Gå till innehåll

FL - Hur mycket ska det schvänga lixom?


jaha

Recommended Posts

fixed limit texas.

 

är det normalt att åka upp och ner som en jojo? 20 big bets upp och ner hela tiden och sen sluta några få big bets plus över några hundra händer.

 

vet +1-3big bets /100 händer är bra men ska det samtidigt vara så mycket upp och ner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså det här är en seriöst menad tråd och inget gnäll. jag undrar bara om mina resultat är normala, ska det verkligen vara så mycket berg och dalbana.

 

christer johansson sade någonstans att en duktig limitspelare aldrig behöver ha en minusdag.

humm!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså det här är en seriöst menad tråd och inget gnäll. jag undrar bara om mina resultat är normala, ska det verkligen vara så mycket berg och dalbana.

De ar normala. Har sett simulationer (for att inte tala om resultat) som visar att 100BB till 150BB dalar ar tameligen vanliga.

 

christer johansson sade någonstans att en duktig limitspelare aldrig behöver ha en minusdag.

humm!?

Han har helt ratt, och vad mer ar, det behover inte en urusel limitspelare heller. Hemligheten ar att inte spela, annars blir det lite knepigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså det här är en seriöst menad tråd och inget gnäll. jag undrar bara om mina resultat är normala, ska det verkligen vara så mycket berg och dalbana.

De ar normala. Har sett simulationer (for att inte tala om resultat) som visar att 100BB till 150BB dalar ar tameligen vanliga.

 

christer johansson sade någonstans att en duktig limitspelare aldrig behöver ha en minusdag.

humm!?

Han har helt ratt, och vad mer ar, det behover inte en urusel limitspelare heller. Hemligheten ar att inte spela, annars blir det lite knepigt.

 

 

om 100-150bb dalar är vanliga är ju 300bb absolut nada...

 

 

mmm. förstår att han kanske överdrev en aning, men poängen var kanske att resultaten borde vara jämnare fixed men jag tycker det är tvärtom...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om 100-150bb dalar är vanliga är ju 300bb absolut nada...

Alltsa, inte vanliga som i "hander en gang i veckan". Mer som hander en gang varannan vecka i snitt for en heltidsgrindare online, vilket ar en jakla massa hander for en civil spelare att prestera.

 

men poängen var kanske att resultaten borde vara jämnare fixed men jag tycker det är tvärtom...?

En massa andra grejer an satsningsformen inverkar dar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hade en mycket dålig dag igår och looosa 100BB (visst menar ni Big Bets med BB och inte Big Blind?) på FL fullring.

 

Som Heltok skriver är en normal dag +-100BB men jag tyckte det kändes skitmycket? ska det verkeligen svänga så här mycket? Kunde inte se några direkta missar i mitt spel heller så det var extra jobbigt..hmmm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså det här är en seriöst menad tråd och inget gnäll. jag undrar bara om mina resultat är normala, ska det verkligen vara så mycket berg och dalbana.

 

christer johansson sade någonstans att en duktig limitspelare aldrig behöver ha en minusdag.

humm!?

 

Om han verkligen har sagt det så är det fel. Man kan aldrig eliminera slumpfaktorn så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detär klart att det svänger, jag har bra dagar när jag vinner 500-600BB, men tre dagar senare losar jag 300BB men det är på NL och PL, igår Fick jag AA tre gånger lyckades få dom mot dåliga spelare så att det blev reraisat till allin alla tre gångerna. men eftersom att det tydligen var min tur att förlora så gjorde jag det mot 96 AK 88!!! det kändes trist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detär klart att det svänger, jag har bra dagar när jag vinner 500-600BB, men tre dagar senare losar jag 300BB men det är på NL och PL, igår Fick jag AA tre gånger lyckades få dom mot dåliga spelare så att det blev reraisat till allin alla tre gångerna. men eftersom att det tydligen var min tur att förlora så gjorde jag det mot 96 AK 88!!! det kändes trist.

 

Sett i relation till bankrullen så svider ett tapp på 300BB i allmänhet lite mer i FL (som tråden handlar om) än i NL. ;)

Att plussa 500-600 BB på en dags FL är ju liksom bara Unreal (pun intended)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...