Gå till innehåll

NLT - Färgdrag och överkort på knappen mot liten stack


jompa1

Recommended Posts

Har en hypotetisk hand jag funderat lite på:

 

Scenariot är följande

 

NL 50 fullring

 

blinds $0.25,$0.5

 

Hero $50 i stacken

 

fi $25 i stacken

 

bb $20 i stacken

 

 

Hero sitter på knappen med Kc Jc

 

 

fi limpar från mittenposition.

 

hero höjer 4 bb

 

bb synar

 

fi synar

 

 

floppen kommer exempelvis 10c 7c 2d Pott ca $6

 

 

bb checkar

 

fi betar $4

 

Hero ?

 

 

Vad skall man göra nu. Fi sitter bara på ungefär halvt inköp och en normal höjning från min sida skulle väl vara $10-12.

 

Vad bör man göra i denna typ av situation. Trycka, syna eller helt enkelt folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ställa med alla händer du höjer med är en helt ok strategi. Jag har väldigt svårt att se att det skulle vara en bra idé att höja någon hand här och sedan vika för ett omslag.

 

Ställ torde vara bättre än syn eftersom du är liten favorit mot en hel del av hans händer, kan få honom att lägga händer han inte borde lägga mot den här handen (typ alla par), inte låter honom ducka om färgen kommer på turn, undviker att han sätter dig på pottan genom att ställa på en missad turn och lite andra saker.

 

Potthöjning är förresten till $18.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ställa med alla händer du höjer med är en helt ok strategi. Jag har väldigt svårt att se att det skulle vara en bra idé att höja någon hand här och sedan vika för ett omslag.

 

Ställ torde vara bättre än syn eftersom du är liten favorit mot en hel del av hans händer, kan få honom att lägga händer han inte borde lägga mot den här handen (typ alla par), inte låter honom ducka om färgen kommer på turn, undviker att han sätter dig på pottan genom att ställa på en missad turn och lite andra saker.

 

Potthöjning är förresten till $18.

 

Läste någon artikel som påstod att man minst behövde 13 outs för att det skulle vara ok att ställa in under samtliga förutsättningar (oberoende av stackstorlek?). Hur många outs räknar man generellt bort i denna typ av situation utan en read på motståndaren?

 

En intressant aspekt är även hur stor min motspelares stack max får vara för att det skall vara korrekt att ställa in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...