Gå till innehåll

Autofold efter check-raise på continuebet?


dr_kvist

Recommended Posts

Hej! Jag är en långtida PF läsare men detta är första inlägget. Tror jag har ganska bra koll på läget, men om någonting är felaktigt postat hoppas jag ni har överseende och kan hjälpa mig på traven.

 

En teoretisk fråga om blidstjälande:

 

Relativt sent i en turnering, NLTH, huvudsaken är att blindsen är relativt stora sett till stackstorlek. Ingen direkt read på fi, du täcker fi marginellt, men ni har båda runt avarage.

 

Du sitter på knappen (eller i sen position var som) och alla foldar till dig. Du håller en hand som t.ex. KTo och höjer 3-4 ggr BB och tror du kan stjäla blindsen. BB synar. Flopen kommer till synes ofarlig, exempelvis 249 rainbow. BB checks. Du bettar halvpott - pott. Fi checkraisar minibet. Lätt fold?

 

Den här situationen har jag hamnat många gånger i och oftast valt att syna. Dels pga att hoppas på träff på turn med bra pottodds och dels för att min tableimage inte helt ska gå åt h-vete. Det är ju ganska lätt för fi att göra en move här om han tror jag sitter på två överkort. Har jag överpar höjer jag igen och fi får en lätt fold. Vi syn missar man ju dock oftast turn och får lägga sig. Även om man träffar turn är man ju på djupt vatten. Helt plötsligt har en potentialt billig steal blivit en ganska dyr historia.

 

En rereraise på bluff från min sida är naturligtvis alltid möjlig men känns inte aktuellt för mig utan read.

 

Que hago? Någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar, det var väl ungefär de svar jag väntat mig egentligen.

 

Men om man ser frågan från andra hållet så att säga? Hur ofta kan ni tänka er att rasia/check-raisa tom om ni tidigare har sett att orginal betaren "alltid" continue bettar? (på en "ofarlig" flop som den i exemplet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...