Gå till innehåll

Skärmupplösning för 4 bord?


Mechanix

Recommended Posts

Hej!

 

Vilken skärmupplösning behöver jag för att kunna spela 4 bord utan att de skall överlappa? De flesta siter har ungefär samma storlek på borden, men säg exempelvis svenska spel.

 

Klistra gärna in en skrämdump med 4 bord i den upplösningen också.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PartyPoker har den eminenta funktionen att sina fönster kan anpassa sin storlek till skärmen.

 

Har 1280*1024 på min men kan lira 4 bord på Party utan överlappning av just den anledningen. Kan bli något smått om man ser dåligt men annars helt okej.

 

 

Men som ovan skribent sa så är 1600*1200 den upplösningen man ska ha för att lira 4 bord med "normal" storlek på de flesta klienter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om sånt här med upplösningar och skärmar:

 

Kan man pressa sin skärm till att klara av 1600x1200? Jag vill minnas att jag under min tid som "gamer" kunnde pressa min stackars skärm till att ha fler hertz än vad den egentligen skulle klara av, tack vare något program. Nackdelen var väl att skärmen blev sanslöst varm. Men är detta något som går att göra med upplösning också ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om sånt här med upplösningar och skärmar:

 

Kan man pressa sin skärm till att klara av 1600x1200? Jag vill minnas att jag under min tid som "gamer" kunnde pressa min stackars skärm till att ha fler hertz än vad den egentligen skulle klara av, tack vare något program. Nackdelen var väl att skärmen blev sanslöst varm. Men är detta något som går att göra med upplösning också ?

 

Knappast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för att bygga på tråden lite, kan vi inte posta tft 19tums skärmare eller ja tft som klarar den den där upplösningen.

 

så man kan se vad priset kommer hamna på, förantar att de flesta just vill ha tft!

 

Finns ju flera trådar om skärmar. Här är en t.ex.:

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=27314

 

 

Samt så är det inte många 19" TFT som klarar 1600*1200 om ens någon, då måste du gå upp ett steg till 20".

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså om jag klämmer på 1600 1200 på min skärm som är en Acer 1710 bla bla 17"

 

då får jag ju in den men det blir så att skrivbordet typ flyttas i sidled när musen går kanten!

 

wierd.

Om du ska köra 1600*1200 på en CRT skärm (alltså en vanlig icke plattskärm) ska du helst ha en 21" eller jädrigt bra 19". En halvkass 17" är definitivt inget att rekommendera då allting blir för smått och oftast suddigt och/eller flimrigt. Dina ögon kommer börja blöda om du kör 1600*1200 under någon längre tid på din 17".

 

Det bästa alternativet är som sagts högre upp i tråden en TFT-skärm med native upplösning på 1600*1200 vilket bara 20"+ skärmar klarar av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, men min skärm är alltså en 17" tft så den är sprillans ny. jag kan bara inte vänja mej vid mini-view på prima för struligt när man ska försöka fatta vilken position man har och vem som har raisat och hit & dit.

 

ni förstår själva!

 

men åter till ämnet pallar en 17" tft den upplösningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PartyPoker har den eminenta funktionen att sina fönster kan anpassa sin storlek till skärmen.

 

Va? hur?!

Precis som man ändrar storlek på alla andra fönster i windows, klicka kanten av ett fönster (höger/nedre/hörnet) och dra. ;)

Stars har också den funktionen, vet inte om det är i officiella klienten eller om det är kvar på betastadiet; har aldrig spelat på stars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man kopplar sin bärbara dator till en stor TV, går det att få upp fler bord då eller blir det fortfarande begränsat av datorns upplösning?

(teknik är inte min starka sida)

 

De flesta TV-apparater har betydligt lägre upplösning än vad en vanlig laptop har, du får med andra ord plats med färre bord på TVn.

 

/Sinkin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PartyPoker har den eminenta funktionen att sina fönster kan anpassa sin storlek till skärmen.

 

Va? hur?!

Precis som man ändrar storlek på alla andra fönster i windows, klicka kanten av ett fönster (höger/nedre/hörnet) och dra. ;)

Stars har också den funktionen, vet inte om det är i officiella klienten eller om det är kvar på betastadiet; har aldrig spelat på stars.

 

Det finns någon knapp på start som är i högra hörnet (under "Window-knapparna") som man kan anpassa t.ex. 4 bord att passa din upplösning.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...