Gå till innehåll

Slow_fox - Cuttar av rullen lite =)


Slow_fox

Recommended Posts

Lirat i drygt en timme nu på morgonen gick plus $1225.... Förstår inte vad jag gjorde igår fick totalt hjärnsläpp:shock:

 

Kände mig konstant tiltad och tappade lite utav kontrollen.. Nu blir det att hämta tillbaka och lira mkt bättre kändes riktigt bra denna session.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hand 8

 

Seat 1: bruks10 ($973 in chips)

Seat 2: FylleBorje ($1,162 in chips)

Seat 3: G0ldFing3r ($841 in chips)

Seat 8: DollarGrisen ($1,882 in chips)

Seat 10: bloek ($752 in chips)

 

G0ldFing3r KC JC

 

ANTES/BLINDS

FylleBorje posts blind ($5), G0ldFing3r posts blind ($10).

 

PRE-FLOP

DollarGrisen folds, bloek folds, bruks10 calls $10, FylleBorje calls $5, G0ldFing3r checks.

 

FLOP [board cards 3 of Diamonds,King of Diamonds,Queen of Hearts ]

FylleBorje bets $25, G0ldFing3r bets $85, bruks10 folds, FylleBorje calls $60.

 

TURN [board cards 3 of Diamonds,King of Diamonds,Queen of Hearts,Jack of Hearts ]

FylleBorje checks, G0ldFing3r bets $145, FylleBorje bets $1,067 and is all-in, G0ldFing3r (?????)

 

Hand 9

 

Seat 1: bruks10 ($846.75 in chips)

Seat 2: FylleBorje ($1,392.75 in chips)

Seat 3: G0ldFing3r ($1,046 in chips)

Seat 8: DollarGrisen ($1,963 in chips)

 

G0ldFing3r (Ace of Clubs, QD)

 

ANTES/BLINDS

G0ldFing3r posts blind ($5), DollarGrisen posts blind ($10).

 

PRE-FLOP

bruks10 calls $10, FylleBorje folds, G0ldFing3r bets $60, DollarGrisen folds, bruks10 calls $55.

 

FLOP [board cards 8 of Hearts,3 of Diamonds,8 of Spades ]

G0ldFing3r bets $122, bruks10 calls $122.

 

TURN [board cards 8 of Hearts,3 of Diamonds,8 of Spades,Ace of Diamonds ]

G0ldFing3r (fortsätta betta eller checka?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen: Det luktar väl lite kombodrag eller lägre tvåpar som inte vill bli utdraget. Har du sett honom spela såhär med set någongång på liknande bräda? Jag lutar åt syn.

 

Andra handen. Jag checkar 9/10 och synar river 9/10 alt. bettar om han checkar. Borde väl bli lika dyrt som att beta turn fast du får showdown.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tappade cirka $6K på en till börja bra session losade cirka 4k på "otur" sen sista 2k på ren tilt!! Liger +/- 0 för månaden nu helt jävla sjukt tappat 18inköp på mindre än en vecka!!

 

Nu blir det fan NL400 grind ett tag för att jag inte ska gula helt o hållet!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blir det nya planer för framtiden! Ska cutta av min rulle så jag har precis $12K på ongame där jag kommer lira NL400.. Sedan har jag satt in 60K på SvS där jag kommer lira 10-20. Dessa pengar kommer vara min nuvarande rulle, alltså $12K + 60 000Kr..

 

Anledningen är att jag har varit så sönder tiltad och vet hur knäckt jag blir av ännu en stor backdag på NL1000.. Plus att jag till sommaren enbart kommer att lira poker och då känner jag att det är skönt att ha kontroll på pengarna.

 

Nu ska vi se om min diciplin håller =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blir det nya planer för framtiden! Ska cutta av min rulle så jag har precis $12K på ongame där jag kommer lira NL400.. Sedan har jag satt in 60K på SvS där jag kommer lira 10-20. Dessa pengar kommer vara min nuvarande rulle, alltså $12K + 60 000Kr..

 

Anledningen är att jag har varit så sönder tiltad och vet hur knäckt jag blir av ännu en stor backdag på NL1000.. Plus att jag till sommaren enbart kommer att lira poker och då känner jag att det är skönt att ha kontroll på pengarna.

 

Nu ska vi se om min diciplin håller =)

 

 

Bra gjort, tror det är en toppen idé, och önskar dig lycka till...!! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läste senaste sidan här i dagboken och blir lite chockad, du som hade så bra resultat. Fan va tungt, lider med dig MEN grymt starkt att orka sätta upp så stränga regler och MM nu. Bra!

 

När jag haft dåliga perioder beror det nästan alltid på att man fastanar i nån form av dåligt rutin spel där man ofta sitter och fattar beslut utan att anlysera nåt... sen blir det en ond spirla med onödiga bluffar och frustrations syner.

 

Så mitt råd är att tighta till lite och spela när du e pigg i huvet! GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läste senaste sidan här i dagboken och blir lite chockad, du som hade så bra resultat. Fan va tungt, lider med dig MEN grymt starkt att orka sätta upp så stränga regler och MM nu. Bra!

 

När jag haft dåliga perioder beror det nästan alltid på att man fastanar i nån form av dåligt rutin spel där man ofta sitter och fattar beslut utan att anlysera nåt... sen blir det en ond spirla med onödiga bluffar och frustrations syner.

 

Så mitt råd är att tighta till lite och spela när du e pigg i huvet! GL

 

Tack! Jo jag ska nog tänkte lite mer på sånt..

Ska bli intressant att se om jag klarar av 2-4 och 10-20 utan att bli för sugen på högre stakes =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat några timmar på SvS plus cirka 1h på ongame.. Lirat mycket bra bara gjort ett fåtal tveksamma beslut..

 

På SvS har jag typ blivit utdragen av varenda shortstack:evil: Blir fan helt galen!! Men efter mycket slit så lyckas jag grinda upp till ett plus både på SvS och ongame.

 

Plussa cirka 6k på SvS och 400 på ongame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte uppdaterat på länge.. Sitter nu i Örebro och surfar efter att ha varit och signat kontrakt på en lägenhet mitt i stan! Känns jävligt skönt att ha det gjort nu blir det full koncentration på sista tentan sen blir det stenhård grind!!

 

 

Pokern har resultatmässigt gått riktigt illa men jag lirar mkt bättre nu men det är ju omöjligt at stoppa när fisken drar ut 5outarn inför rivern när degen är inne :evil:

 

Ligger cirka 20 000Kr plus på SvS efter att ha lirat hyffsat mkt..

 

På ongame har det gått riktigt illa =( ligger back $5K.. Kommer få lite rakeback där inom kort som plåster på såren (ca $2K)

 

Än så länge ligger jag back denna månad vilket är vääldigt tråkigt då man har plussat 9 månader i rad!

 

Aja så ser det iaf ut, nu ska jag gå och dra en pizza sen måste jag vänta 2h på bussen tillbaka till karlstad:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möter en kille som jag precis har tömt 2inköp på vid ett annat bord.. Vad gör ni på flop med två par på en kukad bord??

 

 

Seat 2: G0ldFing3r ($392 in chips)

Seat 4: 1deucebag ($422.50 in chips)

Seat 5: MarcoTedeski ($527.45 in chips)

Seat 7: Sguarone ($145.60 in chips)

Seat 8: Larski- ($642.90 in chips)

 

G0ldFing3r [Ace of Diamonds,TD]

 

ANTES/BLINDS

MarcoTedeski posts blind ($2), Sguarone posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

Larski- bets $16, G0ldFing3r calls $16, 1deucebag calls $16, MarcoTedeski folds, Sguarone calls $12.

 

FLOP [board cards Ace of Clubs,10 of Spades,Jack of Spades ]

Sguarone checks, Larski- bets $40, G0ldFing3r : (????killen har även ställt med AK pre mot en re-rais fullt inköp)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Panga på!

 

Lätt raaaaaise... sugen på att stacka...

 

raise ungefär 150 hade nog jag gjort

 

Lade in en re rais på 140 sen ställde han jag syna han hade AQspader.... Givetvis träffa han annars hade man ju inte postat handen =)

 

Men är standard re-raise sen om han ställer folda??????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 0: MRZLA_VODA ($50,30 in chips)

Seat 1: G0ldFing3r ($508,10 in chips)

Seat 2: robertino3 ($288,80 in chips)

Seat 3: Kershimashi ($373,80 in chips)

Seat 8: snotto56 ($615,50 in chips) (on the button)

*** Blind Bet Round *** :

MRZLA_VODA : Post Blind ($2)

G0ldFing3r : Post Blind ($4)

Dealt to G0ldFing3r : Qh

Dealt to G0ldFing3r : Qc

*** Pre-Flop *** :

robertino3 : Call ($4)

Kershimashi : Fold

snotto56 : Fold

MRZLA_VODA : Fold

G0ldFing3r : Bet ($16)

robertino3 : Raise ($40)

G0ldFing3r : Call ($24)

*** Flop *** : 2h Jc 4c

G0ldFing3r : Check

robertino3 : Bet ($100)

G0ldFing3r : (???????????????)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...