Gå till innehåll

SnG - Tvåpar mot shortstack, slowspela?


Max Cady

Recommended Posts

Spelade nyss på SS. Jag är Julia E och är i denna hand fett sugen på att få ut Palangga! Hur ska/skulle jag spela för att få ut honom tycker ni? Är det rätt att slowspela i det här läget?

 

Hand #65416448 vid bordet: Sill snabbis

Startad: Mon Jul 24 13:52:31 2006

 

Pape sitter på plats 2 med 1720.00

FongRuleZ sitter på plats 3 med 2480.00

svea84 sitter på plats 7 med 2135.00

Julia E sitter på plats 8 med 2840.00

Palangga sitter på plats 9 med 525.00

 

Palangga satsar s mörken 200.00

Julia E satsar l mörken 100.00

 

Julia E: 3h, 9h

Palangga: --, --

Pape: --, --

FongRuleZ: --, --

svea84: --, --

 

Pre-flop:

 

Pape: Lägger mig

FongRuleZ: Lägger mig

svea84: Lägger mig

Julia E: Syna 200.00

Palangga: Passa

 

Flop (Board: 3s, Ah, 9c):

 

Julia E: Passa Borde jag betat här? Ville gärna ha han kvar i potten.

Palangga: Passa

 

Turn (Board: 3s, Ah, 9c, Qs):

 

Julia E: Passa

Palangga: All in

Julia E: Syna 525.00 Antar att han träffade paret precis som jag ville!

 

 

 

Oavsett hur utgången av denna hand blev, hur skulle ni spelat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Johan. Om du absolut vill spela handen så är det all in pre flop om du bedömer att du har nån FE där.

 

I övrigt så är jag tveksam till din starka vilja att ta ut honom. Här har du en mkt bra position på bordet, med småstackarna omedelbart efter dig. Bättre steal-position finns inte. Inrikta ditt spel på att steala snarare än att ta alla någons marker. Faktum är att du har mer nytta än skada av att ha den lilla stackden där (förutsatt att han går att steala).

 

Att dessutom ösa marker över bordet med tveksamt cEV bara för att du vill ta ut någon är inte befogat i detta läge. Spela bra poker, accumulera marker, och snart är du i pengarna ändå.

 

Och generellt så vill man hellre vinna många små snabba potter än att riskera att fi drar ut i turneringar. Låt honom inte få gratiskort, utan sätt honom all in redan på floppen, givet det sätt handen spelades pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Palangga har ju 500 marker, det finns ingen anledning att limpa med en svag hand för att träffa något att trappa med, implicita odds är döda i den här handen. Fold eller push preflopp, beroende på hur tajt/lös han är. Utan read så lutar jag åt push, men jag spelar inte på SS.

 

Sill, snabbis

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I övrigt så är jag tveksam till din starka vilja att ta ut honom. Här har du en mkt bra position på bordet, med småstackarna omedelbart efter dig. Bättre steal-position finns inte. Inrikta ditt spel på att steala snarare än att ta alla någons marker. Faktum är att du har mer nytta än skada av att ha den lilla stackden där (förutsatt att han går att steala).

 

Tror inte man har så mycket att vinna på det, här är det fem spelare kvar och man har inget gigantiskt stackövertag över tjipptvåan, dessutom är det låglimit på SS där folk antagligen inte har vett att vara tajta på bubblan.

 

Pusha här för att det $EV+, inte för att det är cEV+.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att chansen är särskilt stor att du får vik om du ställer före floppen, så det blir vik. Syna är det sämsta spelet, eftersom det precis som Myss säger finns så dåliga implicita odds.

Fi har så oerhört få marker att inte får särskilt bra betalt när du väl träffar.

I det här läget dock, när floppen kommer är det bara att sätta fi all-in, betalar h*n inte av nu så blir det säkert inte betalt på turn heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ca 40% för att det ska vara cEV+ och vi har dryga 42% mot en slumpad hand, visst. Men jag tycker inte det är helt fel att spara mina marker i det här läget. Det är mycket möjligt att det är fel tänkt, men jag är långt ifrån övertygad om att det är en läcka i mitt spel.

 

Ligger helt klart något i att man kanske hellre sparar de markerna för att kunna utnyttja dem bättre i framtiden. Det är bara typ 0.2% av prispoolen man vinner genom att ställa här, så om det är en läcka (vilket det som sagt inte alls behöver vara) så är den allt annat än gargantuan. Fan vad jag önskar jag vore ingles så jag kunde använda det ordet oftare...

 

EDIT: Att syna hellre än pusha skulle jag däremot vilja kalla för en läcka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I övrigt så är jag tveksam till din starka vilja att ta ut honom. Här har du en mkt bra position på bordet, med småstackarna omedelbart efter dig. Bättre steal-position finns inte. Inrikta ditt spel på att steala snarare än att ta alla någons marker. Faktum är att du har mer nytta än skada av att ha den lilla stackden där (förutsatt att han går att steala).

Tror inte man har så mycket att vinna på det, här är det fem spelare kvar och man har inget gigantiskt stackövertag över tjipptvåan, dessutom är det låglimit på SS där folk antagligen inte har vett att vara tajta på bubblan.

Det var något av en referens till Gigabets orchestrating the stacks som jag avsåg. Men det är klart, det bygger på att steals funkar vid bordet. Nu har jag inte spelat på SS, men fiskigt ska det vara. Vet inte vilken typ av fiskigt - slaskfiskigt eller weak-fiskigt. Om det är det senare så gäller det jag skrev. Annars har du ingen direkt användning av lillstacken efter dig. Men hur som helst så är det onödigt att spela cEV- för att ta ut lillstacken i detta läge. Att ta ut honom ger inte mkt $EV+, och att ge honom en chans att dra ut är bara negativt. Vinn potten direkt med en all in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte HHn. Först ser det ut som om kortisen har 525 tot, sen ser det ut som han ställer in 525 på turn. Huh?

 

Då är det nog att så att tjippcounten är efter att man har postat blinds.

 

Isåfall är det prefloppvik som gäller, eftersom det är tillräckligt för att tippa det marginella stället till ett (ännu mer) marginellt icke-ställ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ångrade bittert att jag inte ställde på floppen, han satt på QXo och tog potten. Går för övrigt inte så bra för mig vid 5-manna SNG, mycket bättre vid fullt bord. Blir för passiv när det bara är fem pers. Ska nog gå över till att bara köra fullbord tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...