Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vem jag är

21 år ifrån Malmö. Har spelat nu online i cirka 1 år men aldrig riktigt seriöst. Mest som en liten hobby i en timme då och då men har den senaste tiden verkligen börjat grinda. Har spelat mig upp från NL10$ och 5$ SNG till NL50$ och 20+2$ SNG. Har snart en rulle som tillåter mig att spela NL100$ men jag känner mig inte så pass säker ännu... Sitter faktiskt just nu och undrar hur stor skillnaden är mellan NL50$ och NL100$ med tanke på att det var det jag spealde när jag började med poker. "Jag har ju 5000kr inne, varför ska jag inte spela på något högre nivåer...". Gick bra i början sen rann det ut inom loppet av 300 händer.

Mål?

Att kunna syssla med pokern som ett vanligt jobb då det verkar vara skönt och säkert är skönt att kunna bestämma var, när och hur man vill jobba :) Sen är ju ens "lön" rätt mkt beroende på hur mkt man jobbar för den men utan ett särskilt lönetak och man kan gå upp rätt snabbt om man vill. Sen att resa världen runt och kunna jobba samtidigt, det hade varit gott.

Just nu

Min bankrulle på Prima är just nu exact 950$ eftersom jag tog ut en del för att köpa min nya underbara Flatscreen 20'1 tum och ett köp av en bil inom kort.

Kommer snart starta min första "dagboks" session med pokerlirande och jag har som mål att iaf spela ca 3-4 timmar ikväll. Skall bara se MFF spöa Gefle först i Allsvenskan.

Har ni några frågor eller abra vill önska mig lycka till så gör det! :) fungerar bra som motivation. Ska läsa/svara på andras dagböcker nu så min kommer vara någorlunda bra och intressant.

Postad

Hehehe jo vad i tusan hände där? Sa till min bror att detta ser väldigt just ut med detta laget. Nu vet itusan vad jag ska tro. Aja.

Lirade lite precis, 677 händer och jag gick utomordentliga 19$+. Då ska även sägas att jag hade AA ca 5 gånger under denna tiden men när man icke träffar/kommer en "bra" flopp när man synar en raise i position så stagnerar man samtidigt som alla lägger sig på floppen när man har överpar elr liknande... Typiskt, aja. Här är 1 hand och en generall fråga.

1) Typiskt 50nl FR bord, 3 limpare, du har AJs på knappen. Är detta vanligtvist en raise? Detta hände mig 2 gånger men jag synade bara på båda och spelade sen efter floppen.

2) Sedan handen jag undrar lite om.

Prima Poker skin

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.25/$0.50

10 players

Converter

Stack sizes:

UTG: $55.20

UTG+1: $49.40

UTG+2: $43.90

MP1: $30.00

Hero: $48.70

MP3: $49.75

CO: $39.00

Button: $72.60

SB: $43.90

BB: $73.40

Pre-flop: (10 players) Hero is MP2 with J:diamond: A:diamond:

UTG folds, UTG+1 calls, 2 folds, Hero calls, 3 folds, SB raises to $1.5, BB folds, UTG+1 calls, Hero calls.

Flop: 7:heart: A:heart: 10 :diamond: ($5.5, 3 players)

SB checks, UTG+1 checks, Hero checks.

??? Misplay nummer ett.

Turn: Q :heart: ($5.5, 3 players)

SB bets $2, UTG+1 folds, Hero calls.

River: 6 :heart: ($9.5, 2 players)

SB checks, Hero....

Detta känns antingen som AA, QQ eller typ AKo här utan hjärter kung? Så bettar jag någonsin river här? Brukar folk syna med set på 4-flush bord på NL 50? Jag vet redan nu jag borde bettat floppen... Meh. Elr KK?

Postad

Börjat bonusgrinda lite på B2B nätverket för att få ihop en rulle till NL100. Spelade 300 händer och följande hand fick mig att tänka:

Game # 385118158 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Idre"

Players(max 6):

justus10 (EUR 30.00 in seat 1)

Connor (EUR 24.55 in seat 2)

Naturlek (EUR 54.00 in seat 3)

garre81 (EUR 33.92 in seat 4)

Stolkki12 (EUR 9.25 in seat 5)

TEP83 (EUR 71.37 in seat 6)

Dealer: Stolkki12

Small Blind: TEP83 (0.25)

Big Blind: justus10 (0.50)

Naturlek was dealt: Jh - 7h