alltså) och på internet vet man ju inte vem som är en han eller en hon. Hen är det nya könlösa pronomenet som vi ska börja använda då könet är okänt. Citera
Recommended Posts