Gå till innehåll

NLT - AA får mothugg på floppen


_ante_

Recommended Posts

Den här handen känns som att jag spelade riktigt illa. Det kan ofta bli så för mig när AA får mothugg på floppen. Den här gången kändes det som att jag blev lite av en callstation och det kan mycket väl vara bland de sämsta händerna jag har spelat på länge. Preflop känns det som att jag gjorde ganska rätt men på alla andra gator får ni gärna ge mig tips.

 

Hand #66417622 vid bordet: Theo 1

Startad: Wed Jul 26 00:26:37 2006

 

peppe123 sitter på plats 1 med 41.03

ante88 sitter på plats 2 med 199.00

Zita123 sitter på plats 3 med 286.85

jacob666 sitter på plats 4 med 279.30

Magnum6661 sitter på plats 5 med 28.99

PokerRitva sitter på plats 6 med 282.00

AddeJ sitter på plats 8 med 142.50

Hasse26 sitter på plats 9 med 112.20

Sami sitter på plats 10 med 175.00

 

Sami satsar s mörken 1.00

Hasse26 satsar l mörken 0.50

 

Hasse26: --, --

Sami: --, --

peppe123: --, --

ante88: Ad, Ah

Zita123: --, --

jacob666: --, --

Magnum6661: --, --

PokerRitva: --, --

AddeJ: --, --

 

Pre-flop:

 

peppe123: Syna 1.00

ante88: Höj 4.00

Hade möjligtvis kunnat raisa mer här eftersom det är svenska spels 0.5/1-bord jag spelar den här handen på.

 

Zita123: Lägger mig

jacob666: Lägger mig

Magnum6661: Syna 4.00

PokerRitva: Lägger mig

AddeJ: Lägger mig

Hasse26: Lägger mig

Sami: Syna 4.00

peppe123: Lägger mig

 

Flop (Board: 7c, 4h, Jd):

 

Sami: Satsa 9.00

ante88: Höj 22.00

Magnum6661: Lägger mig

Sami: Höj 35.00

ante88: Syna 35.00

Första raisen jag gör här på floppen känns ganska given men att syna här, är det rätt eller fel?

 

Turn (Board: 7c, 4h, Jd, 3d):

 

Sami: Satsa 33.00

ante88: Syna 33.00

Här borde jag nog ha raisat eller foldat antar jag eller var det rätt med en call?

 

River (Board: 7c, 4h, Jd, 3d, Qs):

 

Sami: Satsa 42.00

ante88: Syna 42.00

Här tror jag potten låg på runt 100 och när han betade 42 kändes det ganska billigt att syna men hur borde jag göra här?

 

tacksam för svar

 

mvh ante

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt precis och körde ett 1/2 SH bord på SS med AA och en liknande flopp. Jag bettade ut och fick mothugg och pushade honom all-in, han satt på AJo.. Min image gjorde väl säkert en hel del dock.

 

Ibland är det OK att leka callingstation, tycker i alla fall jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det luktar set... Fisk som jag är hade jag förmodligen blundat för det och synat... :oops:

 

ungefär som mig då :P

 

Det verkar som att de flesta tycker att jag borde ha foldat mot reraisen på floppen och det stämmer nog. Ska tänka på det i fortsättningen.

 

Showdown:

 

Sami visar: 4c, 4d (triss i fyror)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle aldrig ha lagt mig mot re-raisen på floppen på SS. Jag har sett liknande spel många gånger från folk med lägre pocketpar (typ knektar och damer) på en ofarlig flopp (ja, här hade ju knektarna varit ett set, men du förstår vad jag menar). De har också spelar likadant med TPTK.

 

I det här fallet hade han ju ett set, men det hade jag gladeligen betalat av, eftersom SS-spelare oftast inte har så bra händer när de gör dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte vara rädd för ett set på den floppen. Alldeles för många slowspelar sitt set till rivern och re-raisar då istället. En re-raise på floppen verkar som att han har ett starkt överpar eller så är det en av dem som tror att man kan bluffa bort allt. Har han ett set så är det bara att gratulera honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har trots allt bara ett par, så du vill inte bygga för stor pott. Jag skulle inte ha höjt på turn eller på river. Är du slagen ligger du långt efter och blir potten för stor är du committad till alla dina marker.

 

Kanske, kanske skulle jag ha lagt mig på turn, men det beror på hur troligt jag tror att det är att jag är slagen. Han gör ju en väldigt liten bet på turn. Mot större bet skulle jag ha lagt mig.

 

På river gör han en ännu mindre bet, relativt sett. Vi vet nu att det var en värdebet, men jag ser inte hur du kan komma ifrån den om du har synat turn. Bara att betala av om han har ett set (vilket han ju hade).

 

Som sagt, jag skulle inte ha spelat så här på någon annan sajt än SS. Men på denna sajt spelar folk marginella händer väldigt starkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...